• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Miss Piggy 82

Ursh ingen människa ska behöva genomlida det du har gjort.
    Det är en sån tragisk händelse !
    Tycker du är en stark person,men som du säger så är det tur att du har en familj som stödjer dig jätte mycket !
    Massor av Kramar till dig från mig !!

• essarf

Uhh.. Det finns inget värre än att förlora det käraste man har. Måste har varit ytterligare fruktansvärt att allting blev en sån soppa sen också.

Styrkekram från ängeln Rasmus Pappa.

• arkeologitjejen

Jag har skrivit svar till den här tråden flera gånger nu och sedan raderat för allt känns bara så fjuttigt och litet att säga till dig. Jag har följt rättegången noga och tänker ofta på dig och din familj och hoppas att ni skall finna styrka att gå vidare i livet.
    Min familj tänker på er!

Mamma till Linnea, född 080310.
  • Champagne

Om du bara visste hur många som fällt tårar för er, som haft er i tankarna dag och natt, som bett för er och tänt ljus och önskat att vi kunde ge dig styrka och kraft.
    Som önskat att tiden kunde skruvas tillbaka och ändra historien. Människor som aldrig träffat dig.

Om du bara visste...

Kram!

• Te dua Mohammed

beklarag sorgen men det är väll inte du från Arboga el?

• Mkmit

Din historia berör. Det är så ofattbart. Mina varmaste tankar går till dig. Hoppas att ni ska hitta styrkan att gå vidare. Ord blir så små, men jag vill ändå skriva dessa rader. *Kramar om!*

• Katta77

Hej!

Beklagar sorgen

Om du är den jag tror så har jag följt allt som skrivits och ni har funnits i mina tankar ofta...kan inte ens imin vildaste fantasi förstå hur nån kan göra nått sånt

Hoppas ni finner styrkan och orken att gå vidare

Många kramar

• emmy840508

God förmiddag på er alla. Jag har nu läst ifatt mig på vad ni skrivit. Jag läser varje inlägg noga o det berör mig så djupt. Jag skulle vilja svara på allihoppa, så att ni för ett personligt svar alla ni som bryr er stöttar o finns där.

Jag hadde en bra kväll igår, mina vänner e helt fantastiska. Vi åt lite kräftor och satt o pratade mest hela kvällen.

Ja, som ni skriver så är allt så ofattbart, jag vet inte riktigt om jag tagit in allt som hänt. Jag har ofta fått höra att jag verkar så stark, oberörd, o jag verkar inte sörja.
    Men, mäts sorg i tårar? Jag måste erkänna, jag har svårt att gråta inför andra, att bara släppa o gråta ut. Men, innom mig finns tårarna, jag förklarar det som att jag gråter innom mig. För hjärtat blöder ibland. Jag går ofta till barnens grav, när jag går dit själv så släpper det. Jag gråter o brukar sitta där hos dom o prata med dom tills det inte finns några ord kvar.
    Deras viloplats är så fin, den har jämt vart full av blommor och nu mot hösten så tänder vi ljus det lyser alltid minst två ljus, det e så fint. Det står leksaker änglar, gosedjur o massa massa hälsningar. Stenen har kommit också. Den består av två händer som håller upp ett stort hjärta. På hjärtat står det två änglar, tätt tätt ihop o fångar himlens stjärnor. Bredvid den står deras namn. Framför stenen står ett kort på dom som deras pappa ställt dit. Där kan jag minnas barnen o gråta.

• Cinza
    Svar på #87
    Vi sörjer alla olika. Vi är nog många som får höra att vi är så starka och att vi tar det så bra. Man lever vidare för man har inget val. Dagarna går, hjärtat fortsätter att slå och på något sätt så fortsätter livet även om vi inte alltid vill det.
    Så skönt att du känner att du kan gråta ut hos dina barn. Jag är också vid graven nästan varje dag och på måndag kommer stenen.

Jag önskar dig all värme och kärlek och hoppas att du en dag kan finna lite lycka i livet igen. Kanske få ett litet syskon till dina änglar...
    Ta hand om dig.

Kramar Anna
  • mammatalman

finner inga ord. vet inte vad jag ska skriva eller säga. vill bara ge dig en stor kram.

Svar på tråden Mina två änglar