• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508

Tack alla ni som skickar mail till mig i min inbox. det e enormt månnga poch vart enda ett värmer ända in i hjärtat. Fortsätt skicka om ni vill. Men förlåt, jag hinner inte svara på alla. jag försöker svara på så många som möjligt. För det känns så bra att skriva. Nu ska jag ägna litw tid åt sambon sen e det dax att sova. jag kommer tilbaka imorgon kväll el på lördag och läser igen allt. Jag önksar jag hadde mer tid åt att sitta här. Det hjälper mig nåt fruktansvärt. Tack alla ni som visar erat stöd och tack för alla tips.

Sov gott

• Snurrmamma

Emma du e en sån otroligt fin människa!!!

Jag är säker på att Max o Saga sitter på molnen o berättar för alla där om sin helt underbara mamma..
    jag tror dom håller varandra i handen o ler stolt när dom pekar ner på dej o visar alla andra att titta vilken mamma vi har...
    dom ser alla fina saker du gör som att ge flickan Max krokodil,att skänka leksaker dit Saga brukade gå..

Emma du har ett hjärta av guld..!

Så mycke ja vill säga dej men alla mina tankar kommer inte fram i ord!

Massor av kramar till dej

• SandraS

Det känns så svårt, jag skulle så gärna vilja göra något för Max och Saga men vet att det finns inget att göra.
    Jag skulle så gärna vilja göra något för dig, men jag vet inte vad!

Jag är alltid lika förvånad men samtidigt glad över att man kan känna så här starkt för människor man aldrig träffat.

• SandraS

God Natt och hälsa sambon att det finns många som tänker på er.

Min man kom hem från jobbet nu så jag ska gå och ge honom lite uppmärksamhet också

• JohannaMatt
    SandraS skrev 2008-10-16 23:07:10 följande:
    Det känns så svårt, jag skulle så gärna vilja göra något för Max och Saga men vet att det finns inget att göra.Jag skulle så gärna vilja göra något för dig, men jag vet inte vad!Jag är alltid lika förvånad men samtidigt glad över att man kan känna så här starkt för människor man aldrig träffat.
    Känner precis som du! Man vill GÖRA något. Men vad?

Godnatt alla! Sov gott...
  • Zaffran

Hej starka, modiga, omtänksamma och fina Emma! Vad glad jag blir över att få hitta dig här! Så många många många gånger jag bara önskat att få prata med dig, eller iallafall få säga några ord... Så många gånger jag velat finnas där och tröstat, hjälpt dig om jag kunnat. Som så många andra har jag följt dig så gott jag kunnat genom media, ända sedan det fruktansvärda hände er. Allt har varit så konstigt, ofattbart att det skett. Mina tankar har funnits hos er allihopa hela tiden och hoppats kunnat ge något "stöd". Mina barn är ungefär i samma ålder som Max & Saga, tjej på nyss fyllda fyra och en liten kille på ett år... Du ska veta att du är så bra, så stark, så klok, så...ja...kanon! Jag önskar dig & er allt väl i livet, så mycket jag bara kan. Du vet ju om att du inte är ensam, eller hur? Finns vid er sida.
    Många många kramar Emma!!

• Thessia

Jag finns här =) Hälsa sambon, tänker på er. Har nu tänt 2 ljus för Max och Saga

(¯`°?.¸♥ Elias 2oo7o628 ♥¸.?°´¯)
  • 20e Mars

Har tänt ett ljus för din prins & prinsessa! Såååå otroligt söta barn! Ta hand om dig Emma! Kramiz

• Minja

tårarana sprutar här.. den där krokodilen kommer att betyda mer för henne än för någon annan.. precis rätt person att ta vara på den åt Max.

Du har inte funderat på att det kasnke finns fler av max och sagas vänner som vill ha ett litet djur som saknar dem mycket?

När "alla" anser attt du skall gå vidare i din sorg .. så tala om för dem att du har faktigts gjort det.. varje dag är 1 steg/dag längre fram helst skulle du nog vilja stoppa tiden precis innan allt detta hände men tyvärr så funkar det ju inte...
    Varje dag som går, så är det framåt även om din väg kommer att innehålla gropar (mycket sorg) uppförsbackar (jag kommer inte framåt) och vägskäl men underbara fantastiska dagar, bland får du stanna upp fundera på om detta är rätt men vad du än väljer så kan det inte bli fel.

Som någon skrev.. du kan åka runt i hela Sverige och få kramar om du vill
    Sorg och sår är lika det läker men kommer alltid att lämna ärr och vissa smärtar mer än andra och de som smärtar gjorde mer ont när det var sår.
    Sorg gör ont , då får det ta tid att "komma igen"
    Du kommer aldrig mer bli som dagen innan allt detta hände, du är fortfarande Emma go rar etc vad du nu hade för egenskaper men du har ju kommit en bit till i livet och man kan inte glömma det som man har i sin ryggsäck
    Du kommer att stå stadigare i kängorna med en sådan tung ryggsäck , du har blivit starkare bevis är ju att du säger att du inte tänker slösa energi på henne, hon behöver inge mer energi av dig.. den kan du lägga på annat...

En stor kram till dig och även er andra som är här idag!

Svar på tråden Mina två änglar