Inlägg från: emmy840508 |Visa alla inlägg
  • emmy840508

Mina två änglar

Svar på #1772
    Jag e glad att jag får höra saker om er med. Tack för att du ville berätta! Du har rätt, våra "intressen" ligger inte långt ifrån varandra.
  • emmy840508
    SandraS skrev 2008-10-27 23:46:41 följande:
    Vad skönt för er att komma i väg lite. Blir det Mamma Mia då?Hmm, funderar, vad är det för program, direktsänt då?
    Ja, det bli mamma mia vi ska se, Men så kommer vi gå på ett museeum och åka runt lite till o se saker man bara kan se där borta.
    Det e direktsänt imorgon på tv4 klockan 22.40 Kvällsöppet el nåt tror jag det heter.
  • emmy840508
    Memme81 skrev 2008-10-28 10:22:13 följande:
    är det bloggen på sidan "tillminneav.se" som du skriver om eller har du nån annan blogg oxå? vilken tid på tv4 på onsdag är programmet?
    Jag har blogg på barnens minnessidor en här på familjeliv och sen håller jag på med en till blogg. Jag kopierar allt här från familjeliv som jag skriver och sparar i bloggen. Många vill läsa igenom allt jag skrivit. Tråden börjar bli så lång, så det tar tid. Jag tänkte underlätta lite. Sen kanske jag fyller på på den bloggen om vad som händer i livet. jag vet inte än hur jag ska göra.
  • emmy840508
    dreamspell skrev 2008-10-28 12:06:37 följande:
    Läser ikapp i tråden och din blogg. Jättejobbigt att läsa om Max i hallen och avskedet av barnen, kan bara ana vilka tankar och känslor som rör sig hos dig. Jag såg att du skrivit att du inte lägger nån skuld på din sambo i ett tidigare inlägg, men hur känner du själv inför att du var där när det hände-men inget kunde göra? Förlåt om det är en jobbig fråga och snälla säg ifrån om du tycker jag gått för långt. Självklart anklagar inte jag dig eller tycker att du gjort nåt fel, men jag kan tänka mig att du känt dom känslorna nån gång även om du säkert innerst inne förstår och vet att du inget kunde gjort!Tror det är bra med även jobbiga frågor och att få prata om allt. Även det som är mest jobbigt.Kram

Jag tar inte illa upp alls. Jag hadde nog som utomstående haft massa frågor jag med.
    Självklart finns tankarna där. Tänk om jag låtit barnen vart hos sin pappa några dagar till. Tänk om jag inte öppnat dörren, tänk om jag lyckats försvara mig. Tänk om jag lagt barnen tidigare. Tänk om, Tänk om. men jag har bestämmt mig för att inte gräva ner mig.

Det är meningslöst att gubbla på det sättet. Då får de fina minnena av barnen inte plats. Och det är ju det viktigaste. Att alla som vill, får minnas dom som de var.  Speciellt jag.
    jag skulle förgöras av skuldkänslor.
    Den enda som ska ha skuldkänslor är hon. Hon är den enda som har någon som helst skuld i detta. 

• emmy840508

Idag har jag vart till tingsrätten i västerås och frågat om det har kommit in någon överklagan på domen. Försvaret sade att det skulle vara inne om max två veckor. Det har gått två veckor idag. Men skvaller säger att övcerklagan är inne i morgon....
    Jag hoppades en stund att detta skulle vara över nu.

• emmy840508
    SuperMegaNova skrev 2008-10-28 20:09:56 följande:
    hej Emma.jag har en fråga som jag verkligen undrar över, men aldrig vågat fråga.Vems var håret som du höll i handen när ambulansmännen kom?Jag hoppas att du inte tar illa upp för frågan och du behöver verkligen inte svara om du inte vill.Än en gång så beklagar jag det hemska som har hänt dig, och jag håller med de andra som skrivit att det är ren ondska som gjort nått sånt här.Kramar!
    Hejsan! jag svarar gärna på frågan! Tyvärr så var det mitt hår jag höll i handen. Förmodligen så har jag tagit mig för huvudet när jag blivit slagen och därifrån kom håret. Jag önskade i mitt stilla sinne att jag hadde lyckats dra henne i håret.
  • emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-10-28 20:36:23 följande:
    Ja, vad jag hade önskat att ni slapp genomleva detta en gång till.En annan fråga som du givetvis bara svarar på om du villHörde ingen av grannarna något?
    Nej, inte vad jag vet. Ingen har sagt att de hörde någonting. Tyvärr
  • emmy840508
    Mamasnest skrev 2008-10-28 20:56:04 följande:
    Vilket program?
    Jag ska vara med i ett debattprogram på tv4 imorgon klockan 22.40.
  • emmy840508
    SandraS skrev 2008-10-28 21:17:28 följande:
    Hej Emma!Jag håller tummarna för att det inte kommer in någon överklagan i morgon.Jag funderade på att skriva något om Max och Saga i min blogg och länka till deras minnessidor om du tycker att det är okej, jag skulle även vilja länka till minnesfonden, vart hittar jag den?
    Det är helt okej att lämna till minnessidan. Tack för att du vill göra det. Tack också för att du vill visa att fonden finns på din blogg. Här kommer länken.
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2440652.ab
Svar på tråden Mina två änglar