• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Lucky mum

Lycka till i ditt framtida liv. Må allt gott hända dig framöver!!!! Kram

• annask77

Jag ville bara skicka en massa kramar till dig. Jag vet hur det känns att förlora ett barn, även om det inte var på det tragiska sätt som du förlorat dina små. Min dotter dog under förlossningen i somras. Men jag vill ändå ge dig stöd och tala om att det är många med mig som tänker på dig. Våra små älsklingar leker i himlen och tar hand om varandra. De tittar ner på sina föräldrar och vakar över oss. Vi änglamammor måste hålla ihop och stötta varandra. Det kan inte finnas något värre än att mista sina egna barn.

Hoppas att detta är någon tröst iallafall.

Kramar från Anna, ängeln Elsas mamma

• PinkRose

Jag kan inte i min vildaste fantasi tänka mig in i hur du mår och eller vad du känner. Detta finns i mina vildaste fantasier. I min egen hjärna hade der varit extremt kaos. Jag hoppas att du får bra hjälp och att du någon gång finner mening med livet igen. Att lita på nya människor i din omgivning kan jag tänka mig blir svårt. Frågan är om jag någonsin vågat prata igen?

Det övergår mitt förstånd hur en människa som en gång varit ett barn själv och sedan blivit vuxen kan begå en handling av denna sort. Att handgripligen beröva barns liv.Helt enkelt vidrigt!

Jag tycker det är bra gjort och riktigt starkt av dig att skriva här, det ska du ha en stor eloge för!

Jag hedrar din överlevnad och minnet av dina barn!

• Alexandra82

Beklagar sorgen!
    Det finns nog inte en enda person i sverige som inte har blivit berörda av erat öde, har själv gråtit många tårar när man läst i tidningarna.
    Jag önskar dig allt gott i framtiden, och jag önskar så att det skulle finnas något man kan göra för er!
    Svårt och veta vad man skriva, men många kramar till dig och din man!

• Annastar

Ja det du varit med om är så fruktansvärt så man finner inga ord. Beundrar verkligen din styrka, jag är glad att du har bra vänner och familj som stöd i detta elende.
    massa kramar / anna

• Hackades

Hej! Jag vet egentligen inte varför jag går in på den här delen av forumet, men jag tror att det är för att jag själv är mamma och känner så oerhört för dem som förlorat sina barn. Jag blev glad av att se att du skriver här, jag tror att det är väldigt bra för själen att skriva. Själv är jag en hängiven läsare av din bloggande Indienvän.

Jag förstår inte heller hur någon kan vilja barn illa. De utgör ju inte något som helst hot hos en människa med normal verklighetsuppfattning. Det har faktiskt inte gått en dag utan att jag tänkt på dina barn sedan det hände, och jag känner med er djupt inne i hjärtat för det ni har förlorat.

Jag låg och tänkte en kväll, jag mådde riktigt illa eftersom jag tänkte hur meningslöst det var. Då tvingade jag mig att börja tänka annorlunda och det var då jag framför mig såg välkomstkommittén i Himlen, som jag skrivit om på Malins blogg. Det blev så självklart att det var så det var. Att de fanns där tillsammans med de andra änglabarnen och att de hade en viktig uppgift, att ta hand om de nyanlända barnen och att lära dem hur det fungerar i Himlen och hur man gör när man sover på molnen. De är inte borta, rent fysiskt kan du inte ta i dem just nu, men de finns där och du kommer att träffa dem igen, se dem och känna dem, det är jag helt säker på.

Tänker på dig och de dina!

Kram Sussi

• Cmon baby

Önskar dig och din familj all lycka i framtiden. Jag hoppas på rättvisan. Min vrede hade inga gränser när allt detta hände och jag ska vara helt ärlig. Jag hade själv tagit saken i egna händer och skadat denna människa väldigt allvarligt, om inte dödat "denna" för det den gjort. Jag menar inte att skriva ett upprörande inlägg, men du har verkligen visat hur stark du är och vi kan bara dra lärdom av det. Tack för att du delar med dig av din erfarenhet så att vi kan ta vara på våra värdefulla stunder med våra barn.

• MinEmPsi

Hej!

Även jag med min familj vill ge dig en massa varma kramar!
    Beklagar så oerhört mycket. Inget barn ska behövas dras bort!

Läste i början att du ska ut ikväll! hoppas du får en trevlig stund ikväll och njut av att få bli ompysslad av dina nära och kära!

Många kramar / mamma till en liten ängel Emma

• Fula Fisken

Jag har precis som många andra här fällt massvis av tårar för det tragiska som hänt er.. Beklagar verkligen det som hänt. Ingen borde få uppleva något så grymt.

Hoppas du får en trevlig kväll med dina vänner..

Kram

• esmeralda76

Beklagar sorgen. Jag har tänkt så mycket på dig och din familj, detta hemska borde ingen behöva genomgå. Jag hoppas att du har haft en trevlig kväll tillsammans med dina vänner och att dom finns där för dig.
    Många kramar från en annan änglamamma.

Svar på tråden Mina två änglar