• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Ellan 76

Då får vi titta på dig Emma den söndagen. Skönt att du kan skriva av dig här inne och få stöd även om vi här inne inte kan göra något för att ta bort all den smärta som tyskan orsakat. Önskar dig och sambon en mysig helg! Många varma kramar Elin.

• JohannaMatt
    emmy840508 skrev 2008-11-28 16:03:48 följande:
    Kolla på kalla fakta nästa söndag. Jag sitter just nu o skriver lite här inför kamerorna. Jag har berättat villket otroligt stöd jag får från er, så de ville visa hur jag sitter i min soffa hemma hos mig när jag skriver till er. Så just nu rullar kameran och detta e en chans för mig att visa hur mycket familjeliv betyder för mig och att jag faktist gått vidare i livet efter den fruktansvärda händelsen. Så titta på programmet nästa söndag så vet ni att jag skrev just detta vid det tillfället.Det är så att när man är med i tv, även om detta är ett väldigt spreciellt tillfälle, så får man göra om olika saker och så för att det ska bli bra på bild. Så därför skriver jag denna mening nu. Detta e en helt ny upplevelse för mig, jag e så imponerad av kändisar som lever med detta varje dag. Det skulle då jag inte orka göra. Fast, för en lite stund kan det vara intressant att få lite inblick i mediavärlden.Många kanske undrar varför jag gör detta? varför jag släpper in media i mitt liv. Men det e mitt sätt att hantera allt. Jag får chans att berätta igen o igen om allt. O det är människor som vill veta och vill lyssna, så då tar jag chansen. Jag mår bra av att göra det idag. Skulle jag må diligt imorgon så säger jag nej....

Ska bli mysigt o "se" dig igen. Det är alltid lika vackert att se dina ögon glittra när du talar om barnen. Ska programmet följa er vid rättegång eller vad inriktar det sig på? Om du får säga...annars väntar jag såklart till söndagen.

Det är skönt att veta att du finner ett stöd i oss, men du ska veta vilken lättnad det var att få tala med dig (och Ida) här inne. Innan dess så försökte jag få kontakt med dig för att skriva några rader o så kom jag in på ett annat forum som du hade vart inne i. Det var så hemskt att läsa för de spekulerade vilt och la upp saker från FUP en som jag inte ville läsa...blev så illa berörd av det  så jag är glad att du finns här och förmedlar den sanna bilden av barnen o lägger ut bilder på dem så som de ska minnas! För det är jag dig evigt tacksam, Emma.  

Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • emmy840508
    månälva skrev 2008-11-27 22:20:26 följande:
    Hej Emma! Det är klart du fortfarande är mamma! Däremot fick du vara jordförälder alldeles för kort tid till dina små fina barn. Jag hoppas så att Max och Saga får syskon (genom dej) någon gång och att du återigen får uppleva barn i din vardag. Jag kan inte ens föreställa mej den totala omställningen från tvåbarnsmor till "ensam". Usch, jag blev helt bestört när jag läste om rättegången. Är dåligt insatt i det juridiska, men ska allt upp igen? Herregud, jag förstår att det måste ta all din energi just nu. Men jag vet att du kommer klara det och med din styrka Emma klarar du vad som helst. Du har redan upplevt det allra allra värsta någon kan tänka sig. Många kramar
    Ja, jag är dålig på det juridiska jag med. Men, du har rätt, allt ska tas om igen. Från början till slut. Vi hoppas ju på att det blir samma slut.
  • emmy840508
    Peia07 skrev 2008-11-27 22:20:56 följande:
    Kikar in ikväll igen.Och tårarna kommer på en gång när jag läser vad du skriver..Beundrar din styrka!Brukar tänka på Max o Saga o dig ofta..Det verkar berört så himla många det som hänt.Får man vara nyfiken och fråga,har du o din sambo funderat/tänkt tanken på att skaffa barn? Du behöver inte svara om du inte vill..TUSEN KRAMAR!
    Det e klart jag vill svara.
    När vi blev tillsammans visste jag att min sambo ville ha barn i framtiden och han visste att jag gärna skaffade fler barn. Den känslan o tanken sitter nog i hos båda fortfarande. Vi kan tänka oss att skaffa barn i framtiden, så det kommer vi med all sanolikhet göra. Den dagen vi kan erbjuda vårat eventuella barn två hela föräldrar.
  • Ancha

Skickar en tanke (igen) till er.
    Önskar er en trevlig och en mysig första advent.
    Många kramar!

• emmy840508
    MrsNash skrev 2008-11-28 13:24:10 följande:
    Hej Emma,Är inne och läser din tråd dagligen och ville återigen bara skicka lite styrkekramar genom cyberspace. Du och din familj är i våra tankar dagligen. Går inte en dag utan att jag tänker på er.Lite känslig fråga kanske men jag undrar hur du ser på julen som snart stundar? Kommer ni resa iväg eller vara med närmsta släkten? Du behöver verkligen inte svara om jag trampar på extra ömma tår. Förstår att helgdagarna kommer kännas extra tunga....
    Jag svara gärna.
    Julen kommer vara otroligt jobbig. Vi har alltid vart hemma hos mamma o pappa med julgran, skinka och allt som hör julen till. I år vill vi spara på pyntet, dra ner på julklapparna och fira där vi inte förknippar allt vi gör med barnen. Så vi kommer fira någonannanstans. Vart vet vi inte än. Men vi kommer vara tillsammans iaf.
  • snuttekudden

Emma jag har två änglar som står på mitt köksbord här hemma dem pussar mot himlen. Jag fick dem när jag fyllde år och jag ser Max och Saga i dessa änglar. Jag tänker på dig varje dag du är stark och en otrolig människa. Vi finns med dig i tankarna nästa vecka och framöver. Styrke kramar till er i massor.

• emmy840508
    Lingonflickan skrev 2008-11-28 15:44:07 följande:
    Triss i damer: Emmas sambo hade en tråd innan allt detta hände ang tyskans påstådda barn tror jag det var.Emma, hoppas du sitter uppkrupen i soffan nu innan allt börjar igen. Det är viktigt att du försöker få så mycket sömn och lugn du kan innan så du orkar. Jag vill inte att du ska klappa ihop pga att det kommer kräva så mycket energi av dig. Hade du funnits nära skulle du fått basta här och sen sitta vid öppna spisen om du velat. Det skänker mycket vila och avkoppling. Jag önskar dig allt sånt inför kommande prövning. Ro och avkoppling. Hämta så mycket krafter du kan, önskar jag kunde ge dig lite kraft.KramMiS
    Tack vad otroligt snällt av dig. Jo, ja sitter i soffan och kryper upp här lite då o då för att hämta krafter. Vi har ju inga jobbtider att passa, så vi sover så länge vi vill på morgonen och tar det så lungt vi vill hela dagarna, jag e så tacksam för att jag kan vara sjukskriven, det ger mig tid att hämta kraft för ett fortsatt liv.
  • OikaO

Kommer självklart titta på kalla fakta=) kul!
    Jättebra att det får dej att må bättre genom att prata om allt, och framför allt om barnen!
    Kommer programet handla om just detta med internet eller handlar det om rättegången och det?
    Kram

• faster

Hej Emma
    Först o främst vill jag börja med at säga att du är sååååååå fantastisk!!tt du orakr med media osv..att du finner tröst o styrka här med ss är något jag känner mej så glad för.Hur skulle jag annars kunna visa o säga vad jag känner?
    Jag undrar vilken söndag det kommer sändas?denna v30 lr nästa?
    Kom o tänka på en kanske löjlig sak....me ndär du bor..äter ni brunkål där till jul??
    Jag är ju från skåne o där äter vi det alltid men nu sedan jag flyttade hit till Jämtland så är det bara jag som äter det...hihiih
    Stor varm Kram

Svar på tråden Mina två änglar