• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • rullgardinsflikkan

Hej Emma.

Jag kan inte, så som många andra uttrycka hur jag känner och får egentligen inte fram vad jag vill ha sagt. Jag tycker som många andra att du är en otroligt stark människa. Att du orkar hålla dig uppe.
    Jag hittade precis den här tråden och även den som barnens pappa har skrivit. Jag har inte vågat kolla innan, känner att jag inte har vart stark nog för att orka läsa.
    Jösses nu svammlar jag bara.

Tack för att du visar att det går att överleva en sån här sak.

Tusen kramar till dig

• Humbla

Emma, satt idag och tittade när min 2 åriga son busade med en av våra voffar, och började fundera på hur max och sagas relation till katterna var, för visst hade/har ni två katter du och sambon? Vet ju hur barn och djur brukar vara, ett förhållande som är enormt starkt, och med tanke på det du berättat om Max så kan jag se framför mig hur oerhört varsam han var med missarna. Får en bild av att saga som verkar så otroligt nyfiken och kavat, busar med dem.

Alltså, nu blev det lite rörigt kanske, men undrar helt enkelt om du har några fina minnen av dina barn tillsammans med missarna eller andra djur? Om du vill så får du gärna dela med dig av dem :)

Många kramar! Marie

• Baba Screetch
    Svar på #2849
    faster skrev 2008-11-26 17:04:47 följande:
    Idag känner jag mej riktigt riktigt usel Emma...Mitt liv har slagits i spillror pga nåt helt annat än för dej men jag orkar ej vara aktiv här just nu o det gör ont.Tycker så oerhört mkt om dej o har följt dej så gott jag kan o försökt komma med lite goda råd lr nåt,men just nu har jag ej kraft..Skickar dej en stor varm kram o hoppas du förstår...
    Vad tråkigt att läsa!
    '
    Hoppas det ordnar sig för dig, vad som än hänt!

Skickar en kram till dig med!

Och till emma med familj!!!

Tänker på er varje dag!
    Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • JohannaMatt

Kikar in o säger godnatt. Hoppas du, Faster, har nån att prata med om allt jobbigt. Tänker på er alla ikväll//Johanna

Blott de tama fåglarna har en längtan. De vilda flyger.
  • faster

FÖRLÅT Emma för att jag beklagade mej i din tråd..ska försöka skärpa mej..
    Tänker jättemycket på dej o hoppas jag ej gjort fel...
    stor varm Kram

• Memme81

vill bara skicka några krya på er kramar till er. Hörde att Sanna och din sambo skulle ha övat mer på sången idag till på lördag men att han fick boka av. Hoppas ni blir bättre snart. kram!!

• Tibertius

Hej Emma,

Har också tänkt tanken att monstret är inne och läser, men tror inte hon har tillgång till nätet.

Kommer att tänka på er intensivt när ni nu ska genomgå en andra prövning i hovrätten.

Jag måste själv vara med på en rättegång nästa vecka. Det gäller min 17 åriga son som blev svårt misshandlad för ca 1 år sedan. Han mår bra idag. Det värsta är att de ska visa en film av händelsen och den har jag hittills vägrat se eftersom jag tror att jag kommer att må så fruktansvärt dåligt av att se mitt barn bli misshandlad..Se nu kom det med några rader om mina prövningar som naturligtvis inte kan jämföras med dina, men det känns skönt att skriva av sig lite.

Många kramar till världens starkaste tjej!

Faster: Hoppas du mår bättre snart, kramar till dig med.

• SandraF

Hej Emma!
    Kikade in på barnens minnes sidor o såg att du lagt in bilder på deras rum, tårarna bara rinner ner för mina kinder o jag beundrar ditt mod.

Min flicka är också helt tokig i rosa o pojken är helt frälst i spindelmannen

Du är en av de starkaste personerna jag mött än om jag inte har träffat dig i verkligheten. Tänker på er varje dag..... Kram Sandra

Mamma älskar Melvin-04 o Amelia-06
Svar på tråden Mina två änglar