• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • AngelicaF
    emmy840508 skrev 2008-09-28 17:32:41 följande:
    Jag skulle vilja skapa en minnes sida, för att skriva av mig, dela med mig o komma ihåg med bilder och ord. Någon som kan hjälpa mig med förslag på ställen man kan skapa något liknande?
    kanske på blogg.se.. Där kan du skriva dagbok och lägga upp bilder på dina fina barn. Eller kanske en hemsida för att hedra dina barn?

Beklagar sorgen.
  • Fula Fisken

Jag vet inte alls hur sånt går till men vet att det finns minnessider på ex msngroups, passagen, spray och angelfire.. Finns nog en hel del att välja på..

• nonayti

Lilla älskade emmy. Men jag tror ändå att du var där hos de. De kände din kärlek. ditt hjärta och själ var hos de.

Ja som du säger, det finns ingenting som är värre än att förlora ett barn oavsätt på vilken sätt. Och ingenting ersätter de.Jag såg dig på kalla fakta och jag beundrade dig när du sa att du inte känner hat. Jag vet inte vad jag skulle känna men när jag tänker logisk så skulle man med hat bara skada sig själv. Man skulle bara bli bitter och ond. Och vad hjälper det, man får inte tillbax sina kära änglar.
    Många säger att man är stark. Jag brukar svara att man väljer inte att bli stark utan man tvingas till det.
    Jag skickar till dig många kramar och jag tänker på er varje dag.
    Noura

emmy840508 skrev 2008-09-28 17:08:53 följande:
    Så många vackra inlägg. Villket enormt stöd. Jag måste sätta mig o svara på vissa saker, det går inte att låta bli. Ibland går tankarna som någon av er skrev, att hur sjutton hadde det känts om någon av barnen avlidit av en sjukdom, hadde det kännts på samma sätt? El hadde det vart annorlunda? Spontant känner jag att det självklart vart anorlunda, men det hadde nog gjort lika ont. Ingen sorg är djupare än den andra. Så därför känner jag mig trygg i att prata med er som mist sina barn även på många andra sätt. Vi har olika uppleveleser bakom oss, men sorgen i hjärtat har vi gemensamt. Om barnen avlidit av en sjukdom el liknande hadde jag fått ta farväl, jag hadde inte lämnat deras sida om de vart så sjuka, så jag hadde antagligen vart där. Kanske haft de i knät el iaf fått säga att jag älskade dom innan de tog sitt sista andetag. Det som hände mina små var att de fick bevittna när jag, deras egen mamma blev misshandlad, villken skräck för ett sånt litet barn. Därefter få samma fruktansvärda upplevelse. När händelsen var över tog det ca tre timmar innan deras hjärtan slutade slå. Först pojken sen flickan. Jag var då påväg i helikopter till ett annat sjukhus. Jag fanns inte ens i samma stad el ens vid medvetande när barnen lämnade livet. Jag kunnde inte hålla deras händer deras sissta minuter.
  • små fötter

Åh vad ont det här gör mig.. Ingen av oss kan någonsin förstå det fruktansvärda ni har tvingats gå igenom, men - som någon skrev tidigare - så har vi alla sörjt med er och tänkt på er sedan det otänkbara hände. Jag hoppas att du ska kunna känna en gemenskap med alla här inne och att du ska kunna ventilera alla dina tankar och din sorg. Vi är så många som finns här för just sånt. De allra största kramarna och varmaste tankarna till er från oss.

• Hejhopp2

Jag undrar hur du gör för att orka stiga upp varje dag, för att orka leva? Jag är på väg att förlora ett barn, än så länge lever han, men han är mycket sjuk och mycket skadad. Jag gråter mycket varje dag pga att jag vet att vi kommer att förlora honom.
    Vad har du gjort för att orka? För att kunna se possitivt igen?

• Damien

Du har varit med om det vi föräldrar har som värsta mardröm, inte nog med att dina två dog utan också sättet dom dog på.
    Att inte få säga hej då till sina älsklingar och hålla dom i sina armar en sista gång!!
    Beklagar verkligen sorgen och jag hoppas att den som gjorde det aldrig någonsin får sin frihet tillbaka.
    Många kramar Ilona

• SandraS

zoomin.se kan du lägga in bilder, filmer och ha en blogg. Du har även en gästbok och kan välja till lite annat om du vill.

Jag har en sida där och jag tycker det är en ganska enkel sida att förstå sig på.

• nikki79

beklagar verkligen att du mist dina små barn... blir så himla rädd att det finns så mycket ondska här i livet...att små oskyldiga barn ska drabbas så....
    skickar många kramar Nikolina

• frökenE

Inte nog med all sorg, så var du ju tvungen att vara på rättegången med. Kännde du verkligen inget hat mot denna kvinna? Som förstörde ditt liv och sen säger att det inte var hon... Det måste ha varit väldigt frustrerande.

Du har ju även varit ganska uppvaktad av press från från alla håll och kanter. Hur känns det? Känns det bra att få prata av sig eller är det jobbigt att inte bli lämnad ifred?

Hoppas du inte tar illa upp av mina frågor, det är inte meningen. Jag är bara lite nyfiken. Du behöver absolut inte svara om du inte vill...

• AngelicaF

Jag stod utanför när rättegången var Fy fan vilken hemsk gärningsman.. Dem sände live utanför tingshuset här i Köping

Svar på tråden Mina två änglar