• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • linduspindus

Det är helt ofattbart det grymma som du och din familj har drabbats av, det enda jag kan skicka är mina tankar och strykekramar till dig!

SÅ ledsen för eran skull!
    kram igen och låt inte berätta för er hur ni ska sörja, man sörjer på sitt eget vis!

• Hackades

Vad tråkigt att höra att det finns människor som ifrågasätter ditt sätt att sörja på. Jag tycker att du är oerhört stark, du är stark för att du kliver upp på morgonen, för att du tar på dig kläder, duschar och äter. Det hade varit så mycket enklare att dra täcket över huvudet och bara stänga av.

Jag är glad över att du ändå kan släppa ut känslorna när du är hos barnen. De vakar över dig och de finns där hos dig.

Har aldrig sett mig som "religiös" men sedan det fruktansvärda som hände dig och din familj har jag funderat mycket och jag känner en total övertygelse om att Himlen finns. Samma övertygelse har jag om att motsatsen finns för dem som förtjänar det, där kan man aldrig komma undan att stå till svars för sina handlingar.

Det är skönt att höra att du har sådan uppbackning av dina vänner, och din familj. Glöm inte att ta väl hand om dig själv!

Kram Sussi

• Ellan 76

Tänker på dig och barnens nära och kära! Kan inte föreställa mig vad ni går igenom. Många varma kramar från mig.

• jomma

Vill bara säga att din sorg är din. Den är inte likadan som någon annans. Den är din och du äger din egen sorg. Ingen som inte varit med om exakt samma sak och samtidigt var exakt samma person kan förstå helt. Dvs ingen kan komma och säga hur din sorg borde se ut.

TIllåt dig att sörja precis så som du gör. Det finns inget "prestationskrav" på sorg.

Du har varit med om något mycket mycket svårt och du får bara inte belasta dig med skuldkänslor om detta. Jag hoppas du kan ge dig själv tillåtelse att helt och fullt vara du själv i detta.

Jag kan med bestämdhet säga att sorg är inte bara vacker. Sorgen tar sig så många olika uttryck och allt tillhör sorgen.

STOR KRAM

• kramgrisen

Beklagar verkligen eran sorg. Blev förbannad på deras öde, och är fortfarande, klarar inte av att se människan, att man bara är kapabel till något sådant.
    varma kramar Therese

• tov
    emmy840508 skrev 2008-09-28 11:22:09 följande:
    God förmiddag på er alla. Jag har nu läst ifatt mig på vad ni skrivit. Jag läser varje inlägg noga o det berör mig så djupt. Jag skulle vilja svara på allihoppa, så att ni för ett personligt svar alla ni som bryr er stöttar o finns där.Jag hadde en bra kväll igår, mina vänner e helt fantastiska. Vi åt lite kräftor och satt o pratade mest hela kvällen.Ja, som ni skriver så är allt så ofattbart, jag vet inte riktigt om jag tagit in allt som hänt. Jag har ofta fått höra att jag verkar så stark, oberörd, o jag verkar inte sörja. Men, mäts sorg i tårar? Jag måste erkänna, jag har svårt att gråta inför andra, att bara släppa o gråta ut. Men, innom mig finns tårarna, jag förklarar det som att jag gråter innom mig. För hjärtat blöder ibland. Jag går ofta till barnens grav, när jag går dit själv så släpper det. Jag gråter o brukar sitta där hos dom o prata med dom tills det inte finns några ord kvar. Deras viloplats är så fin, den har jämt vart full av blommor och nu mot hösten så tänder vi ljus det lyser alltid minst två ljus, det e så fint. Det står leksaker änglar, gosedjur o massa massa hälsningar. Stenen har kommit också. Den består av två händer som håller upp ett stort hjärta. På hjärtat står det två änglar, tätt tätt ihop o fångar himlens stjärnor. Bredvid den står deras namn. Framför stenen står ett kort på dom som deras pappa ställt dit. Där kan jag minnas barnen o gråta.
    Jag tycker detta är så fruktansvärt (som alla andra) dina två små vackra änglar som är bort från jorden men kommer naturligtvis alltid finnas för dig för alla i våra hjärtan.Jag tycker det är så hemskt de kan jag inte ens beskriva med ord kommer aldrig kunna förstå att de kan finnas någon som helvetisk jävlig som ens kan tänka tanken att göra illa två små fina vackra så änglar.
    hoppas jag inte gör dig ledsen att jag skrivit om det.
    ville bara egentligen sända en stor kram och berätta att jag gråter med dig.
  • grodanboll85

hej emma

kan inte i min vildaste fantasi sätta mej in i den sorg å tomhet du måste känna efter dina vackra små änglar. så hemskt detta som hänt å de lyser alltid två ljus här hemma för å hedra dina små änglar. När man läste om de som hände så brann tårarna bakom ögonlocken på en de hemskaste som kan inträffa de är när ens barn rycks ifrån en å de tragiska hände dej usch mår illa över å bara tänka på allt som hänt dej. Men dina änglar kommer alltid finnas hos dej å ta hand om dej även fast dom rycktes så tragiskt ifrån dej så finns dom alltid där för dej deras älskade mamma. De är nu dina skydsänglar som kommer skydda dej mot allt ont. De svider i mitt hjärta bara tanken att förlora ett barn. Ne usch finns inga ord som kan beskriva de fruktansvärda du å din familj varit med om men jag vill iaf sända massa varma kramar till dej å din familj å alla andra runt dej som drabbats med dej.

Å givetvis till alla andra ängla föräldrar vill jag oxå sända alla mina varma kramar å tankar till.

MVH cissi

• linda492

Jag vill också skicka en stor kram till dig! Det som hänt dig är så ofattbart och orättvist. Jag har också följt det som stått i tidningarna och ert öde har verkligen berört mig och min familj. Jag är så ledsen för er skull!!!

Svar på tråden Mina två änglar