• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Körsbärsblomma

Skickar varma kramar och önskar dig all styrka du behöver i den hemska situation du befinner dig. Att fölora sitt barn är det värsta tänkbara vi föräldrar kan vara med om. när vi förlorar det vi älskar allra mest. Beundrar dig och önskar dig allt gott. kramar // Ida

• Rastafairy

Hej igen emma...

jag tänkte tipsa om en bok jag fick uppläst till oss när jag komfirmerade mig. Den handlar om gud och de små barnen och heter "sommarlandet"

När ett barn dör kommer den till en plats som kallas sommarlandet..där är det alltid varmt och skönt och "han som alltid väntar" finns och leker med de små barnen.

Här kan du läsa lite ur boken:

www.zoieli.se/vendela/klokaord/sommarlandet.htm

• Tina med ängeln Christoffer

Rastafairy:
    Håller med dig. Den boken är underbar. Jag har tappat räkningen hur många gånger jag läst den.

• Filles Mamma

Hej igen Emma!

Nu har jag varit inne på Max o Sagas minnessidor och tänt ljus för dem. Ni har verkligen gjort underbara minnessidor till dem.
    Tårarna rann i all världens fart när jag läste vad mormor hade skrivit om sin lilla Max!

Lapptäckena som du ska sy tycker jag är en underbar idé!
    Då kan de hänga framme o pryda eran vardag.

Och så måste jag bara säga, att vilken fin gest utav dig att ge bort Max favorit krokodil till hans lilla flick kompis! När jag läste detta så kunde jag än en gång inte hejda mina tårar...

Tänker på er ofta och jag kommer aldrig glömma eran lilla prins o prinsessa! Max, otroligt lik sin pappa o lilla Saga otroligt lik sin mamma! Två otroligt vackra små barn...

Emma, önskar att jag kunde göra någonting för Er. Kommer du på nåt så är det bara att säga till. Vi är många som gärna vill hjälpa till!!!

Mängder med styrkekramar till Emma med familj

• Linma78

Finns det några minnes fonder i Max oxh Sagas namn? Är säker på att det finns mängder med människor som skulle skänka pengar i deras namn..

• Lingonflickan

Linma: Det finns en Max och Sagas minnesfond, finns lite längre bak i tråden.

Emma: Jag ville bara skriva några rader av Beppe Wolgers och tillägna Max och Sagas minne:

Det gåtfulla folket

Barn är ett folk och dom bor i ett främmande land, detta land är ett regn och en pöl
    Över den pölen går pojkarnas båtar ibland, och dom glider så fint utan köl
    Där går en flicka, som samlar på stenar, hon har en miljon
    Kungen av träd sitter stilla bland grenar i trädkungens tron
    Där går en pojke som skrattar åt snö
    Där går en flicka som gjorde en ö av femton kuddar
    Där går en pojke och allting blir glass som han snuddar
    Alla är barn och dom tillhör det gåtfulla folket

Barn är ett folk och dom bor i ett främmande land, detta land är en äng och en vind
    Där finner kanske en pojke ett nytt Samarkand och far bort på en svängande grind
    Där går en flicka, som sjunger om kottar själv äger hon två
    Där vid ett plank står en pojke och klottrar att jorden är blå
    Där går en pojke som blev indian
    där går kungen av skugga runt stan och skuggar bovar
    Där fann en flicka en festlig grimas som hon provar
    Alla är barn och dom tillhör det gåtfulla folket

Barn är ett folk och dom bor i ett främmande land
    detta land är en gård och ett skjul
    Där sker det farliga tågöverfallet ibland vackra kvällar när månen är gul
    Där går en pojke och gissar på bilar, själv vinner han jämt
    Fåglarnas sånger i olika stilar är magiska skämt
    Där blir en värdelös sak till en skatt
    Där blir sängar till fartyg en natt och går till månen
    Där finns det riken som ingen av oss tar ifrån dem
    Alla är barn, och dom tillhör det gåtfulla folket

• exiteme

Läste ditt öppna brev på Expressen. Nu rinner tårarna igen.
    Hoppas du någon dag får ett svar på dina frågor.
    KRAM!!

• Filles Mamma

Nu har jag också läst ditt brev till i*****n och tårarna bara rinner.
    Men det var jättebra skrivet av dig Emma, du låter så stark i dina ord. Fortsätt kämpa på Emma, vi är många som står bakom dig o din familj.
    Många styrkekramar!

• emmy840508
    faster skrev 2008-10-20 10:01:14 följande:
    ojojojoj vilken oerhörd chock!!Fy vad tragiskt o vad hemskt att komma hem till detta hemska...hur mår han nu?Ni har ju hur mkt som hrelst att bearbeta..Kan ni prata med varandra om allt ellre hur gör ni nu+Många många frågor men hoppas du ej tar illa upp naturligtsvis så svara bara på det du orkar!Tänker på dej dagligen o ser på sol o måne o tänker på dina små.Stor kram till ER o va rädda om varandra.
    Tack för att du frågar. Självklart är det en upplevelse och syn man inte går oberörd ur. Han drömmer, har rädslor och bearbetar för fullt. Men vi pratar om det som hänt. Alla bearbetar olika, och han pratar inte mycket om händelsen utan löser sina tankar på sitt vis. Han splar mycket musik, skriver och han har mig här likadant som jag har honom.
  • vildaungarnasmamma

jag har följt din tråd på avstånd och jag har sett dig på Tv och jag måste säga att du är den starkaste människa jag vet.
    Min pappa tog livet av sig förra året och jag drogs ner i ett svart hål och ville bara dö.
    sen läser jag om dig och dina underbara änglar och får ett sådant mod och en sådan styrka utav dina ord och din syn på livet.
    Du är verkligen en kvinna att beundra.
    Tack för att du finns och för att du är så stark.

Svar på tråden Mina två änglar