• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • versan

*Tårar trillar sakta ner för min kind.*
    När jag läste ditt brev i Expressen.
    Du är en vacker kvinna som är klok & vis.
    Du är Sagas & Max Starka mamma som dom är stolta att få kalla Mamma.
    En dag så kommer ni att få mötas igen.
    Och tills den dagen kommer så kommer Saga & Max vaka över dig och hela sin familj.
    Det är jag övertygad om.
    Många många kramar från mig till dig...
    ps) DU är en förebild för mig *jag önskar att jag kan vara lika stark & klok genom mitt liv.*

• Det blåa huset

Jag önskar verkligen att den sjuka människan läser ditt brev, ser och förstår känslorna bakom orden. Om hon inte förstår nu så kanske senare, när den sjaskiga fasaden rasat.
    Kram till dig.

• Thessia
    emmy840508 skrev 2008-10-20 19:25:57 följande:
    www.expressen.se/Nyheter/1.1340577/emmas-brev...Länk till mitt brev till Tyskan....
    Superbra skrivt, när jag läste det fick jag gåshud och hade t.o.m svårt att läsa klart, även om jag inte känner dej och dina barn så kommer ni alltid finnas i mina tankar
    (¯`°?.¸♥ Elias 2oo7o628 ♥¸.?°´¯)
  • JohannaMatt

Verkligen bra skrivet, Emma! Man undrar ju om "hon" ens erkänner för sig själv vad hon gjort? Tror inte hon kunde verka så oberörd isåfall.Hur fan kan man leva med sig själv med den vetskapen? Hur fan kan man skada två små oskyldiga barn.

Kanske kan ditt brev knäcka hennes fasad o få henne att fatta vad hon gjort. Och att hon är föraktad av en hel värld...ingen skulle lyfta ett finger för att skydda henne...

Och mormors ord till Max och bilderna...jag har inga ord. Bara tårar.

• Linma78
    Svar på #1442
    emmy840508 skrev 2008-10-20 19:13:41 följande:
    Ja, det finns en minnesfond i max o sagas namn. www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/artic...Detta e en länk där det står plusgirokonto och vad pengarna går till.Snälla känn inte detta som ett tvång att sätta in pengar. Men nu har jag berättat att det finns iaf.
    Jag känner absolut inget tvång och tror inte att någon annan gör det heller. Men det finns säkert fler med mig som känner att vi vill göra något för att hedra deras minne.

Tänker på er!!
  • emmy840508

tusen tack för era fina ord om brevet. Jag funderade mycket innan jag skrev det. Men kände att jag inte skulle kunna låta bli chansen.

• emmy840508

Jag skrev även en sak i aftonbladet. det finns inte på webben, men jag har bett de sätta ut det med. Vi får se hur det gör.... det var om tankar o känslor från klockan 12.00 den 17e mars till idag.

• JohannaMatt

Jättefina kort på minnessidorna. Vilka underbara barn...

Emma, jag vet att ni har fått lite tecken från barnen, dels Ida som hörde skratt och ordet docka vid graven och så det här med leksaken i magazinet..har det hänt nåt mer sådant?

Svar på tråden Mina två änglar