• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Champagne

Tänker på vad en gammal vän berättade för mig, vad hennes dotter sa till henne.

-Jag älskar dig, sa hon till sin dotter
    -Jag älskar dig mest, sa dottern
    -Nä för jag älskar dig ännu mer, sa hon.

Nä, sa dottern, för jag älskade dig först, för det var jag som valde dig.

Så tänker jag mig dig Emma, att det var dina barn som valde dig, att de älskade dig först och valde dig som mamma. Ingen kunde vara en bättre mamma än du, och fast att du inte var på samma ställe när deras hjärtan slutade slå, så fanns nog era medvetende nära varandra och ni fanns där för varandra.

• Saandraa
    Champagne skrev 2008-09-29 21:33:03 följande:
    Tänker på vad en gammal vän berättade för mig, vad hennes dotter sa till henne.-Jag älskar dig, sa hon till sin dotter-Jag älskar dig mest, sa dottern-Nä för jag älskar dig ännu mer, sa hon.Nä, sa dottern, för jag älskade dig först, för det var jag som valde dig.Så tänker jag mig dig Emma, att det var dina barn som valde dig, att de älskade dig först och valde dig som mamma. Ingen kunde vara en bättre mamma än du, och fast att du inte var på samma ställe när deras hjärtan slutade slå, så fanns nog era medvetende nära varandra och ni fanns där för varandra.
    Vad fint..
    ♥??? Isadora 070501 ???♥
  • Sara K

Åååhh.. så många tankar som gått till dig och din familj senaste halvåret.. Dina fina små barn som gick ett så oerhört grymt öde till möte, finns INGA ord som är tillräckliga.
    Jag vill bara skicka en stor kram till dig.

• MrsNash

Vi e nog många som önskar att man kunde ta en del av din börda och sorg för att lätta tyngden på dina axlar men det går ju inte. Men jag önskar verkligen man kunde hjälpa till på något sätt. Det som hänt dig och din familj är så fruktansvärt att det inte finns några ord.
    När jag läste vad som hade hänt kräktes jag faktiskt. Jag blev så illamående av det hemska öde som drabbat er att min kropp fysiskt sa ifrån., Jag kunde inte ta in den ondskan.

Nu ska jag titta på din fina sida du skapat till dina barn. Jag tänker på dig dagligen och önskar dig all värme och kärlek som finns. Jag är glad att du funnit ett sätt att bearbeta alla dina tankar och din sorg och jag känner mig priviligerad att få följa lite av dina tankar och din väg till en tillvaro som känns bra under omständigheterna.

åh det är så mycket jag vill förmedla till dig men vad man än skriver låter det så futtigt på nåt sätt i sammanhanget. Du finns verkligen i mina tankar. Stor kram till dig och din familj.

• 1638

FINNS VÄL EGENTLIGEN INGET JAG KAN SÄGA SOM FÅR DEJ ATT MÅ BÄTTRE....
    MEN ATT JAG SÄGER NÅGOT KAN FÖRHOPPNINGSVIS FÅ DEJ ATT FÖR STUNDEN KÄNNA ATT DET FINNS FRÄMMANDE MÄNNISKOR PÅ DENNA JORD SOM BRYR SIG OM, SOM VILL VÄL....
    EN STJÄRNA PÅ HIMLEN TILL DIG O VARSINN TILL DINA BARN...

''Jag är ett litet YLLE, bom chicka bom chicka bom bom bom''
  • Fragile Angel

Jag tänker varje dag på dig, och på dina två små.

*KRAM*

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
Svar på tråden Mina två änglar