• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508
    Linma78 skrev 2008-10-20 15:19:51 följande:
    Finns det några minnes fonder i Max oxh Sagas namn? Är säker på att det finns mängder med människor som skulle skänka pengar i deras namn..
    Ja, det finns en minnesfond i max o sagas namn.
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2440652.ab
    Detta e en länk där det står plusgirokonto och vad pengarna går till.
    Snälla känn inte detta som ett tvång att sätta in pengar. Men nu har jag berättat att det finns iaf.
  • emmy840508
    Filles Mamma skrev 2008-10-20 18:59:33 följande:
    Nu har jag också läst ditt brev till i*****n och tårarna bara rinner.Men det var jättebra skrivet av dig Emma, du låter så stark i dina ord. Fortsätt kämpa på Emma, vi är många som står bakom dig o din familj.Många styrkekramar!
    Tack för era fina ord... det var jätteskönt att skriva.
  • emmy840508

Idag har jag vart till magazinet där vi förvarar alla saker från huset. Min sambo och min syster var med. Vi tog hand om mycket saker som var barnens. Sen åkte vi till västerås sjukhus och lämnade två stora flyttkartonger med pussel, böcker, bilar. Ett babygym, en barnvagn och lite andra saker till lekterapin. Personalen var inte där. Men vi gick upp till en avdelning som Saga blev behandlad på och pratade med personlen där. De hjälpte oss att få in sakerna i lekrummen. Det var jättejobbigt att vara där utan Saga. Men samtidigt skönt, jag kännde att leksakerna kommer till användning och att det hadde Saga velat.
    Jag gick därifrån med ett lättare hjärta.
    Imorgon ska vi till örebro och lämna kläder till några killar som varje år åker till bosnien och lämnar kläder till barnhem och liknande.

• Mamma Lotta

Kram till dig Emma! Tänker på er! Fick du bilderna?

Life is what happends while making other plans...
  • geten

Vill bara säga att jag beundrar din styrka i denna otroliga sorg som drabbat dig och din familj önskar dig lycka till i framtiden.
    Kram Geten.

• Ssofia

Hej Emma!

Hittade just den här tråden här på fl. Jag vill bara skicka dig en STOR KRAM, och säga hur mycket jag berundrar dig, dina ord och ditt mod. Du lever min värsta mardröm och jag tror inte jag skulle överlevt de du gått igenom, men du sprider verkligen mod och fina ord omkring dig.

Lycka till i framtiden, stor kram till dig, din familj och dina änglar. tänker på er mycket!

/Sofia

• Ellan 76

Emma, har nu läst ditt brev! Så fint skrivet av dig trots att jag helst av allt skulle vilja slippa läsa det. Det är verkligen helt ofattbart hur man kan göra så mot barn som denna människa gjort. Så fint av dig att lämna sakerna till sjukhuset.
    Många varma kramar till dig och din sambo!

Svar på tråden Mina två änglar