• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • WLR

Tänker på er ofta.

*kram*

son 070328 & dotter 050131
  • Jordgubbspaj

Många tankar har gått till dig! Jag förstår att förutom att barnen ryckts ifrån dig så är sättet de dog på så hemskt. En sjukdom eller olycka hade varit både lättare att smälta och även lättare för dem att genomgå. Det som hänt dina barn är verkligen så orättvist. Nog för att sjukdomar och olyckor är det också men det är trots allt något man inte kan klandra någon för på samma sätt. Varma kramar till dig!

• carpe diem

En otroligt vacker sida du har gjort till dina barn.

Massor av Styrkekramar

• Mimmi 66

Jag vill också skicka många tankar och kramar till dig och din familj.
    Det som hände er är något som är så grymt så man absolut inte kan tänka sig in i hur det skulle vara.
    Så fina barnen är, de ser så glada ut på dina bilder.
    Du verkar vara en väldigt klok och fin människa och jag är säker på att du var en underbar mamma till dina barn, det är bara så fel att du inte fick behålla dem hos dig...
    Många, många kramar

• Lingonflickan

Har gråtit många tårar för er skull, kan inte heller fatta hur någon kan göra något så fruktansvärt. Mitt hjärta blöder för er och beundrar att du öht klarar dig genom vardagen. Vet att jag inte kan säga nåt läkande men vill bara ge dig mitt fulla stöd. Ord finns inte som räcker. *Styrkekramar*

• gmt

jag har burit dig med mig sedan du blev änglamamma - o jag gör det fortfarande

skickar dig styrkekramar

• bustjejen

Jag sitter och försöker komma på vad jag ska skriva till dig ts, men inser att det finns inga ord som räcker till att beskriva din styrka och det du går igenom.
    Tänker på dig ofta, och *varma kramar till dig*.

• exiteme

Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Du och dina barn har ofta funnits i mina tankar. Har fällt så många tårar över det som hänt. Som mamma vet jag rädslan över att förlora ett barn. Att någon förlorar sitt barn på ett sådant sätt är fasansfullt! Helt obegripligt...
    Beklagar verkligen smärtan och förlusten av dina söta små barn.

• Lilla Morran

Finner inga ord - skickar stora kramar och hoppas att livet har mer positivt att ge dig i framtiden. Du fick två fantastiska barn, tyvärr fick de inte stanna här så länge. Dina minnen är bara dina - och dem kan ingen ta ifrån dig.

Tycker att det är ett klokt val att skriva här på FL, här kan du få stöd och stöttning från andra som förlorat barn, samt att vi andra som bara kunnat läsa om tragedin kan få ge dig en styrkekram över nätet.

Önskar dig allt gott och hoppas verkligen att du finner mening och glädje i livet igen, ditt livsöde till trots.

Stor kram och många tårar /Maria

• Mammanseko

Beklagar verkligen förlusten av dina barn!

Den som inte blir berörd av vad som drabbat er kan inte vara särskilt normal.

Hoppas du kan hitta ett sätt att leva ditt liv, med minnen och saknaden.

Jag har en änglason och det är 2 år sedan vi miste honom, det går inte en dag utan att vi tänker på honom.

Mamma till Albin och Alva
Svar på tråden Mina två änglar