• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • lin83

Sov så gott själv!!!! och hoppas att ni får de trevligt imon. Tänker på er!!

• mammamaimai

Hej kära Emma!

Jag kan inte med ord beskriva den sorg jag känner med dig och din familj, inte ens förstå den till fullo!

Därför vill jag tillägna två sånger av samma låt "Somewhere Over the Rainbow" till din underbara Max och underbara Saga.

Jag ser barnens gyllene vingar flyga högt ovan dig och din familj. Max och Saga finns där.... ALLTID NÄRA!!!

Den första sången framförs av Eva Cassidy

Den andra sången framförs av Connie Talbot

Vi har i familjen förlorat nära och kära, och när jag tänker på dem så spelar jag dessa två sånger om och om igen - och lever ut min smärta och sorg!! Gråter i mängder för att lätta på sorgen i hjärtat.... sorgen skriker och växer i själen och den känslan måste befrias för att orka med vardagen.
    Känslor kommer åter och åter.... de måste då och då tömmas...

Jag hoppas att dessa sånger kan hjälpa dig, Emma, att få ut dina känslor av sorg/bitterhet/maktlöshet/saknad/ensamhet
    OCH även glädjas över fina/roliga/humoristiska stunder med Max och Saga.

Vi ÄR många som tänker på dig Emma och din familj.

== MÅNGA MÅNGA VARMA KRAMAR ==

• Tiiinkerbell

Jag beundrar er som orkar kämpa när ni förlorat era små änglar. Hjälterínnor!

• emma727

"När vi får besök av änglar, hör vi inte suset från deras vingar, vi blir inte kittlade av fjädrarna från en duvas bröst; men vi känner deras närvaro tack vare den kärlek de skapar i våra hjärtan."

Det vi tror på bär vi alltid med oss. Jag tror på Max och Saga med dig.
    Beundrar dig.
    Jag vågar inte föreställa mig vad du går igenom.
    Det fattades änglar i himlen, men du har din uppgift kvar. Ta hand om er.

• Odens Ängel

Hej Emma!
    Första vill jag bara säga att du är en av de starkaste kvinnorna jag någonsin läst om, att du orkar...
    Har följt allt i media om er, och jag har fällt många tårar, precis som många andra.
    Jag ser upp till dig" som inte lät "djävulen från tyskland" vinna.
    Max och Saga kommer alltid att finnas med dig, de finns där för att visa sin kärlek till dig, för att tacka dig för den tid de fick här på jorden, tillsammmans med dig, sin pappa och alla i er närhet.
    Vart du än går, och vart du än vänder dig så kommer de att vara vid din sida.
    Dom vet att det inte var menat, dom vet att det inte var såhär det var tänkt, men dom sitter på molnen och tackar dig för att du håller deras låga brinnande, deras andar levande och deras själar vid liv.
    Dina barn saknas av sin mamma, sin pappa och alla i dess omgivning, men också av svenska folket.
    Deras leenden kommer alltid att brinna och DIN kämparglöd kommer alltid att avundas.
    Du är stark Emma, och det är tack vare dig och ditt mod som dina barn är älskade och saknade av hela svenska folket!
    Önskar jag kunde göra något för att underlätta för er, men jag vet att det enda jag kan göra är att önska att du fortsätter att vara lika stark som du hittills varit, för ett starkt hjärta brinner klarare på himelen än 1000 eldar!
    Tänder alla ljus i världen för er!!!!

• JohannaMatt

Jag tror som du Emma, att när du var medvetslös så följde du barnen och lämnade över dem, pussade o kramade och sa inte hej då, men "Vi ses snart"...och sedan fick du återvända. För du var inte färdig här nere. Utan dig hade inte den skyldiga kunnat dömas och du hade så mycket mer att ge.

Det är så fint att läsa om de minnen du har av barnen, skönt att tänka på dem som de var, och inte bara om allt det hemska som man läst om i pressen. Skrattar när jag läser om Max och hans klokheter :)Så lik min son. Behöver du hjälp, stöd eller vad som helst så be om det! Vi är många som finns här, beredda och glada att få underlätta om det går!

Till sist,
    Modig är inte den som gör något utan att vara rädd.

Modig är den som gör något TROTS att den är rädd.

Som du, Emma. Kram på dig.

• Analoga
    Sara Li skrev 2008-10-03 22:32:11 följande:
    Tyckte att jag läste i tidningen häromdagen att den person som begått detta brott INTE är psykiskt sjuk, utan har dömts till fängelse. Att hon är FRISK är SJUKT tycker jag.
    Jag beskrev ju i mitt inlägg skillnaden mellan att vara psykiskt SJUK och psykiskt STÖRD
  • MrsNash

Hej Emma, tittar in idag igen och skickar över kramar och varma tankar.

• substitutet

Tänker på er! Skickar massor av styrkekramar och lovar dig att jag ska krama vår lille Albin en extra gång frän dig!

Kramar

Svar på tråden Mina två änglar