• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • La lune

Tack Emma för det fina du skriver och för att du får mig att uppskatta och älska min lilla dotter ÄNNU mer...trodde inte att det var möjligt! I trötta stunder, då det är tufft av vara förälder och orken inte räcker till, ska jag gå in här igen och läsa det du skriver. Jag finner en sån styrka i dina ord och det får mig att vilja ta vara på varje sekund i min dotters liv. Det är så lätt att ta dem för givet, våra älskade barn!

Även fast jag inte bor i Sverige så följde jag oxå allt som hände varje dag. Hoppades att du snart skulle vakna och kände oro över hur du skulle reagera när du fick höra att dina barn inte hade klarat sig. För hur klarar man att höra något sådant? Det är så fruktansvärt tragiskt. Så meningslöst. Men jag förstår att du kanske söker en mening med detta nu, för inte dör ens barn helt i onödan? Det kan bara inte vara så.
    Så fortsätt att berätta och sprid dina tankar och känslor. Du hjälper så många, för du har ju upplevt bland det värsta man kan uppleva och ändå överlevt.
    Mina tankar finns hos dig.

• EllaBellaBus

Jag har tyvärr inget "vettigt" att säga, har inga ord... Men så är det väl att när man som mest behöver orden så har man inte dom?!?

Har inte läst hela tråden, bara följt din familjs resa i pressen... Och jag kan inte sluta berömma din styrka och omtänksamhet   

• Moi

Tittar in idag med! Blir varm inombords av din styrka och din värme. Du är fantastisk Emma!

STORA Kramar

• challan82
    emmy840508 skrev 2008-09-27 16:28:59 följande:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.
    Ja TS jag brukar också tänka så om mig själv....jag tänker mycket på döden när det är Oktober....2 av mina vänner dog i Oktober och man tänker på sin egen dödlighet och deras död och man nästan hoppas att det har ett liv där de är nu....jag vill gärna tro att de finns någonstans och väntar på mig :) Samtidigt är jag rädd för att hamna där....jag har 2 barn lixom...
  • MissCat
    emmy840508 skrev 2008-09-30 17:57:32 följande:
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.
    Så där tänkte jag också innan jag hade den erfarenhet jag har idag efter händelser som format mitt liv och hur jag är som människa idag. Har en helt annan värdering till saker och ting och ett slut finns men man får tro vad man vill om det.....Det är inte ett slut...bara en fortsättning. Så tänker jag. Alla som är "där uppe" tar hand om de som kommer efter...
  • Kanelsocker
    Svar på #273

Jag har länge velat ge dig en kram, den smärta du måste leva med är ingen människa värd. Tack för den styrka du visar.
    Styrkekramar från Hanna
  • FruSascha

Nu har jag läst hela tråden och jag beundrar verkligen din styrka. Din förlust är så oerhörd att man knappt kan förstå det.

Att sitta i rättegång och se personen som gjort det framför sig. Jag undrar hur du gjort för att hantera sorgen och även ilskan som måste finnas där. Jag känner jag blir helt ledsen och arg, nästan aggressiv själv när jag tänker på det, trots att det inte är mina barn. Så jag kan knappt ens föreställa mig hur det måste kännas för dig.

Och sedan så undrar jag även om du känner rädsla, jag menar en så störd person som förföljt er familj, det måste ha kännts fruktansvärt att det skett utan att ni ens vetat om det och kunnat skydda er.

Och till sist vill jag säga att du inte behöver vara orolig för att du aldrig hann säga adjö och att du älskade dem. Som du skrev så sa ni ju det till varann ofta, och som barn vet man när man är älskad. Jag är säker på att M och S kände en stor trygghet och visste om att de var älskade. Det vet man även om man inte är på samma fysiska plats som sin mamma. Ni verkar vara en familj med stor värme och kärlek till varann och sånt känner barnen av också.

Ta hand om dig och lycka till i framtiden. Stor kram.

• Lisa1980

Hej Emma,
    Jag beklagar djupt det er familj blivit tvungna att gå igenom.
    Här kommer en liten tanke från mig.

Jag tror att efter att livet är slut väntar våra nära o kära för att ta oss vidare. Att nån av dina nära släktingar tog Max o Saga i händerna och förde dem in i en annan värld, en värld som är ljus. Där finns inget som är mörkt o dystert. Där finns det liv, lek o dans. Allt som någonsin gjort ont eller gjort dem illa är borta, det finns inte i deras minne. I det landet finns ingen tid, bara kärlek.
     Ibland smyger de ner för att titta till dig, blåser ut ett ljus för dig, drar lite i gardinen, blåser lite i ditt öra, förlägger dina ringar. När sedan ditt på jorden nåt sitt slut står de plötsligt vid din sida, tar dig i handen och säger Oj Mamma vad fort du kom, vi har ju bara väntat en liten stund på dig.

Skickar All Min Styrka och mina varmaste Kramar...//Lisa

~Jag har fått 3 mirakel~
  • Alogotsmamma

Ingen har gått obemärkt förbi det inträffade. Alla som läst och sett om Max och Saga känner sorg. Djup sorg för dig och din familj Emma. Ingen kan förstå...
    Genom dig och barnens övriga familj kommer minnet av dem leva vidare.

Från mig och min familj kommer denna hälsning med varmaste kramar och omtanke.

//Erica

• Lingonflickan

Emma: Jag måste fråga något som jag funderat på. Du behöver absolut inte svara om du inte vill. Skulle du kunna tänka dig att i framtiden skaffa fler barn eller är det något som det här fruktansvärda ändrat på?

Svar på tråden Mina två änglar