• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Triss i Damer

Går in och läser här precis som varje dag. Detta har blivit en del av min vardag nu. Hela historien är så obegriplig. Det känns lika färskt som när det kom ut via media och jag blir forfarande lika berörd. Jag sänder all min kärlek till er och även en massa styrka.

Jag har inte vågat fråga något här innan. Men nu har jag en liten fundering som jag hoppas att någon kan svara på.
    Fanns det en tråd innan denna som emmas sambo skapade?

• Lingonflickan

Triss i damer: Emmas sambo hade en tråd innan allt detta hände ang tyskans påstådda barn tror jag det var.

Emma, hoppas du sitter uppkrupen i soffan nu innan allt börjar igen. Det är viktigt att du försöker få så mycket sömn och lugn du kan innan så du orkar. Jag vill inte att du ska klappa ihop pga att det kommer kräva så mycket energi av dig. Hade du funnits nära skulle du fått basta här och sen sitta vid öppna spisen om du velat. Det skänker mycket vila och avkoppling. Jag önskar dig allt sånt inför kommande prövning. Ro och avkoppling. Hämta så mycket krafter du kan, önskar jag kunde ge dig lite kraft.

Kram
    MiS

• emmy840508

Kolla på kalla fakta nästa söndag. Jag sitter just nu o skriver lite här inför kamerorna. Jag har berättat villket otroligt stöd jag får från er, så de ville visa hur jag sitter i min soffa hemma hos mig när jag skriver till er. Så just nu rullar kameran och detta e en chans för mig att visa hur mycket familjeliv betyder för mig och att jag faktist gått vidare i livet efter den fruktansvärda händelsen. Så titta på programmet nästa söndag så vet ni att jag skrev just detta vid det tillfället.
    Det är så att när man är med i tv, även om detta är ett väldigt spreciellt tillfälle, så får man göra om olika saker och så för att det ska bli bra på bild. Så därför skriver jag denna mening nu. Detta e en helt ny upplevelse för mig, jag e så imponerad av kändisar som lever med detta varje dag. Det skulle då jag inte orka göra. Fast, för en lite stund kan det vara intressant att få lite inblick i mediavärlden.
    Många kanske undrar varför jag gör detta? varför jag släpper in media i mitt liv. Men det e mitt sätt att hantera allt. Jag får chans att berätta igen o igen om allt. O det är människor som vill veta och vill lyssna, så då tar jag chansen. Jag mår bra av att göra det idag. Skulle jag må diligt imorgon så säger jag nej....

• solfrost
    emmy840508 skrev 2008-11-28 16:03:48 följande:
    Kolla på kalla fakta nästa söndag. Jag sitter just nu o skriver lite här inför kamerorna. Jag har berättat villket otroligt stöd jag får från er, så de ville visa hur jag sitter i min soffa hemma hos mig när jag skriver till er. Så just nu rullar kameran och detta e en chans för mig att visa hur mycket familjeliv betyder för mig och att jag faktist gått vidare i livet efter den fruktansvärda händelsen. Så titta på programmet nästa söndag så vet ni att jag skrev just detta vid det tillfället.Det är så att när man är med i tv, även om detta är ett väldigt spreciellt tillfälle, så får man göra om olika saker och så för att det ska bli bra på bild. Så därför skriver jag denna mening nu. Detta e en helt ny upplevelse för mig, jag e så imponerad av kändisar som lever med detta varje dag. Det skulle då jag inte orka göra. Fast, för en lite stund kan det vara intressant att få lite inblick i mediavärlden.Många kanske undrar varför jag gör detta? varför jag släpper in media i mitt liv. Men det e mitt sätt att hantera allt. Jag får chans att berätta igen o igen om allt. O det är människor som vill veta och vill lyssna, så då tar jag chansen. Jag mår bra av att göra det idag. Skulle jag må diligt imorgon så säger jag nej....
    Alla har vi våra sätt att ventilera på,,,bättre att prata än sluta sig...ska absolut titta på dig!
    Kramar!
    små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • månälva

Emma, du är helt fantastisk! Du har så mkt energi och det tror jag är en del av din räddning, kram

• Tibertius
    Kolla på kalla fakta nästa söndag. Jag sitter just nu o skriver lite här inför kamerorna. Jag har berättat villket otroligt stöd jag får från er, så de ville visa hur jag sitter i min soffa hemma hos mig när jag skriver till er. Så just nu rullar kameran och detta e en chans för mig att visa hur mycket familjeliv betyder för mig och att jag faktist gått vidare i livet efter den fruktansvärda händelsen. Så titta på programmet nästa söndag så vet ni att jag skrev just detta vid det tillfället.Det är så att när man är med i tv, även om detta är ett väldigt spreciellt tillfälle, så får man göra om olika saker och så för att det ska bli bra på bild. Så därför skriver jag denna mening nu. Detta e en helt ny upplevelse för mig, jag e så imponerad av kändisar som lever med detta varje dag. Det skulle då jag inte orka göra. Fast, för en lite stund kan det vara intressant att få lite inblick i mediavärlden.Många kanske undrar varför jag gör detta? varför jag släpper in media i mitt liv. Men det e mitt sätt att hantera allt. Jag får chans att berätta igen o igen om allt. O det är människor som vill veta och vill lyssna, så då tar jag chansen. Jag mår bra av att göra det idag. Skulle jag må diligt imorgon så säger jag nej....
    Emma,

Naturligtvis tittar vi på inslaget. Känns bra att vi kan ge dig stöd när du behöver, men du ska veta att du ger oss också otroligt mycket stöd. Vi är så många som mår dåligt för det som hänt dig, det hjälper massor att få ventilera sig här hos dig.

Kramar
  • zazla

Är inne och läser här varje dag men har inte kommit på något att skriva. När man bara läste om er i tidningarna så kändes det så avlägset och overkligt men när man såg era trådar här och insåg att det faktiskt var på riktigt - på riktigt så blev det som världens chock. Det har verkligen hänt! Man bombaderas ju med nyheter i tidningarna varje dag så det är svårt att greppa att det verkligen händer. Och detta var extremt, det finns inte ens ord, eller jo det gör det ju men de räcker inte till!

Men en sak har jag inte förstått, var det bara en helt främmande kvinna som gick in i ert hus och gjorde detta? Eller vad hade hon för anledning? Jag tror jag har läst någonstans att hon hade vart tillsammans med någon men jag förstod nog inte riktigt med vem och vad som fick henne att gå sådär långt.

Stor kram till dig Emma, så fint att du delar med dig, det är många som har tagit illa vid sig av detta och uppskattar att få veta hur allt går med allt!

• Triss i Damer
    zazla skrev 2008-11-28 16:32:03 följande:
    Är inne och läser här varje dag men har inte kommit på något att skriva. När man bara läste om er i tidningarna så kändes det så avlägset och overkligt men när man såg era trådar här och insåg att det faktiskt var på riktigt - på riktigt så blev det som världens chock. Det har verkligen hänt! Man bombaderas ju med nyheter i tidningarna varje dag så det är svårt att greppa att det verkligen händer. Och detta var extremt, det finns inte ens ord, eller jo det gör det ju men de räcker inte till! Men en sak har jag inte förstått, var det bara en helt främmande kvinna som gick in i ert hus och gjorde detta? Eller vad hade hon för anledning? Jag tror jag har läst någonstans att hon hade vart tillsammans med någon men jag förstod nog inte riktigt med vem och vad som fick henne att gå sådär långt.Stor kram till dig Emma, så fint att du delar med dig, det är många som har tagit illa vid sig av detta och uppskattar att få veta hur allt går med allt!
    Kvinnan, tyskan hade varit tillsamans med emmas sambo innan. Motivet, svartsjuka av det jag har förstått. Rätta mig om jag har fel?
  • elinville
    Jag är så glad för att du gör det för du ger oss andra styrka, och får alla oss som inte ens kände Max och Saga att minnas dom, lära känna dom De flesta här inne är föräldrar och kan så lätt relatera till din sorg, jag vet inte hur jag skulle överleva i din sits, men du ger en hopp om att vad som än hemskt som händer så klarar man det, man fixar det mesta för att man måste. Och jag tycker du har gjort fantastiska saker av din sorg, vägrat stänga dig inne och gräva ner dig, istället gett dig f-n på att alla ska få veta vilka underbara barn du hade. OCh du har lyckats, du har gjort deras minne väldigt levande... VAr gång jag tänker på dig och dina barn kramar jag min egen dotter lite hårdare, det blir många kramar...tänk, bara en sån sak...du ser till att barn får mer kärlek och mer kramar!

ps. ska absolut se kalla fakta på söndag!!
    Maja 070703
  • kärålajn
    Det är duktigt gjort av dig!
    Dessutom för du ju Max & Sagas minne vidare.
    ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
Svar på tråden Mina två änglar