• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Thea050214

Hej Emma!
    Tänkte fråga din om jag får länka till Max o Sagas minnessidor i min blogg så folk kan gå in o tända ljus för dom små änglarna?

Många varma hälsningar från Petra

• Atjo

Jag lider med dig. Jag kan inte ens föreställa mig ett liv utan min dotter. Många kramar!

• SBoren

Hej Emma!

Tänkte på er och Saga och Max imorse när jag tog en promenad till våran Tobias. Solen sken så fint och det var fullmåne...
    Kommer aldrig glömma det du dela med dig om vad Max sa...

Så svårt att förstå. Att du orkar gå upp på morgon utan dina barn. Måster va så tomt för er. (tårarna rinner)
    Förstår att du gör det för barnens skull.
    men vill ge dig en styrkekram...

Tänker mycket på er. Hur ni har det, hur ni klarar detta.
    Vi går upp på morgon med barnen.
    Men det kan ta imot ibland, man orkar inte, men vi gör det för deras skull. Jag kan känna tur vi har dem annars vet jag inte...
    Vi förlorade våran son som blev 3månader och 6dagar. han somnade in 17juni. det gör så ont i mig.
    Tänker på er/dig... Nån som tog era barnsliv...

Finns inte tillräckligt med ord...

Ta hand om er.

KRAM

• SBoren

Fint att den lilla flickan får ta hand om max krodil åt hand. Nu är han nog jätte glad.

emmy840508 skrev 2008-10-16 22:12:05 följande:
    Förra vecken var vi i magazinet där vi har alla våra saker. Jag rensade i barnens gosedjur. Jag fick fram Max stora krokodil som han älskade. Han hadde ofta med den till dagis och hadde när han vilade. Vi var ofta dåliga på att ta med den hem och då kom en av Max bästa kompisar på dagis ifatt oss och sa att vi glömt krokodilen. Hon var så klok o duktig och höll alltid reda på Max. Jag träffade hennes mamma häromdagen och frågade om det skulle vara någon ide att ge henne krokodilen. Hon har tagit det hemkt hårt att Max inte finns längre. Mamman tyckte det var en bra ide.Jag träffade dom på ett köpcentrum för yterligare någon dag sen och blyga lilla tjejen kom fram till mig och sa "jag vill ha den där, jag vill ha Max krokodil"Jag har tyvärr inte lätt för att släppa fram mina känslor bara sådär. Men när hon trottsade sig blyghet för Max skull så kom tårarna. Jag försökta dölja det så gott jag kunnde för att inte skrämma henne o sen satte jag mig ner och tackade henne för att hon ville ta hand om krokodilen åt Max. Hennes mamma berättade att hon ställer upp leksaker och gosedjur i sitt fönster vaje kväll ifall max skulle vilja komma o se dom.
  • zasata

finner inga ord, som så många andra. men tänkt på er mycket och undrat hur man kan göra något sånt. nu skall jag läsa hela tråden om jag kan.

• Amlin

Jag har tittat in och läst i din tråd till och från men aldrig skrivit något. Det finns på något sätt inget jag kan tillägga till alla vänliga ord som skrivits. Inga ord jag har kan på något sätt komma i närheten av den sorg du bär och den styrka och medmänsklighet du visar.

Jag vill bara hälsa att du ofta finns i mina tankar.

• Tindra o Smillas mamma

Tänker ofta på dig och din familj. Skickar en styrkekram till dig.

• Majalaja

Emma, undrar lite vad som händer om målet överklagas till hovrätten. Betyder det att ni måste gå igenom hela processen ännu en gång? Hur känner du inför det?

• pumuckel

Hej Emma, jag hittade den här tråden när jag sökte minnessidorna för Max och Saga. Jag ville bara säjer att du är en så otroligt stark och positiv människa. Jag har tänkt mycket på dig och dina underbara barn under de senaste månader.

Det är svårt för mig att uttrycka mina känslor på svenska, eftersom svenska är inte mitt modersmål. Jag är tysk (känns nästan som jag måste ursäkta mig för det) och tänkte först berätta för dig hur jag uppfattade hennes iskalla röst under rättgången till exempel när hon vägrade svara på frågorna.
    Men sedan insåg jag, att hon är inte alls viktig. Det är viktigt att hon fick sitt straff, men annars är hon inte viktig.
    Du, Emma, är viktig och Max och Saga och era familjer. Jag beundrade mycket när du sa i intervjun att du hatar inte, för du vill hellre älska de som är värda att bli älskad. Jag är glad över att du har så mycket stöd från din underbara familj och dina vänner och så många över hela Sverige.

Genom allt blev jag många gånger påmind att jag ska vara så glad att jag har mina två barn (vilka är ungefär lika gamla som Max och Saga) och att jag ska varenda dag försöka att bli en lika bra mamma som du är.

Många kramar!

• Emmel
    JohannaMatt skrev 2008-10-16 23:09:56 följande:
    Känner precis som du! Man vill GÖRA något. Men vad?Godnatt alla! Sov gott...
    Jag känner samma sak. Har kommit på en sak som Emma faktiskt skrivit om: att vi ska krama våra barn och varandra och ta vara på det vi har. Vi vet inte vad som kan hända. Det har jag tagit fasta på och jag tänder också ett mentalt ljus för Max och Saga när jag gör det. Jag tänker på deras otroliga mamma och tackar dem för att hon fått mig att öppna mina ögon för vad som är viktigt. Nu låter jag disken stå och tvätten ligga för att krama mina barn lite extra länge.

Emma, du är helt fantastisk! Tack för att du öppnat mina ögon.
Svar på tråden Mina två änglar