• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • mammaNena

hej emma.
    Har sett dig på tv och läst i tråden nu ett tag.
    jag har likom inte riktigt förstått vad allt började med. Varför hon gjorde det. en otrolig mardröm iaf för dig/er.
    Du är en stark människa som orkar fortsätta.

//Helena

• Thessia

I dag var jag nere med min son och matade fåglar tänkte då genast på Max och Saga.
    Jag ställer frågan som många andra VARFÖR?
    Vet att du inte har svaret på det.
    Som jag skrivit innan så beundrar jag dej!
    Saga och Max kommer alltid finnas hos mej genom mina barn som är 1,5 och 3 år

Kram på dej gumman

(¯`°?.¸♥ Elias 2oo7o628 ♥¸.?°´¯)
  • JohannaMatt

Som så många andra har jag blivit otroligt påverkad av vad som hänt er...pågrund av dig ,Emma har jag oxå blivit en bättre mamma som varje dag talar om för barnen hur mycke jag älskar dem, o försöker få mer tid med dem och verkligen lyssna på dem.

jag kände att livet var för kort och allt för många människor har det kämpigt så jag bestämde mig för att försöka vara med o skapa ett tryggare samhälle för alla (speciellt våra barn) och ska på första provet till polishögskolan imorgon...

Jag hoppas du förstår hur många människor som påverkats av din styrka, Emma! Du är en underbar människa.

• GränslösKärlek

har läst lite och tycker det här är så obeskrivligt hemskt... Du är verkligen en stark människa!
    Sänder en tanke och många styrke kramar!

• Ztampe

Hitta din tråd av en slump.
    Vill bara skicka en massa styrkekramar till dig.
    Har själv förlorat ett barn men inte på de grymma sätt som du miste dina små änglar.
    Blev så ledsen när jag läste om det.
    Du verkar vara en otroligt stark person som orkar fortsätta efter det du gått igenom.
    Kramar till dig och din sambo.

• VISDOM

Jag beundrar dig så otroligt mycket..

Jag håller på att bearbetar en stor förlust,men inte på länga vägar den som du gått igenom.

Tänker ofta på att vad som än händer i livet så hoppas jag att mina barn aldrig överger varann..Jag tror att dina små änglar går där uppe i ett stort lekland,o håller varnn i handen,o vinkar ner till sin fina mamma..

Jag tror på rättvisa,o jag hoppas du kommer få tusenfalt igen för det du förlorat.Ojag hoppas att rättvisa skipas.

Vi glömmer inte Dina dina små Änglabarn..

Kram

• SofiaD

Ditt öde har berört oss så mycket! Det som hänt är avskyvärt och helt obegripligt. Beundrar dig som orkar leva vidare, hade nog inte själv klarat det...
    Kändes skönt att hon fick sitt straff, även om det inte på långa vägar räcker till för vad hon gjort.
    Kraaaaamar till dig!

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • faster

ojojojoj vilken oerhörd chock!!
    Fy vad tragiskt o vad hemskt att komma hem till detta hemska...hur mår han nu?Ni har ju hur mkt som hrelst att bearbeta..Kan ni prata med varandra om allt ellre hur gör ni nu+
    Många många frågor men hoppas du ej tar illa upp naturligtsvis så svara bara på det du orkar!
    Tänker på dej dagligen o ser på sol o måne o tänker på dina små.
    Stor kram till ER o va rädda om varandra.

emmy840508 skrev 2008-10-19 16:53:35 följande:
    Ja, det var han som hittade oss. Han som ringde larmcentralen och han som satt kvar hos oss tills de kom på plats. Tack för ditt stöd
  • pumuckel
    emmy840508 skrev 2008-10-19 16:36:08 följande:
    Hejsan! tack för ditt svar o tack för dina fina ord. Bor du här i sverige nu? vet du hur detta tas i tyskland? hur ser media på allt där borta o har du någon adress till nåt som liknar aftonbladet där borta? Bara för att man e lite nyfiken på vad som sagts om detta där borta. Jag har faktist läst tyska i 4 år, så lite förstår jag. Du behöver inte ursäkta dig för att du e tysk. Ditt modersmål el ursprungsland gör inte hur man är som människa.
    Hej Emma! Om du vill läsa vad tyska tidningar skrev om fallet och rättegången så går du på följande sidor och söker efter "arboga" så hittar du alla artiklar: stern.de / bild.de / sueddeutsche.de / haz.de
    I tysk media fanns det inte lika mycket rapportering som i Svensk media och det var mest neutrala rättegångsrapporter. Men jag fick intrycket att det spelade ingen roll att hon var tysk, inte om hur mycket de skrev och inte heller hur de skrev.
    Vi bor i Tyskland, men jag bodde i Stockholm i ett och ett halvt år under min studietid.
    Hoppas att det gör inte för mycket ont att läsa om allt i tidningar eller kanske det hjälper dig även att lägga pusslet.
    Många varma hälsningar!
Svar på tråden Mina två änglar