• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Lingonflickan

Emma jag hoppas du tar följande på rätt sätt. Du vet ju att jag vill alltid väl. Såg just en star trek film och Spock dör men någon säger då "han är inte död så länge vi minns honom" Ville ge dig det citatet. Jag menar jag vet ju att Max och Saga är döda men de lever för att vi minns dem, de lever genom och i våra minnen.
    Kramar
    MiS

PS Om nån tycker det är okänsligt eller på nåt sätt fel så anmäler jag mitt eget inlägg, säg bara till.

• 5 barnsmamman
    Lingonflickan skrev 2008-12-19 22:00:25 följande:
    Emma jag hoppas du tar följande på rätt sätt. Du vet ju att jag vill alltid väl. Såg just en star trek film och Spock dör men någon säger då "han är inte död så länge vi minns honom" Ville ge dig det citatet. Jag menar jag vet ju att Max och Saga är döda men de lever för att vi minns dem, de lever genom och i våra minnen.KramarMiSPS Om nån tycker det är okänsligt eller på nåt sätt fel så anmäler jag mitt eget inlägg, säg bara till.
    du har rätt det stämmer max och saga lever för at vi minns dom.
  • astrid33

Stolt Mamma till: ♥ Anton ♥och♥ Olle♥
  • CrazyFia

Jag kan inte förstå att detta hände er. Helt ofattbart, men ni finns i mångas hjärtan.

Jag är inte troende men jag hoppas också att det finns något efter döden så du får träffa dina barn igen.

Jag tänker på er varje dag, varje gång jag läser på nyheterna och många gånger faller det stora tårar från mina kinder.

Du är otrolig stark!

• Slipnot1

Hej Emma... Det finns inga ord egentligen... Men jag vill nog bara säga att jag är fruktansvärt ledsen för eran skull och har som alla andra blivit mycket berörd av det fruktansvärda, ofattbara ni har behövt gå i genom... Jag har gråtit många tårar och försökt att förstå men det det går ju inte att förstå. Du verkar så himla stark men det är klart att du är ju bara en människa som har råkat ut för något som ingen INGEN ska behöva vara med om. Du verkar ha en fin familj som tur är och jag hoppas att ni finner kraft hos varandra... Barnen kan var stolta över sin mamma som verkligen har kämpat för deras upprättelse.
    Jag tänker på er ofta och kramar mina barn extra mycket varje dag... Massor av kramar Camilla

• Mum23

Kikar in och sänder dig stora kramar!!!

Peace, love and understanding!!
  • Love 4 Leo

Många styrkekramar till dig Emma och dina närmaste!

• nadja84
    Mopsan skrev 2008-12-19 15:49:09 följande:
    min son tittade på nyheterna häromkvällen. Han är fyra. Då pratade dom om max och saga. han började ställa frågor om vad som egentligen hänt dem. jag försökte förklara enligt bästa förmåga och blev kanske lite upprörd. Han tröstade mig då med "men mamma dom är änglar och deras mamma är fortfarande deras mamma dom är inte ensama."Lycka till med allt nu.
    Barn säger så bra saker ibland
  • Tibertius

Emma,

Vill bara titta in och säga hej, hoppas ni kan få en trevlig helg.

Kram

Svar på tråden Mina två änglar