• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Fru Brastad

Hej Emma. Varit inne och tittat på bilderna på Max och Sagas rum,tårarna spränger bakom ögon locken, så orättvist!
    Men en sak är då säker...himlen har fått dom allra vackraste ängar. Max med sina vackra bruna ögon och sitt mod,saga med sitt busiga ansikte. Hand i hand,tillsammans.
    Å Emma ,ditt mod,din styrka och vilja att leva är så fantastiskt att se och varje gång jag läser dina kloka ord blir jag mer och mer övertygad om att människan klara mer än vad man tror.
    Kram//Anna
    Hoppas du och sambon mår bättre idag!

• JohannaMatt

Ska skriva några rader ur en bok som jag läser för barnen just nu, Adjö, herr Muffin, heter den.

Nu vet du mer än vi, herr Muffin
    Nu vet du vad som händer när man dör
    Visst är det så att antingen är döden en vila
    och då är döden ingenting att vara rädd för
    Eller så förs man någonstans
    till ett evigt liv och lever där i lycka
    och då är döden någonting att längta efter!
    Varför skulle man vara rädd för döden?
    Visst är det så, herr Muffin, du som vet?

Är så fin, den boken. Brukar ioförsig ha svårt att inte fälla en tår när jag läser den. Kram//Johanna

Blott de tama fåglarna har en längtan. De vilda flyger.
  • dreamspell

Ville bara lämna ett avtryck som visar att jag är här, fast jag inte så ofta skriver..
    Jag tänker på er mer än vad jag egentligen orkar med känns det som ibland, men det går inte låta bli. Det är så underbart att läsa om hur du och din familj kämpar på och att ni har varandra. Max och Saga kommer alltid att finnas och leva vidare genom er och allt ni delar med er av om dom.
    Skickar all min styrka till er inför den kommande rättegången och önskar av hela mitt hjärta att det går som det ska så att den biten åtminstone får vara avklarad tillslut.
    Många kramar till er alla och önskan om en trevlig kväll!

• rebeckaa

hej emma ! jag tänker på er! har själv två barn o de är det finaste jag har och bara tanken på att man skulle förlora dem gör ont, så förstår att det måste vara jättetufft för dig att förlora dina barn på det sättet, det e hemskt. och livet är orättvist många ggr. jag hoppas att du och deras pappa skamå bättre med tiden.

• emmy840508
    rockmind skrev 2008-11-26 17:29:42 följande:
    Jag tror att det är mycket osannolikt att hon har tillgång till Internet på häktet, jag jobbar inom kriminalvården och jag har aldrig hört att intagna har tillgång till Internet någonstans... Däremot får hon säkert läsa dagstidningar och se på TV.
    ååå, vad skönt med ditt svar, tack. Ja, tidningar och tv får hon se, det har de berättat. Men internet har jag vart väldigt osäker på... Men nu vet vi. Tack
  • CamoMillan
    Go kväll
    Tänder som vanligt ett ljus för Max & Saga.
    Vilken fin minneshylla du har gjort Emma.Tänk att Max ljus lyser längre varje kväll.....
  • emmy840508
    Analoga skrev 2008-11-26 18:51:55 följande:
    Håller med alla föregående talare här i att du verkar vara en sån otrolig människa; stark, klok, kärleksfull - ja fin på alla sätt och vis Jag har två frågor som du får svara på om du vill:1. När börjar rättegången igen? Ska precis ALLT tas om igen??2. Har din sambo någonsin efter det hemska "anklagat" sig själv för att han överhuvudtaget träffade "monstret" (bra ord) ? Alltså att han tänkt "om jag inte hade träffat henne så hade detta inte hänt". Många kramar
    Tack för dina fina ord.

Jo, rättegången ska tas om igen, det blir den 4:e dec det sätter igång. Sen kommer vi hålla på till den 22:a.
    ALLT ska tas om. I princip räknas hon som oskyldig när rättegången inleds.
    Det är upp till åklagaren att bevisa att hon ÄR skyldig och försvaret att bevisa att hon är oskyldig (vilket är omöjligt).
    Alla vittnen ska höras igen, föruton några sakkunniga och andra mindre viktiga vittnen som kommer spelas upp på band från tingsrätten.

hmmm, jadu, jag kan ju inte tala för min sambo. Men, vem skulle inte ångra att man träffade en människa som gjort något sådant. Men han har inte grävt ner sig i det. Han har tänkt så: att hadde han kunnat göra något alls åt det så hadde han gjort det. Och så är vi två att tänka. Han var ju öppen om allt som hände ang henne. Så, jag visste lika mycket som han. Jag har sagt många gånger till honom att han inte får ta på sig skulden.
    Innerst inne så gör nog vem som helst det ändå, men jag märker att han isf kan hantera det.
  • Analoga
    emmy840508 skrev 2008-11-27 19:25:07 följande:
    Tack för dina fina ord.Jo, rättegången ska tas om igen, det blir den 4:e dec det sätter igång. Sen kommer vi hålla på till den 22:a.ALLT ska tas om. I princip räknas hon som oskyldig när rättegången inleds.Det är upp till åklagaren att bevisa att hon ÄR skyldig och försvaret att bevisa att hon är oskyldig (vilket är omöjligt).Alla vittnen ska höras igen, föruton några sakkunniga och andra mindre viktiga vittnen som kommer spelas upp på band från tingsrätten.hmmm, jadu, jag kan ju inte tala för min sambo. Men, vem skulle inte ångra att man träffade en människa som gjort något sådant. Men han har inte grävt ner sig i det. Han har tänkt så: att hadde han kunnat göra något alls åt det så hadde han gjort det. Och så är vi två att tänka. Han var ju öppen om allt som hände ang henne. Så, jag visste lika mycket som han. Jag har sagt många gånger till honom att han inte får ta på sig skulden. Innerst inne så gör nog vem som helst det ändå, men jag märker att han isf kan hantera det.
    Bra att han kan hantera det på ett bra sätt.

Låter som ni har en mycket tuff tid framför er, först med rättegången som ska tas om igen och under så lång tid - och sedan julen precis efter det.....

Sänder dig många, många styrkekramar Emma!
  • emmy840508
    InHeaven skrev 2008-11-26 19:25:00 följande:
    Kära Emma, jag läste din blogg här på fl och det stog att du varit med i något program som Englas mamma och Johns pappa var med i. vad var det för program? Kramar
    Det var kvällsöppet med ekdahl. Här kommer länken, hoppas det funkar som det ska annars finns det på tv4 hemsida.
    http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=678916
  • Ztampe
    emmy840508 skrev 2008-11-27 19:25:07 följande:
    Tack för dina fina ord.Jo, rättegången ska tas om igen, det blir den 4:e dec det sätter igång. Sen kommer vi hålla på till den 22:a.ALLT ska tas om. I princip räknas hon som oskyldig när rättegången inleds.Det är upp till åklagaren att bevisa att hon ÄR skyldig och försvaret att bevisa att hon är oskyldig (vilket är omöjligt).Alla vittnen ska höras igen, föruton några sakkunniga och andra mindre viktiga vittnen som kommer spelas upp på band från tingsrätten.hmmm, jadu, jag kan ju inte tala för min sambo. Men, vem skulle inte ångra att man träffade en människa som gjort något sådant. Men han har inte grävt ner sig i det. Han har tänkt så: att hadde han kunnat göra något alls åt det så hadde han gjort det. Och så är vi två att tänka. Han var ju öppen om allt som hände ang henne. Så, jag visste lika mycket som han. Jag har sagt många gånger till honom att han inte får ta på sig skulden. Innerst inne så gör nog vem som helst det ändå, men jag märker att han isf kan hantera det.
    Stackars er som måste gå igenom allt igen.
    Kommer tänka på er och fortsätta tända ljus för dina underbara barn.

Förstår om din sambo kanske tänker att det kunde vara hans fel men hälsa honom att det får han ej.
    Det är ingen annans fel än monstrets.
    Det är hon som har ett fel i huvudet som ens kom på en sådan ide.

Vet att det är lätt för oss att säga att han ej ska göra det men vad han tänker och känner kan vi ej veta.
    Vet hur mycke skuld min sons pappa la på sig själv när vår son gick bort.
    Du får göra som jag.
    Tjata om och om igen att det var inget han kunde påverka.
    Ta hand om varandra nu
    Kramar till er alla.
Svar på tråden Mina två änglar