• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • UngMorsa
    emmy840508 skrev 2008-10-09 18:02:52 följande:
    Ja, självklart vill jag berätta om oss. Mitt finaste minne av barnen... hmm, jag har så många, men ett som jag spontant kommer ihåg är en dag nästan precis en vecka innan händelsen när vi går ner till ån. Vi har med oss fika o gammalt bröd till ankorna. Lite av berättelsen finns på max minnessida under "blogg". Det var en sån lugn dag, vi hadde det extremt mysigt, max visade Saga skulpturer som finns bredvid ån. Saga var lite skeptisk, men Max visade att det inte var nåt farligt alls. Så de tillslut gick fram utan min inblandning, hand i hand o klappade skulpturen.El på julafton när Saga var livrädd för tomten, hon hadde intagit mosters knä och lämnade det inte. max blev bästa kompis med tomten och hämtade paketen åt saga....Saga pratade mycket, tillexempel när hon bajsat så sa hon "bläj" o pekade på blöjan.När jag satt på toaletten en dag så hadde jag fått mens, jag skulle precis sträcka mig efter en tampong när Saga kom inspringande. Hon såg vad som hänt i mina trosor och pekade, rynkade på näsan och sa "bläj" -nej sa jag, det är inte bajs.Hon sprang iväg och kom tillbaka några sekunder senare med en av sina blöjor!Ja, smart var hon iaf...
    Åh jag blir alldeles tårögd när jag läser det du har skrivit om barnen.
    Jisses vilka goa ungar dom måste ha varit!

Det verkar som om dom stod varandra otroligt nära och det känns fint att kunna tänka på att dom säkerligen går hand i hand än i dag och utforsta saker och ting tillsammans!

Många kramar
  • dreamspell

Ikväll läste jag inte godnattsaga bara för min son utan för alla små änglabarn där ute, alla får rum i min soffa och i mitt hjärta! :)

• Twid
    emmy840508 skrev 2008-10-04 00:26:40 följande:
    Hej vännen!Vad skönt o se dig här. O vad fint du skriver. Var så härligt att träffa novalee på malins kalas. Så härligt o läkande att se o träffa andra barn. Vad fint att hon minns Max o Saga. jag e så glad att alla runt om i hela sverige minns dom. då lever dom kvar, i våra hjärtan. O jag tror nog att Saga var hos er på öppna förskolan och åkte kana med din lillaskrutta. Jag vill tro det, så då bestämmer jag mig för att tro det. Vad fint att ni ser till graven. Jag såg rosorna. så fina... tack det e tryggt att det e så många som vill se till deras viloplats. tack så mycket.ta hand om familjen o hoppas vi ses snart igen./Emma
    hej! har inte hunnit svara, vi har ganska mycket i nya huset. sen en varsin förkylning på det! men nu är vi äntligen piggare alla 3!

Hur har du/ni det? hur känns det inför tisdagen? och hovrätten och allt sånt? hur kommer det gå till i hovrätten? ska ALLT göras om? eller går dom mer på det som redan finns? jag känner mig lite orolig på ett sätt.. var så rädd att tårarna sprutade när jag fick veta att jag skulle in till köping.. men väl där kände jag att jag var tvungen att vara stark och förmedla det jag hade att säga. och det känndes ganska bra, gick så enkelt att få ut det då jag minns istortsätt alla detaljer från vårat möte den dagen. så sjukt ovant att bli ifrågasatt om man talar sanning..när man känner hur frustrationen växer innombord, klart som sjutton jag talar sannaing jag berättade ju nyss hur det ligger till. men att behöva bli synad från topp till tå av "henne"..det var hemskt..händerna skakade när jag väl satt där jag satt..men jag tvekade inte en sekund!

här sitter jag och små gnäller, men samtidigt förstår jag vekligen inte hur dom kan ifrågasätta dina minnen.. det lilla dom ifrågasatte mina klara minnen från det att vi möttes och från kyrkan är ju ingenting mot va det måste kännas för dig.

jag är helt övertygad om att max och saga kommer ner och kollar till och leker lite med sina vänner ibland. och dom är med er hela tiden.

"en dag i himlen är som ett helt liv på jorden"

hur trivs ni i nya lägenheten? (under alla omständigheter.)
    hoppas oxå att vi ses snart igen!
    ta hand om er!
    kraam!
  • Zozzo87
    dreamspell skrev 2008-10-09 20:37:15 följande:
    Ikväll läste jag inte godnattsaga bara för min son utan för alla små änglabarn där ute, alla får rum i min soffa och i mitt hjärta! :)
    Ååhh...Så fint skrivet...

Emma,,du är en kämpe...Vareviga gång något har varit jobbigt för mig så har jag tänkt på dig o din situation...Allt har känst så mkt lättare då...Tänker såå mkt på dig...Sköt om dig!!
  • Moi

Tänker så mycket på dej och dina nära!!

Varma Kramar!

• Carpe diem 08

Hej igen Emma, vilka härliga minnen du delade med dej av, satt här och log för mej själv när du berätta om Sagas "bläj":) Vilka gótroll!
    Många tårar har runnit när jag läst om er, tänker på er ofta. Kram/Jonna

• yumaa

Det är väl just det som är provet.. att man ska ha tron och hoppet kvar.. att det finns en gud som ska ge dig din rätt och som ska straffa de som gjort dig ont...
    För när du tappar tron på den som skapade dig så har du också tappat hoppet om att dessa två små barn kommer få rättvisa.. rättvisan finns inte i denna värld.. som jag sagt.. detta livet är ett test som alla genomgår... och tålamod och tro är en stor del av testet...
    Det kan vara ett test för barnens föräldrar också... det vet vi inte förrän den dagen är här då vi får vår bedömning...

faster skrev 2008-10-09 16:43:04 följande:
    Får jag bara fråga hur Gud kan låta detta makabra hända 2st oskyldiga barn?Att hon som gjorde det ska straffas är naturligtsvis helt självklart MEN vad hade dessa 2 små söta goa barn gjort för att va med om detta??Jag har själv en liten tro o tror helt o fullt på ett liv efterdetta men ju mer hemskt som händer,o speciellt då med barn,så tappar jag mer o mer min tro på gud....tyvärr!!
  • La mariquita

Jag vill bara säga att jag önskar dig all möjlig lycka i framtiden. Jag önskar så att detta aldrig hade hänt.

Jag önskar jag kunde resonera lika sansat som du. Jag brukar kunna det men denna händelse är så o b e g r i p l i g så jag kan inte.

Jag känner ett hat inför denna "människa" och jag ber om ursäkt för att jag ens nämner fanskapet i din tråd. Fy fan!!!! Ååååh!

• 3 barns morsan

Jag vill tacka dig för att vi får chansen att dela sorgen med dig.
    Jag beundrar dig och ditt sätt som du försöker tar dig igenom detta fruktansvärda som har hänt och försöker hitta ett sätt att gå vidare, du verkar besitta en stor kraft och ett stort mod.
    Vi är många som har tänkt mkt på dig och din familj och det känns som ett stort privilegie att få följa denna hårda vägen tillbaka med dig. Det känns lite lättare att veta att du kämpar vidare och vårdar minnet av dina älskade barn på ett sådant fantastiskt fint sätt!
    Det går inte att gå in här utan att bli berörd, du berör och dina barn berör så otroligt många i detta avlånga land. Dina änglar har hittat sig in i många av våra hjärtan och dom är så saknade av oss alla!

Jag är säker på att dom fick världens bästa mamma!

Jag vill ge dig en stor värmande kram i höstmörkret, och du ska veta att det finns många här som ställer upp om du skulle vilja prata av dig lite!

Svar på tråden Mina två änglar