• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Karisma

Linny: WOOWWW, skitsnygga makeuper. Så vill jag verkligen kunna göra. För mig är det där en naturlig makeup eftersom allt flyter ihop så snyggt. Gäller bara att man inhandar rätt ögonskuggor.

Såg en mörkvinröd som var riktigt skitsnygg. När du skriver att du suddar ut, vad använder du då?

Är ögonskuggorna på MUS bra? Ngn speciell sort man ska köpa/inte köpa? Tänkte ang Fluffgufs fråga. Trodde inte det fanns så mga olika. Vad ligger de på för pris ung?

/K

• Fluffguf

Jag spanade in de ögonskuggorna jag köpte på hemsidan, och färgen stämmer ju inte för fem öre! Alltså inte bara att nyansen är fel, utan den som var guldig är turkos på hemsidan, och den som var rödmetallic är grön

• LMK

Fluffguf skrev 2008-10-20 13:28:47 följande:

Jag spanade in de ögonskuggorna jag köpte på hemsidan, och färgen stämmer ju inte för fem öre! Alltså inte bara att nyansen är fel, utan den som var guldig är turkos på hemsidan, och den som var rödmetallic är grön
    Visst är det illa?! MUS nya bilder är helt värdelösa. Stämmer inte på många skuggor. Hur kan de ha dem kvar??
  • LMK

Tjohoo! Nu har jag äntligen fått min Diorshow mascara! Det bidde inköp på Silja av kollegan, då Arlanda nästan hade butikspris. Så ikväll blir det mascara test utav dess like!

• LMK

Fluffguf skrev 2008-10-20 13:19:23 följande:

Ni som har koll: vad är det för skillnad på de olika sorternas ögonskugga hos MUS? Jag kollar på deras hemsida, och det finns ju typ 10 olika sorter!
    Jag vet faktiskt inte. Har bara från de stora burkarna (microshadow) & dusts. De funkar kanon bra!
  • LMK

trollsanna skrev 2008-10-19 20:24:10 följande:

KnottNu har jag gjort ett litet försök på en grön sminkning. (Dock lite bakis så bra blev det inte men det fick duga) Ska försöka mig på med lite guld och grönt imorgon. Dagens sminkning finns nu på min blogg.trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Du var ursnygg i grönt!! Det är en färg som verkligen passar till dina mörka färger. Håret blev oxå jättesnyggt!
    Blir sååå sugen på lugg när jag ser dig!
  • Karisma

Charlita: Vad är det där du la på på 3:e bilden? Och vilken roush använder du?

/K

• Mola

Är följande produkt (Clinique - Turnaround Concentrate Visible Skin Renewer) en mask/rengöring som ska tvättas bort?
    Det är den blå pumpflaskan jag menar som hör ihop med facial mask 15 minutes.

• Fridapida

Jag behöver lite tips... i.d. på nätet? Jag vill beställa, men inte hqhair, har ni tips? Min yans finns inte på jordgubben. Är det någon som vet en bra säljare på ebay? Help!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!