• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Jalica

Har läst igenom några sidor och tänt ljus på minnessidan.....tårarna rinner så mycket så jag kan inte fortsätta läsa.

Skickar många varma kramar till dig.

• kulrika

Finner inga ord.. Har följt er fruktansvärda resa, en resa som aldrig borde fått starta! Min 4åring kom in till mig i köket när jag läste en artikel om er,och undrade varör jag grät.. Försökt förklara så gott jag kunnde för homom om vad som hänt.. (Vilket inte var så lätt) så säger han bara -Mamma var inte ledsen, tänk om himlen bara hade varit full med gammla gubbar och tanter, tänk så tråkigt dom hade haft!
    Ja... tänk om man kunnde se allt igenom barns ögon.
    Du är fruktansvärt stark Emma, dina barn måste vara så stolt över att få ha just dig som mamma.
    Önskar dig all lycka famöver
    Många kramar /Jenny

• Frezalo

Har själv tre små barn, varav två  i nästan samma ålder. Jag och säkert många med mig uppskattar små saker i livet tillsammans med våra barn mer nu och inte tar så mycket för givet.

Du är så stark som klarar av att se allt det goda du har upplevt med dina barn och gläds åt det. Du och dina upplevelser lämnar ingen oberörd.

Jag har 0:- på kontot, men är världens rikaste människa!
  • Saandraa

Hej Emma! ville bara skicka dej en tanke även idag!

kram på er..

♥??? Isadora 070501 ???♥
  • emmy840508
    unclaf skrev 2008-09-30 11:40:45 följande:
    Dina barn hade en sån lyskraft. Naturkigtvis är alla barn speciella, men den glädje som lyser ur Max ögon på korten, och den pillemariska envishet som finns i Sagas ögon...Barnens liv var kort ur en vuxens perspektiv, men detta varinget som de märkte av. Minns hur evighetslånga somrarna var när man var lite...Barn lever varje dag som det är ett helt liv, tar vara på varje ögonblick. Dina barn hann leva massor! Hann känna vad kärle och glädje är.Jag är helt övertygad om att det finns nåt mer än detta "kroppsbundna" liv på jorden, och att dina barn finns med dig i vinden, i vattnet, i ditt hjärta. Det är så svårt att veta vad man ska skriva, man vill att du ska få tröst av det man skriver, och inte bli mer ledsen.kram igen..

ååå, jag var tvungen att läsa upp vad du skrev för min familj. Så fint. O så underbart att du såg mina barn, precsi som dom var. Bara genom att se på ett kort.

Kortet på Max är taget när vi matar ankorna, han frågade mig "mamma min mage skriker inte mer, får jag kasta mackan till ankan?" Mitt svar blev naturligtvis -ja

Kan man säga annat när han ger en sådan blick?

Kortet på Saga är taget hemma hos hennes mormor o morfar, hon har blicken hon ofta hadde, planerade bus hela sin vakna tid. Precis som en tvååring ska göra.

• emmy840508
    TrissiPrinsessor skrev 2008-09-30 11:56:47 följande:
    Sprang på denna sida! Först en bamse kram till dig och dina nära! Förstår inte alls vad du går igenom har inte den blekaste aning om hur det känns.... MEN jag lider med dig, livet är så orättvist! Jag miste min älskade syster för 7månader sen, hon föll plötsligt ihop ooch hade drabbats av proppar i huvudet och hon dog inom tre dygn! Jag han aldrig tala om för henne hur mkt jag älskade henne! Jag känner enotrolig tomhet och har inte kunnat sörja henne ännu, känns fortf overkligt!
    Jag beklagar din sorg. Om jag får gissa lite, så tror jag nog att din syster kännde din kärlek. O känner av den än idag. Ibland behöver inte allt förklaras i ord.
  • emmy840508
    Mc angel skrev 2008-09-30 12:24:00 följande:
    Jag är hemskt ledsen för din förlust.... kan inte föreställa mig hur det kan kännas...Jag hoppas att ni fick chans att vila upp er från allt på er semester...Sådan hemsk slump också att våra tilltänkta barn namn är just Max och Saga....lite läskigt faktis.... men nu är vi otroligt glada och väntar spännt på att Våran lilla Max ska komma till oss i januari...... hoppas han blir minst lika söt som din lilla kille var....*ler*
    Vad fint, jag hoppas verkligen att ni kommer njuta av eran son. Jag tycker självklart namnvalet är bland det bästa som ni kunnat valt :0)
    Max hette Maximilian, men vi kallade honom Max. När han skulle presentera sig för någon så sa han Maximilian Jangestig. Han var väldigt korekt och vill inte att någon skulle TRO att han faktist hette Max. Men det e ju jättegulligt det också.
  • MissCat

Stackars..har följt er och mår verkligen så j-a dåligt över att något sådant får hända så små oskyldiga barn. Lider verkligen med er alla. Man uppskattar verkligen det man har när man läser om sådant elände. Kram på er.

• Geshia

Har inte så mycket att skriva.. men ville ändå skriva nåt för att du skulle veta att jag läser här inne och tänker på er..

Har bett min älskade syster som också bor i himlen att titta till dina små änglar.. kram

geshia.bilddagboken.se ♥ Robin -99 & Liam -07 ♥ geshias.blogspot.com
  • emmy840508
    kulrika skrev 2008-09-30 13:13:24 följande:
    Finner inga ord.. Har följt er fruktansvärda resa, en resa som aldrig borde fått starta! Min 4åring kom in till mig i köket när jag läste en artikel om er,och undrade varör jag grät.. Försökt förklara så gott jag kunnde för homom om vad som hänt.. (Vilket inte var så lätt) så säger han bara -Mamma var inte ledsen, tänk om himlen bara hade varit full med gammla gubbar och tanter, tänk så tråkigt dom hade haft!Ja... tänk om man kunnde se allt igenom barns ögon.Du är fruktansvärt stark Emma, dina barn måste vara så stolt över att få ha just dig som mamma.Önskar dig all lycka famöverMånga kramar /Jenny

ÅÅÅÅ, vad det värmde. Med din sons ord. Krama honom en extra gång från mig.

Tänka att så små barn kan säga precsi de där orden som ingen vuxen skulle komma på att säga... o som hjälper så enormt.

Svar på tråden Mina två änglar