• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Smurflovve

det var ett mycket bra brev du skrev till dina barns mördare, jag beudrar dig som klarar av att ens skriva ett brev till denne varelse som gjorde dina barn illa.
    Jag vill inte kalla henne för människa, för det är hon inte.
    Max oxh Saga är mycket stolta över sin mamma som orkar stå på sina ben efter en sådan här mardrömslik händelse som ni fick uppleva, både du, din sambo och framförallt dina barn.

Många kramar från lilla mig.

• leende guldbruna

åhh vilken gåshud jag fick!!

vilken styrka,trots allt!
    Hoppas verkligen du lyckas fortsätta mot ditt mål utan hat,för det är verkligen som du säger ,det e ju bara din energi som försvinner.Och hoppas även att du har många famnar att tanka kärlek och styrka ifrån ,när stunderna blir svåra.
    kram F

• Rastafairy

Läste brevet nu och jag ryser. Vad stakt skrivet!!

Max och saga har varandra och går hand i hand på molnpromenader och leker precis som de alltid gjort. Lyssnar du tillräckligt noga kan du höra deras skratt i vinden....

Jag är smått troende. Har kommit starkare o starkare den senaste tiden men tror inte på gud i sig liksom men på en kärlekskraft och att det finns en "andra sida" en varm vänlig andlig dimension där någon alltid tar hand om de som anländer. Dina barn är i trygga händer tills mamma kommer och möter dem. De vet att du har saker kvar att uträtta på jorden i form av arbete med barn.
    Du kommer arbeta med att stärka barn på ett eler annat sätt och jag tror att det kommer bli betydelsefullt för hela sverige.

Kram emma.

• Malluskan
    emmy840508 skrev 2008-10-20 19:25:57 följande:
    www.expressen.se/Nyheter/1.1340577/emmas-brev...Länk till mitt brev till Tyskan....
    Jag har sällan stött på en sån stark människa, jag kan bara hoppas och önska att när jag möter sorg i mitt liv kan vara hälften så stark som du är. Tårarna rinner nerför mina kinder och jag har kramat min Emil och Saga en extra gång ikväll, jag önskar så innerligt att du fick göra detsamma med dina små. Som någon tidigare skrev, Max och Sagas öde måste ha haft en mening, meningen att vi alla ska uppskatta det vi har och leva varje dag som det vore den sista. Jag beundrar dig för det mod som går att utläsa mellan raderna i ditt brev, att älska istället för att hata, en sådan styrka är få förunnat. Jag tänder ett ljus ikväll, ett ljus för dig, dina älskade änglar och för alla andra ute i världen som förlorat ett barn och mina tankar är hos er.
  • inglil

Hej har följt dig och din tragedi.Hur kan man bará göra´så.Tycker verkligen att du och din sambo och även pappan är starka som går igenom detta.Jag har också mist 2 små änglar visserligen inte lika grymt som er.Men vet vad du går egenom.Hoppas att du har bra med stöd och att du verkligen pratar om detta.Och jag hoppas er lycka till i framtiden men beklagar ändå din>/er sorg för dina barn.Dom va jätte söta.Bamse Kramar ingela.

• Lingonflickan

Emma: Så bra skrivet! Det skär i hjärtat att läsa det. Du är bra på att utrycka dig, har ordets gåva. Må det fortsätta att hjälpa dig, du helt otroliga kvinna och mor. Fanns det nåt jag kunde göra för dig skulle jag inte tveka, trots att jag aldrig träffat dig. Men det är sant. Kan bara ge dig all min sympati och empati och minnas dina barn så fina och fantastiska som du beskriver dem. Skriv, Emma, skriv!

• Emilia 04

Beklagar verkligen er förlust. Kan inte sätta mig in i hur hemskt det måste vara.. Får man fråga vad som hände?
    Många kramar till dig och din familj

• Mamma mu74

Läste brevet..åhh va bra skrivet! Har oxå tänkt mycket på vad som kan ha rört sig i hennes huvud och vad denna människa hade för rätt och klampa in över huvudtaget!! Helt ofattbart! Jag har så mycket tankar om detta hemska men kan inte få fram nåt vettigt att skriva, beundrar din styrka. Jag hoppas att hon läser brevet. Men jag förstår att det betydde mycket för dig att få det skrivet för din skull. Många kramar till dig och dina nära!

• Mamma till Max och Celicia

Jätte bra och starkt skrivet i brevet till tyskan! Du är helt otrolig, helt klart så är du en sån stark och bra förebild för så många, även mig... Vet inte om du vet, men det finns en sida M-room.com där är vi några stycken som har skrivit till Max och Saga. Kram kram

Svar på tråden Mina två änglar