• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Mamma Lotta
    emmy840508 skrev 2008-09-29 14:46:33 följande:
    Snälla se inte min historia som något man ska vara rädd för. Uppskatta o upplev dina barn, för dom finns där. Krama dom gärna en gång extra om dagen från mig.
    Jag ser inte din historia som nåt att vara rädd för det var inte så jag menade utan mer att jag kände med dig...och precis som du ber mig så uppskattar jag och upplever jag mina barn mer än nånsin och jag ska mer än gärna krama dem extra från dig.
    Jag tycker det är fantastiskt att du delar med dig så mycket av dig själv och jag beundrar dig. För mig framstår du som en mycket ödmjuk och ömsint människa trots allt du varit med och det är en enstående förmåga.

Jag är övertygad om att du med din insikt och värme var och är en fantastisk mamma till dina små änglar!
    Kramar i massor från mig och mina små...
    Life is what happends while making other plans...
  • Frosk

Finns så mycket jag vill säga och ändå finns det inte ord.

Vissa händelser griper tag i en mer än man kanske skulle vilja. Min dotter har fått hundratals extra kramar för man har insett att man aldrig ska ta något för givet.

• Catchie80

Jag vet inte alls vad jag ska skriva. Tror inte det finns en enda "rätt" sak att säga i ett sånt här läge.

Hur vi led med dig när du fortfarande var ovetande på sjukhuset. Hur vi lider med dig och barnens pappa idag. Det går inte att ens fantisera om hur det är att vara i dina kläder så jag ska inte ens försöka....

Man blir så fruktansvärt arg, så fruktansvärt ledsen... Jag håller mig alltid borta från det här rummet och dom här trådarna för jag klarar det inte känslomässigt, jag gråter som en störtflod. En del brukar säga "hur orkar du, jag skulle inte klara det"

Men jag tycker det är fel att säga så, det låter på nåt sätt som om dom sörjer mindre. Mammor som förlorat barn är inte "starkare" än andra eller sörjer mindre, dom bara överlever. Hur hårt det än låter så kan man inte lägga sig ned och dö när man förlorar någon, man kämpar vidare. Men man gör det med en stor sorg. Många dagar känner dom nog att dom inte vill gå upp ur sängen, att dom vill gräva ned sig och det måste man förstå! Jag IMPONERAS av varje dag ni (du) kliver upp ur sängen!

Jag hoppas att den här *svär till förbannelse* kärringen ruttnar bort! En del ska ha tortyr som straff, det står jag för, och hon är en av dom! Hur.... Hur i hela ******* kan man????!!!!!!

Jag kan inte säga något till tröst, bara att Gud är självisk och tar tillbaka de vackraste barnen snabbt för han vill ha dom själv.

Jag hoppas du en dag vaknar på morgonen, tänker på dina barn och ler stort! (om du inte redan gör det?)

• Catchie80

Det ser lite knäppt ut, jag menar att man säger "hur orkar du, jag skulle inte klara det" till föräldrarna som förlorat barn, inte till mig....Sorry...

• mammas skatt

Sådan oerhörd varm människa du verkar vara!! För att inte tala om din styrka! Jag beundrar dig något enormt! Tårarna rinner efter att ha läst igenom tråden. Hoppas verkligen denna gravt sjuka människa får det straff hon förtjänar.... Otroligt fina små barn du har!!!!!!

Tim, mitt hjärta, mitt allt!
  • mysmys75

varje kväll tänder jag ett ljus för dina små o ett ljus för min Albin....

Jag beundrar din kraft din styrka o ditt mod...

kramar från änglamamman malou m ängeln Albin 080311

• LillaFrun

Emmy
    Jag har själv inte förlorat något barn, så jag kan inte helt och fullt förstå det du gått igenom, har en nära vän som förlorat flera barn.
    När jag snuddar vid tanken på om mina barn skulle lämna mig så tar det stopp, hela kroppen stannar, det känns som om jag inte ska kunna andas.
    Barn kan tas ifrån en under många omständigheter, men det du har upplevt finns inte ord för.

Har följt er i tidningar och många tårar har det blivit, ibland har jag inte ens kunnat läsa.
    Kommer ihåg när min son 8år läste i tidningen vad som hänt, hur i hela friden förklarar man att det finns människor som kan göra något dylikt.
    Min son blev så ledsen, hur kunde någon göra så här.
    Berättade för honom att du var här och skrev, så här kommer några ord från honom till dig:

Jag vart jätteledsen när jag läste om dina barn, hade du varit här hade jag gråtit och kramat dig massor/Alex

Jag beundrar dig som kan ta dig vidare i livet, jag tror inte jag skulle klara det.

Minnen är det finaste man har, dem ska du vårda ömt.
    Dem finns i ditt hjärta och det kan ingen ta ifrån dig, min tro är att dina barn är på en underbar plats med alla sina lyckliga minnen av dig och en dag får ni fortsätta det liv ni påbörjade på jorden.
    Jag önskar dig all styrka och lycka i livet.
    Massor kramar från oss

• SandraS

LillaFrun: Jag blev alldeles tårögd när jag läste vad din son skrev, Vilken fin liten kille du har!!!!!

• LillaFrun
    SandraS skrev 2008-09-29 18:47:44 följande:
    LillaFrun: Jag blev alldeles tårögd när jag läste vad din son skrev, Vilken fin liten kille du har!!!!!
    Tack, han är har ett väldiigt stort och varmt hjärta.
  • emmy840508
    LillaFrun skrev 2008-09-29 16:59:15 följande:
    EmmyJag har själv inte förlorat något barn, så jag kan inte helt och fullt förstå det du gått igenom, har en nära vän som förlorat flera barn.När jag snuddar vid tanken på om mina barn skulle lämna mig så tar det stopp, hela kroppen stannar, det känns som om jag inte ska kunna andas.Barn kan tas ifrån en under många omständigheter, men det du har upplevt finns inte ord för.Har följt er i tidningar och många tårar har det blivit, ibland har jag inte ens kunnat läsa.Kommer ihåg när min son 8år läste i tidningen vad som hänt, hur i hela friden förklarar man att det finns människor som kan göra något dylikt.Min son blev så ledsen, hur kunde någon göra så här.Berättade för honom att du var här och skrev, så här kommer några ord från honom till dig:Jag vart jätteledsen när jag läste om dina barn, hade du varit här hade jag gråtit och kramat dig massor/AlexJag beundrar dig som kan ta dig vidare i livet, jag tror inte jag skulle klara det.Minnen är det finaste man har, dem ska du vårda ömt.Dem finns i ditt hjärta och det kan ingen ta ifrån dig, min tro är att dina barn är på en underbar plats med alla sina lyckliga minnen av dig och en dag får ni fortsätta det liv ni påbörjade på jorden.Jag önskar dig all styrka och lycka i livet.Massor kramar från oss
    ååå, jag blir så himmla rörd. Din sons ord var som en stor varm kram. Tacka honom så mycket från mig och säg att det är okej att vara ledsen. Men påminn också om att allt man läser i tidningen ska man inte tro på. Undrar han något så skriv direkt till mig så lovar jag att svara. Tack för erat stöd
Svar på tråden Mina två änglar