• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508
    kärålajn skrev 2008-11-27 19:46:46 följande:
    Nej det är sant. Skulle man kunna vrida tillbaka klockan så vem skulle inte göra det?Det är helt rätt att han inte grävt ner sig i det, gjort är tyvärr gjort om man skulle ju bli knäpp om man dag ut å dag in skulle gå omkring och tänka "men tänk om jag hade gjort så istället", eller "tänk om jag sagt det där då istället".Jag tycker fortfarande det är så jävla orättvist allting!Jag satt på bussen häromdan. Med där var en mamma, ungefär i din ålder (säger din för du är yngre mig, iaf några år ) med sina två barn. Två flickor, den ena kanske var 3½ den andra lite yngre. Dom satt där i sätet, dena ena brevid sin mamma å den andra i hennes famn. Den äldre satt å sjöng nånting, den andra försökte nynna med.Jag kom på mig själv med att sitta å le åt dom, dom såg ut å ha det så kul tillsammans.Sen tänkte jag på dig. På Max och Saga. Jag fick bokstavligt talat ont i hjärtat! Det kändes som om nån slog mig hårt där.Jag var tvungen att bita mig i läppen för att inte börja gråta där å då.Tänkte att du också haft det så där, full rulle hela tiden med två små å kanske också en massa sång på bussen? Hur tomt ska det inte vara nu?? Ni var ju alltid 3 (4 med T)!!Det sägs ju att man inte får mer motgångar än man klarar av, men en sån här sak kan väl inte räknas dit?? Jag förstår inte Emma hur du orkar.. du är verkligen nån att se upp till!Förresten, den där tråden som T gjorde då... har den använts nånting i rättegång?Som nått slags bevis på att den där saken redan då terroriserade er?Jag har nått vagt minne av att jag läst den, men inget man reflekterade över då... tänk om man bara vetat det då vad man vet idag..Just ja, så var det det där "tänk om" igen....
    Ja, så var det ju, vi var 3... nu är jag 1. Min sambo var ju alltid med i familjen, men det var jag o barnen så länge, så vi kändes som en ibland. Jag vart delad i tre och kvar blev bara en del.... Det är jag. Fyskiskt är det så, men psykiskt så är ju Max o Saga med mig hela tiden.
    Jag var på ett års kalas idag, jag kom på mig själv med att sitta och prata med mammorna på kalaset om tokiga saker ens barn har gjort. Jag var med och gav råd om olika saker och lyssnade på andra när de gav råd. Så jag är nog mamma fortfarande. Inne i hjärtat iaf. Det är inte jobbigt att prata om minnen av barnen, jag mår bra när jag gör det och det verkar som att andra vill lyssna när jag spontant säger "ja, men Max brukade ....." osv.

Tråden som min sambo skrev här på familjeliv nämns i rättegången, jag tror den finns med i FUP:en. Men det viktigaste är ju brevet han skrev om i den tråden. Det hadde jag stoppat ner i en byrålåda så polisen hade ganska snart hittat det.
  • emmy840508
    Full av förhoppning skrev 2008-11-27 19:48:04 följande:
    Min katt heter också Musse..... Mulle har fått flytta och vi försöker hitta hem åt Musse också då sambon blivit allergisk ... Vet att Mulle har det bra där han bor nu men det är jobbigt ändå för jag har haft dem i nästan 10 år.Inget viktigt.... bara tyckte det var ett lite kul sammanträffande...Hoppas helgen blir brakramLinda
    åååå, vad roligt!
    Faktist var dt så att sambons katt hette Maximus men kallades Max. Min son hette Maximilian men kallades Max. Så enklast blev att kalla katten för Musse och han accepterade det snabbt.
  • HelleGbg

åh jag har inte sett denna tråd innan-Men blir så óroligt djupt berörd av det du och din familj går igenom.
    Finner inte många vettiga ord att säga/ skriva...Hoppas du finner lite ljus och styrka igen så småningom..
    åh om jag bara kunde ge dej en bamse mega kram!!!! skickar en via cyberrymden istället!!! varma kramar!!!!!!!!!

• Ciccilionaa

Det är av en slump som jag gått in på denna tråd.
    Jag har sedan den dagen jag fått höra om Max, Saga och Dig, ofta ofta ofta tänkt på Dig!
    Jag har inte orkat ta till mig särskilt mycket om Din öde, men Du finns ofta i mina tankar.

Jag har barn i samma ålder och får mig ofta en tankeställare hur fantastiskt lycklig jag ska vara. Och hur ofattbart vidrigt orättvist livet kan vara.
    Åker ibland förbi Din stad och gråter i hjärtat för det som Du gått och går igenom.

Du är i mina ögon världens starkaste människa!

Allt gott till Dig,
    C

• Tibertius

Hej Emma,

Tittar in en stund här i kväll igen för att få läsa alla fina ord. Tack för att du känner också med mig när jag ska vara med på rättegången. Skall berätta sen hur det gick.

Men du ÄR ju mamma fortfarande, du kommer alltid att vara mamma till fina Max och Saga och kanske fler i framtiden.

Vi tänder ljus som vanligt också ikväll och tänker på er!

Kram

• månälva

Hej Emma! Det är klart du fortfarande är mamma! Däremot fick du vara jordförälder alldeles för kort tid till dina små fina barn. Jag hoppas så att Max och Saga får syskon (genom dej) någon gång och att du återigen får uppleva barn i din vardag. Jag kan inte ens föreställa mej den totala omställningen från tvåbarnsmor till "ensam".
    Usch, jag blev helt bestört när jag läste om rättegången. Är dåligt insatt i det juridiska, men ska allt upp igen? Herregud, jag förstår att det måste ta all din energi just nu. Men jag vet att du kommer klara det och med din styrka Emma klarar du vad som helst. Du har redan upplevt det allra allra värsta någon kan tänka sig. Många kramar

• Peia07

Kikar in ikväll igen.Och tårarna kommer på en gång när jag läser vad du skriver..
    Beundrar din styrka!
    Brukar tänka på Max o Saga o dig ofta..Det verkar berört så himla många det som hänt.

Får man vara nyfiken och fråga,har du o din sambo funderat/tänkt tanken på att skaffa barn? Du behöver inte svara om du inte vill..

TUSEN KRAMAR!

• JohannaMatt

Läste att det var några nya vittnen som ska höras....bla nån vän till Niklas som skulle styrka att han inte var i Arboga...fy f*n va jobbigt, ska han behöva bevisa sig att han är oskyldig igen? Vi vet ju alla vem som är skyldig.Monstret hade iaf inga nya vittnen läste jag...Det är så orättvist att ni ska utsättas för detta. Som om ni inte varit med om tillräckligt.Om det ändå fanns nåt man kunde göra.  Tänker på er, kram//Johanna

Blott de tama fåglarna har en längtan. De vilda flyger.
  • faster

Jag kan ej hålla mej härifrån trotts allt Emma..du är en kämpe utan like....jag ska försöka lära mej lite av dej!
    Hoppas inte det blir för jobbigt för er nästa v...alla vet ju vem o hur varför ska detta då behövas gås igenom igen...o igen...
    Stor Varm Kram Emma

• MrsNash

Hej Emma,

Är inne och läser din tråd dagligen och ville återigen bara skicka lite styrkekramar genom cyberspace. Du och din familj är i våra tankar dagligen. Går inte en dag utan att jag tänker på er.

Lite känslig fråga kanske men jag undrar hur du ser på julen som snart stundar? Kommer ni resa iväg eller vara med närmsta släkten? Du behöver verkligen inte svara om jag trampar på extra ömma tår. Förstår att helgdagarna kommer kännas extra tunga....

Svar på tråden Mina två änglar