• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • RebeccaR
    Svar på #114
    Jag blir så berörd av det du skriver. Jag har faktiskt tänkt på när själva händelsen utspelade sig. Förstår att så klart du tänker på det mycket.

Du undrade över minnessida.... Du kan ju köpa dig en hemsideadress där du kan skapa dig din alldeles egna hemsida. Utforma den som du vill. Jag gjorde en väldigt enkel hemsida när min lilla pojke dig, till minne av honom (enkelheten speglar mina datorkunskaper). Men trots all enkelhet, käns det skönt att ha en sida där jag har kunnat skriva om min Aaron oh den övriga familjen (www.famronnquist.se). 

Många styrkekramar till dig och din familj!
    Rebecca med ängeln Aaron och jordebarnet Turid www.famronnquist.se
  • SandraS
    RebeccaR skrev 2008-09-28 18:42:52 följande:
    Jag gjorde en väldigt enkel hemsida när min lilla pojke dig, till minne av honom (enkelheten speglar mina datorkunskaper). Men trots all enkelhet, käns det skönt att ha en sida där jag har kunnat skriva om min Aaron oh den övriga familjen (www.famronnquist.se). Många styrkekramar till dig och din familj!
    Åhh, jag läste om eran Aaron, beklagar eran förlust!
  • golla28

Åh vad du är stark! Att förlora sina barn på ett så hemskt sätt. Det går inte att föreställa sig. Jag vill ge dig miljontals varma kramar...

En minnessida kan man till exempel göra på www.tillminneav.se. Det är en väldigt fin sida.

• caliju

Så många gånger har jag tänkt att om jag bara hade haft lite av de "rena" och goda tankar som du verkar ha.. Jag vet inte själv vad jag hade tagit mig till.. det är det som gör en så frustrerad. Vad f*n hade man gjort?! Jag förstår att man ju tvingas gå vidare, men om man då kunde göra det utan att resten av ens liv skulle förstöras av allt hat man känner. Du är en fin människa.. och det känns så skönt att få chansen att säga alla saker man så länge velat.

• Angelyne

sänder de varmaste varmaste kramar.
    är så innerligt ledsen att du inte får ha dina fina barn hos dig.

ta hand om dig.
    sandra

"själar säger aldrig farväl"

• CoolaSuperMamsen

många kramar till dig beklagar att du fått uppleva en sån hemsk sak och jag hoppas att personen som gjort detta straffas rejält.

4barns mamma till 3 underbara tjejer och en liten ängla pojke.
  • Hackades

Hej. Förstår verkligen dina tankar, och din sorg över att inte få vara där vid slutet, att inte få vara beskyddaren. Att dina barn inte fick känna en trygg famn när de lämnade jordelivet, utan skräck. Det måste vara en av de svåraste sakerna att hantera.

Det är inte på något sätt en tröst men jag tror ändå att, med tanke på hur kraftigt våldet var, så försvann nog deras medvetande fort. Det är förfärligt vad de hann uppleva innan men jag tror faktiskt att deras själar hade lämnat kroppen långt innan hjärtat slutade slå. Och jag tror faktiskt att själarna steg ur kropparna, tog form till änglar och i samma sekund var allt det hemska de upplevt som bortblåst. När man på jorden gjorde allt för att rädda deras liv hade de redan påbörjat sin vandring till de stora portarna. Vägen de går på går en aning uppför men det är ingen ansträngning för två små änglar. De går hand i hand, de är glada och förväntansfulla. Om de vänder sig om kan de se hur man fortfarande kämpar för dem på jorden, men de känner ingen rädsla, de har fått svar på Hemligheten, vad som kommer sedan. Så de rusar uppför vägen av fluffiga moln, mot portarna som öppnats för dem. Innanför portarna är det nämligen födelsedagskalas, för två små änglasyskon har fötts till änglar och de ska firas och välkomnas av de andra barnen som ställt till med stort kalas, med partyhattar förstås!

Det gör ont i hjärtat när jag tänker på att något skulle kunna hända mina barn, men något vet jag. Jag skulle få träffa dem igen och medan jag väntade skulle de ha det bra där uppe i Himlen. Dina änglar och andra änglar skulle ta väl hand om dem.

Kram Sussi

• Spaceray

Åh, jag har tänkt så mycket på dig och barnen, ja hela familjen! Satt och grät över kvällstidningarna... Nu tänker jag inte missa möjligheten att få skicka en varm cyberkram direkt till dig, jag beklagar så er oerhöra förlust och allt som du har varit tvungen att gå igenom!! KRAMAR HÅRT

(¯`°?.¸ ♥ Underbara Ungar ♥ ¸.?°´¯)
  • Entvåtre

Jag vill också passa på att beklaga din sorg. Det finns nog ingen i hela Sverige som inte lidit med dig de senaste månaderna Kram.

• Lovali

Vad fint Anoel ovan skriver! Sådär är det alldelse säkert.

Precis som så många andra så har jag följt dig/er genom media och gråtit över hur någon männsika kan få för sig att ta två små barns liv. Vad personen än tänkte så är det helt omöjligt att förstå. Gör man så måste man vara så sjuk i huvudet att man inte någonsin bör få vistas i frihet igen. Hoppas det blir så.

Jag sänder dig min varmaste tankar. Jag imponeras av hur du orkar fortsätta stå upprätt (fast förstår såklart att det inte är det lättaste varje dag direkt). Männsikan är starkare än man tror (både på gott & ont..).

STOR cyberkram,

Louise

Svar på tråden Mina två änglar