• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • dreamspell

hihi! Jag kan se Saga framför mig med blöjan till dig i högsta hugg! Dom är för roliga ibland!

• Thea050214

Hej Emma!
    Gud vilka fina sidor du gjort till Max o Saga.
    Du e så otroligt stark människa.
    Jag vet att dina små ängla har det jätte bra där dom finner sig nu.
    Jag tänker på dig ofta.
    Kramar till er!

• Tjollabolla

Det hugger i hela hjärtat när jag läser, precis som det gjort sen första dagen jag såg artikeln i tidningen. Det är så oförståeligt. Hur kan man göra så? Hur kan det hända? JAG förstår inte och för dig måste det vara ännu mer oförståeligt.

Jag har tänkt så enormt mkt på dig och din familj, gråtit många tårar och legat vaken om nätterna. Att du lever, att du berättar om dina barn och att du orkar gå vidare det är så otroligt starkt gjort!

Massa massa kramar!

.?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • sandra1978
    När jag satt på toaletten en dag så hadde jag fått mens, jag skulle precis sträcka mig efter en tampong när Saga kom inspringande. Hon såg vad som hänt i mina trosor och pekade, rynkade på näsan och sa "bläj" -nej sa jag, det är inte bajs.Hon sprang iväg och kom tillbaka några sekunder senare med en av sina blöjor!Ja, smart var hon iaf...
    haha lite komiskt....exakt det hände mig idag med min son.
    Han kom inspringande till toaletten när jag kissade och hade fått mens, han tittar storögt på mig och säger: - mamma bajsat! yss säger han och håller för näsan.  Dock var han inte lika hjälpsam som din söta dotter utan sprang iväg med handen för näsan.

Säger det än en gång: du är en sån förebild för alla mammor, vare sig de som förlorat barn eller oss som inte har det.

stor kram
  • LAU

Hej Emma!
    Som så många andra har jag följt dig i alla tidningar och gråtit och tänkt på Er, jag har så många gånger undrat hur man klarar en sån här sak, du är den starkaste kvinna jag någonsin varit med om, så stark att du klarar av allt det fruktansvärda du varit med om. Jag förstår att du kämpar för att få upprättelse och att du gör det för dina barns skulle. Himlen har fått dom finaste änglar den någonsin kan få, och dom har varandra för alltid, så skönt för dom att dom alltid kommer att ha varandra. De två starkaste stjärnorna som lyser på himlen det kommer alltid att vara Max och Sagas stjärnor som blickar ner så du alltid kommer att se dom och dom kommer alltid att lysa för er. Måna kramar från ulrika i valskog

• bodica

Var inne och tittade på minnessidorna väldigt vackert och ljust. Du är med all sannolikhet en av de tuffaste, starkaste människor som finns! kramar i massor.

• JohannaMatt
    emmy840508 skrev 2008-10-09 18:02:52 följande:
    Ja, självklart vill jag berätta om oss.
    Mitt finaste minne av barnen... hmm, jag har så många, men ett som jag spontant kommer ihåg är en dag nästan precis en vecka innan händelsen när vi går ner till ån. Vi har med oss fika o gammalt bröd till ankorna. Lite av berättelsen finns på max minnessida under "blogg". Det var en sån lugn dag, vi hadde det extremt mysigt, max visade Saga skulpturer som finns bredvid ån. Saga var lite skeptisk, men Max visade att det inte var nåt farligt alls. Så de tillslut gick fram utan min inblandning, hand i hand o klappade skulpturen.El på julafton när Saga var livrädd för tomten, hon hadde intagit mosters knä och lämnade det inte. max blev bästa kompis med tomten och hämtade paketen åt saga....Saga pratade mycket, tillexempel när hon bajsat så sa hon "bläj" o pekade på blöjan.När jag satt på toaletten en dag så hadde jag fått mens, jag skulle precis sträcka mig efter en tampong när Saga kom inspringande. Hon såg vad som hänt i mina trosor och pekade, rynkade på näsan och sa "bläj" -nej sa jag, det är inte bajs.Hon sprang iväg och kom tillbaka några sekunder senare med en av sina blöjor!Ja, smart var hon iaf...
    Så härligt att skratta lite i denna tråden också! Jag tror ändå att det är det barnen velat...att de tittar ner på oss och undrar varför alla gråter...De har ju det bra.

Måste bekänna att jag blev rädd av denna händelse, blev noga med att låsa dörrren, att barnen inte fick springa och öppna själva osv...Men en natt vaknade jag av att min 4-åring ropade och grät från sitt rum. Jag sprang dit och han sa med panik -mamma, har du låst dörren? Då fattade jag att jag antagligen gjort mer skada än nytta genom min rädsla. Nu försöker jag bara tänka på de fina sakerna du berättat om barnen. Det är så underbart att höra...
  • TheDyingBride

Emma - jag är helt bombsäker på att dina änglar är oerhört stolta över dig som klarat dig igenom allt det här och som orkat kämpa. Jag är övertygad om att de finns där med dig, varje dag, att de ler när du ler, skrattar när du skrattar, att de håller om dig när du gråter, att de ger dig all kraft och styrka de har, för att du ska må så bra det bara går och för att du ska orka leva vidare och kämpa, för deras och din egen skull. Och att de finns där och ger er hela familj styrka, era vänner, alla runtomkring er. På nätterna vakar de över er och berättar alla glada och härliga minnen de kan komma på, för att ni ska kunna minnas allt det bra och veta att de har det bra nu, att de väntar på er och vakar över er. Jag är inte troende, men jag kan verkligen inte tro något annat än att de är de underbaraste små änglar nu..

• SandraS

Låter som att barnen har en väldigt fin gravsten, om du vill så skulle jag gärna se ett kort på stenen.

• BarbaAlva

Hej!!!
    Börjar med att ge Dej och Din familj en stor stark styrkekram!!!!! Ni finns alltid i våra tankar. När jag ser på mina barn så frågar jag mej själv ibland- Hur skulle jag nånsin kunna leva utan mina två juveler? men så ser man en sån människa som dej. Som upplever något så otroligt hemskt, nån kastar ner dej i den djupaste gropen som finns och ändå kämpar du dej upp längs den rangliga repstege som erbjuds. Du berör mej djup Emma! Sååå stark!!! Du kommer gå långt här i livet! Klarar du av det här så klarar du allt!
    Mängder med bamse och pippi-kramar till er!!!!!!!!
    Från Helena m familj

Svar på tråden Mina två änglar