Inlägg från: emmy840508 |Visa alla inlägg
  • emmy840508

Mina två änglar

Jalica skrev 2008-10-14 10:25:27 följande:
    Hej Emma.Först önskar jag att du får en bra dag.Dessa frågor kanske redan har ställts i denna tråden men det har blivit sååå många inlägg så jag kan ha missat det isåfall.jag undrar....har du något jobb att gå tillbaka till?Eftersom jag vet att du varit hemma och vårdat Saga i hemmet.Undrar även lite om Saga och hennes "handikapp" med tarmen....upptäcktes det redan när hon låg i din mage eller efter att hon fötts? Eller föddes hon för tidigt pga det? Låg Ni inne länge på sjukhuset?Min yngsta dotter som idag är 1år föddes i vecka 33 pga svår imunisering. Det upptäcktes redan i vecka 16 så därför tänkte jag att det kanske upptäcktes redan när du va gravid.*Varma kramar*

Hejsan! Jag för såtr att vissa frågor måste ställas om :0) tråden börjar blir nåt enormt lång. Men jag e så tacksam.

Jobb ja, jag jobbade visstidsanställd på en förskola när jag väntade Max. Jag blev sjukskriven och sen gick tiden ut. max kom o sen var jag mammaledig. Jag använde dagarna sparsamt så när jag blev gravid o sjukskriven mad Saga så hadde jag inte börjat jobba ordentligt än. Jag jobbade lite på Konsum men bara som vikarie.
    När jag vill börja jobba igen är jag välkommen både till konsum och dagis. Jag har inte bestämmt mig än hur jag ska göra. Måste känna efter hur det känns med mina rädslor och så.

Sagas handikapp syntes inte när hon låg i magen. Det syntes först när hon kom ut tyvärr. Efter någon timma gjordes det klart att hennes mage inte var som den skulle och vi blev skickade i ambulans till uppsala. Hon föddes i vecka 34, men de kan inte säga om det var pga hennes handikapp el inte.
    Vi låg inne på sjukhuset fån 5 maj- slutet av juli ungefär. Det känndes jättelänge då pga att man hadde Max också. Men det gick fort med tanke på att hon var så liten bara 2100 gram när hon föddes, sen gick hon ner till 1700 under tiden hon vårdades. Och att hon genomgick en v'ldigt stor operation. men hon föddes som oxe och hon levde som en oxe. envis som bara den.

• emmy840508
    SandraS skrev 2008-10-14 11:28:48 följande:
    Läste precis om domen, vad skönt att det blev livstid!!!Hur mår du i dag Emma, har det varit mycket känslor?Jag antar att du både känner dig lättad och utmattad, måste varit mycket känslor inför den här dagen?Kunde du sova något i natt?Många kramar till dig!!!!
    Ja, dagen innan domen var det svårt att sova. Men jag låg och tänkte på Max och Saga oc jag somnade med ett leende på läpparna. För sent givetvis. Men ganska bra ändå.
  • emmy840508
    Wishmaster skrev 2008-10-14 11:31:05 följande:
    Så där ja nu har man fått läsa d man väntat på i 7 månader... har ej pratat med Emma än efter detta men vet att hon är glad för dommen, ja skickade bara ett sms till henne, hon är nog fullt upptagen endå med div reportrar o andra som ringer så jag tar det senare. Ne nu ska jag ta och åka in till stan och besöka Max o Saga´s grav. Och du Emma, du klara det! Nu tar vi en vilomånad så börjar rond 2 och du blir starkare för varje rond det vet du! // Tommy "aka" Broder
    Tack! o tack för ditt mess i förrgår. det värmer så mycket. Även fast jag inte svarar så sänder jag en varm tanke och du vet ju att jag hör av mig så fort jag får tid. Tack för att ni finns där o tack för att ni delade dagen med mig.
  • emmy840508
    08bebis skrev 2008-10-14 11:43:12 följande:
    Fan va skönt att d blev livstid!!!Hur ska du fira detta Emma?Stor kram på dej
    Jag firade med att gå till graven och tala om för barnen att nu satt häxan där hon hör hemma. Jag tände ett ljus och jag tänkte på dom hela dagen. Det var det bästa jag kunnde göra den dagen, fira med barnen.... iaf så nära dom jag kunnde.
  • emmy840508
    Lingonflickan skrev 2008-10-14 11:56:35 följande:
    Emma: Jag älskar bilden av Saga och Max på Sagas minnessida. De har alltid varandra och det känns som det är det de försöker säga nu också. Den bilden innehåller så mycket mer än du kunnat ana när den togs. Den säger samma budskap nu, de har alltid varandra.
    Ja, du har så rätt. den togs precsi en vecka innan det hände. Då var det en fin bild. Men nu, nu är den helt gudomlig... den betyder så oerhört mycket för mig. De ser ut precis som de var tillsammans. Jag var så otroigt glad när jag hittade bilden efter att detta hadde hänt.
  • emmy840508
    Zocute skrev 2008-10-14 13:27:17 följande:
    YES! Livstid! Det enda rätta!KRAM till Emma, Niklas och era familjer!*¤*¤* Puss o bamsekram till Max & Saga!*¤*¤*Emma, var vill du att hon ska sitta av det? I sverige eller tyskland, spelar det någon roll för dig? Kram gummsan!(Själv känner jag väl kanske att Sverige känns bäst, då det känns som att i Tyskland är hon hemma o "tryggare" och sedan vet man aldrig om de släpper henne tidigare när hon skött sig bra några år :-/Här hatar ju hela Sverige henne...o i fängelset blir garanterat det tufft!)
    Ja, jag håller med. jag känner också som att om hon skulle sitta i tyskland så är hon hemma. o hemma vill jag inte att hon ska känna sig. O som sagt, vem, vet om livstid är livstid i tyskland. Hon har förbud att komma till sverige mer. men det som är viktigast är ju att hon får avtjäna sitt straff, inlåst....
  • emmy840508

Nu har jag haft grannens dotter här inne en stund. Vi tittade på bolibompa och pratade lite. Hon var en av Max bästa kompisar. Vi pratade lite om Max o Saga, tittade på lite bilder o sen pratade om hennes liv, hon går i skolan o har TRE killar. Jag önskar så att jag hunnit få ha sådana samtal med mina barn....

• emmy840508
    Miss Jay skrev 2008-10-14 13:31:58 följande:
    Skönt att domen har kommit nu och att hon åker ut ifrån landet på livstid sen. Hoppas verkligen att hennes planer på att hovrätten ska ge henne mildare straff går käpprätt åt helvete.(Ursäkta språket)En annan fråga mitt i allt kring domen. När tog dina barn sina första steg? Övade du dom mycket för det eller kom det bara av sig självt?

Du behöver absolut inte ursäkta ditt språk. så tänker vi tog alla.

Max tog sina första steg när han var 1 år och en vecka precis. Han gick mycket i gåstol först, alla hadde varnat för det, men han var så otroligt nöd med det, så jag brydde mig inte så mycket om vad andra sa, utan lyssnade på Max. Sen började han resa sig efter möbler och gå, han tog även tag i mina byxor o reste sig. o rätt som det var så släppte han i gick. Det var lite tulltande först. Men han lärde sig snabbt. Jag var inte med och "lärde" honom på nåt sätt. Utan han fick ta allt i sin takt och han älskade att prova själv.

Jag minns när han var liten och man frågade vad vovven sa. Då sträckte han ut tungan och flåsade som hundar gör. Istället för att säga voff voff....

Saga gick när hon var 1år och ca en månad. Henne tränade vi inte heller med, men hon gillade inte gåstolen lika mycket, så vi fick gå omkring och hålla i henne i händerna och då gick hon mer än gärna. Jag satte mig en dag framför henne, släppte hennes händer och sträkte ut mina armar mot henne, då log hon med hela ansikten och tultade fram till mig. Sen fick det med en rasande fart.

• emmy840508
    Sessa82 skrev 2008-10-14 20:24:55 följande:
    Emma - Jag beundrar din styrka... Skrev om de i min blogg, men eftersom jag bloggar på ett ställe dit jag ej får länka pågrund av man kan tjäna pengar där... Men skulle du vilja läsa så är de bara maila så får du länken... kram
    Jag vill jättegärna läsa. skicka adressen till min inbox om du har lust. Tack för att du vill dela med dig.
  • emmy840508
    MrsArvid skrev 2008-10-14 22:02:42 följande:
    Hejsan vännen Nu är datorn lagad så nu kunde jag kolla upp din tråd =) Hittade den tillomed ganska fort, duktigt va Precis som jag sa till dig, så berättar du så oerhört målande om de små. Det känns nästan som att man var där med er när minnena utspelade sig! Jag önskar så att våra små hade fått lära känna varandra bättre, och inte bara träffats så få gånger. Som du sa så tror jag verkligen att Jack och Saga hade haft så underbart roligt tillsammans, lika busiga båda två! Folk verkar verkligen ha uppfattat dig som den oerhört unika människa du är också, du är en sån som man vill ha nära sig. Du är varm, generös, snäll, rolig, stark och fantastisk. Att du kan fortsätta vara detta även efter att barnen togs ifrån dig visar ännu mer på vilken underbar människa du är. Tack för att jag får finnas med i ditt liv, det är en ynnest att känna dig!Och du ÄR vacker i kort hår, jag skulle se ut som en boll i kort hår men du är vacker som en sommardag! Hoppas ni ätit en massa tårta idag för att fira barnens upprättelsedag och att ni lyckats ta igen er lite och inte bara fixar och donar inför T's födelsedag =) Kraaaam och
    ååå, hej prinsessan. Du e verkligen vacker som en prinsessa, både på insidan och på utsida. Tack för alla dina fina ord.
    Jag önskar så att Max o Saga fått lära känna dina små också. Tänk dig alla fyra springandes runt på eran otroligt fina gård. Bada i en liten barnpool på sommaren och Max hadde lärt wilma att gå så småningom.
    Tack vännen för att jag får dela erat liv. Tack för att du finns vid min sida genom allt. och ta hand om din familj från mig också.
Svar på tråden Mina två änglar