• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Kat1979

Hej Emma! Blir så otroligt leden och berörd av er historia...tårarna går inte att undvika...dom bara forar varje gång...helt ofattbart att någon kan göra nåt så grymt...finns inga ord...så otroligt fina barn...det är så orättvist att du inte får ha dom hos dig...önskar jag kunde göra något...beundrar att du är så stark trots allt...Många kramar till dig!!

• carina6

Hej Emma
    Jag vill bara säga att jag följt din kamp sen den började mina tankar finns hos dig ofta vad du och dina nära måste utkämpa vaje dag((((KRAM FRÅN EN MEDSYSTER))))

Hur kommer jag in på din sida för mer personligt brev?

• Bellevue

Ja, vad kan man säga...utom att man beklagar. Men det känns så futtigt för man känner ju så mycket mer. Det känns ändå som det mesta jag vill säga redan är sagt.

Har inte följt med i tidningarna, har inte orkat eftersom jag sen en tid är mitt i en depression. Känner nu att jag behöver kolla vad som hänt. Har tänkt mycket på dig och att du inte har nåt val, du måste orka.

Många styrkekramar från en vän du aldrig mött

• schiffelur

Verkliga styrkekramar till dej.
    Har läst om Er i tidningen och jag blir så arg och ledsen av det
    Det är nåt som verkligen inte får hända..

Jag hoppas verkligen att den som gjort detta emot Er åker fast och aldrig mer kommer ut..

Kramar i massor till Dig och din familj!

• tan73

Jättefint på minnessidan! Har tänt ljus hos båda två.
    kram kram
    Tanja

~*~ saknar min Sebastian~*~
  • emmy840508
    Champagne skrev 2008-09-29 21:33:03 följande:
    Tänker på vad en gammal vän berättade för mig, vad hennes dotter sa till henne.-Jag älskar dig, sa hon till sin dotter-Jag älskar dig mest, sa dottern-Nä för jag älskar dig ännu mer, sa hon.Nä, sa dottern, för jag älskade dig först, för det var jag som valde dig.Så tänker jag mig dig Emma, att det var dina barn som valde dig, att de älskade dig först och valde dig som mamma. Ingen kunde vara en bättre mamma än du, och fast att du inte var på samma ställe när deras hjärtan slutade slå, så fanns nog era medvetende nära varandra och ni fanns där för varandra.

Otroligt fint skrivet. Fint sagt av dottern, även fast hon kanske inte var medveten om det då. Det e nog som du säger, barnen som väljer sina föräldrar, och då är jag otroligt lyckligt lottad. Jag e så glad över den tiden jag fick med mina små. Så mycket kärlek....

Max sa ofta, "mamma vet du? jag älskar dig" De orden kommer jag för alltid bärja med mig. Jag hoppas han kan höra mitt svar där uppe i himlen fortfarande. Att jag älskar honom också. Massor....

• gmt

Det är för mig helt obegripligt - det du har gått igenom!

Kan inte med min bästa vilja förstå! - Jag kan bara krama dig i tanken o be till att du - trots allt - kommer att finna ro i ditt liv!

• Lingonflickan

Emmy: Jag önskar jag kunde krama om dig på riktigt, fast du har ju ingen aning om vem jag är så det låter kanske konstigt, men du hade så fantastiska barn och jag finner inga ord för att säga hur mycket jag lider med dig. Och då kan jag ändå inte fullt ut känna eller förstå din smärta och sorg. och jag vill inte kunna det i framtiden heller för det skulle innebära att jag fått gå igenom samma ska och det vill jag inte, jag skulle inte överleva det. *kram*

• Busenlusen

Jag ville bara sända den största styrkekramen till dig, din familj och dina änglar..

Svar på tråden Mina två änglar