• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • villelill

Hej Emma.. Ville bara kika in hos dig för att se om allt går som det ska.. dvs framåt
    Du är en tjej som berört väldigt många hjärtan i vårt avlånga land.. Det känns så hemskt att du har drabbats så hårt, men jag hoppas att ödet har många fina saker åt dig i beredskap i framtiden!
    Tänker på Dig! Kram H

• dreamspell

*kramar om och önskar dig en bra dag*

• Sefyria

Det är så många gånger jag gått in i den här tråden och läst men likväl gått ut utan att skriva några rader. Inte för att jag inte vill beklaga det som hänt dig och din närmsta familj, utan det är för att jag helt enkelt inte kan finna orden.

Det är så mycket jag vill säga dig. Så. Mycket.
    Men det verkar som om orden inte räcker till för hur mycket jag känner med dig. Det går inte att beskriva det som sker i mitt hjärta när jag tänker på dig, Max och Saga. Det är känslor, inte ord. Känslor. Vi känner inte varandra men ändå har du berört mitt liv. Vi känner inte varandra men jag tänker på dig.

Vi känner inte varandra men ändå hyser jag kärlek till dig. En moderlig kärlek, hade du suttit här mittemot mig hade jag omfamnat dig. Länge. Länge. Och kastat bort alla mörka skuggor från dig.
    Vi känner inte varandra men ändå beundrar jag dig, så mycket att du får mig att tappa andan. Hur då, undrar du säkert. Jag skulle svara, för att du tar dig igenom dagen. Det är beundransvärt.

Du är beundransvärd.

Det är så mycket jag vill skriva...kanske räcker det med att du finns i mina tankar. I mitt hjärta. Orden måhända stockar sig i min hals och kan inte hitta vägen ut, men mitt hjärta kommer nog aldrig sluta känna för er.

• Pearlisen

Svårt att veta vad man ska skriva! Men jag önskar dig all lycka du kan få i det forsatta livet!
    Max och Saga kommer alltid att finnas kvar hos dig och den övriga familjen, fast i en annan form.

Du är stark!

• Fragile Angel

Hej Emma!

Härligt att läsa att ni bara finns ett telefonsamtal bort ifrån varandra, du och Nicklas, för hur det nu än är med nya partners så kan ju inte dom fullt ut känna, och förstå, som du och Nicklas gör. *Hoppas att du förstår mitt svammel *

Jag läste att Nicklas ska bli pappa igen, hur känns det för dig? Finns det i dina tankar vad gäller den närmsta framtiden, tankar om en graviditet?

Givetvis så svarar du bara om du vill, och jag hoppas att jag inte trampar dig på tårna ~

Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • IdaLii
    Hej Emma. Var bara tvungen att skriva en rad, de är så ofattbart de som har hänt. Jag förstår med hela mitt hjärta att du aldrig kan vara lycklig på samma sätt igen. Men jag hoppas du finner en styrka, trots allt finns ju alltid barnen i ditt hjärta.
    Varm kram, Ida
  • ebbson

Hoppas att du/ni en dag kommer bli lyckliga igen era barn kommer vilja det skulle ja tro

Jag kan alrig förstå det ni går igenom men jag kan tänka mej!!!

KRAMAR till både dig och pappan

• flumfi

Följer tråden. Skulle bara vilja ge dig en stor kram! Tänker på dig väldigt mycket. Det som hänt är helt ofattbart.

Många kramar till dig!

• flisansma
    Tussan66 skrev 2008-10-27 10:23:11 följande:
    Hejsan!!Emma skrev tidigare i ett inlägg att när den var klar skulle hon lägga ut länken så alla här inne kunde läsa hennes blogg.. Men vi får vänta tills Emma är klar med den :)
    Oki, tack för svaret
  • Swifty

Hej Emma!

Jag måste berätta en sak för dig! Igår när jag nattade min son vid sju-tiden så somnade jag med honom. Jag hade inte tänkt göra det, utan hade planerat att städa iordning lite här hemma när han väl somnat. Iaf så vaknar jag till när min sambo kommer och lägger sig vid tolv. Jag kände att jag var tvungen att gå upp för att borsta tänderna och ta bort smink. Väl uppe så är det disk, klädhögar osv. Bestämmer mig för att få iordning på det värsta. Klockan den går, och sen vid två på natten hamnar jag i sängen igen. Jag har lite svårt att komma till ro efter mitt städryck så jag ligger och funderar. Min tankar går till dig Emma och Max och Saga. Jag ser en bild framför mig av Max och Saga där de är glada. Å så plötslig kommer ett stjärnfall utanför mitt fönster!
    Kanske är det bara tillfällen, jag känner ju inte er, utan har bara läst i din tråd här ibland. Men jag vill tro att det var Max och Saga som kanske kände eller hörde att någon tänkte på dem och ville visa det med ett busigt stjärnfall!

Kramar Moa

Svar på tråden Mina två änglar