• Pikaur

Urinvägsinfektion.

Nu har jag fått det för 5:e gången i år. Börjar lessna. Jag har aldrig haft det förut, men nu kan det komma om jag så står i duschen, jobbar i trädgården, efter sex, sitter i soffan och kollar på TV, ja när som helst. Är jag ute klär jag mig efter väder och vind. Varför får jag det?!

Enligt den läkare jag så fint blivit tilldelad på lokala vårdcentralen är det fullt normalt att få det upp till 6 ggr per år, och jag känner att detta kommer fint passera den gränsen med råge.

Är det någon som har samma problematik, eller bara har någon hyfsad förklaring till varför det blivit såhär? Är så less på det nu...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-05 23:26
    Tranbärsjuice, mycket dricka i övrigt och fortsätta pinka efter sex - got it!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 19:47
    Undra vad sambon säger om jag berättar att jag är "allergisk" mot honom, haha

• Svar på tråden Urinvägsinfektion.
  • Max mamma

Jag har haft mkt problerm med mina urinvägar innan jag fick barn.
    Är op. när jag var liten för reflux.

I bland verkar det som om man kommer in i en ond cirkel å får många uvi.n efter varann.
    Jag har gjort en massa undersökningar av både njurar,urinblåsa, och urinvägar under mina år-men man hittar inga "fel".

Det KAN hjälpa med att dricka surt-typ tränbärsjuice eller citronvatten.

Annars är det bara att gilla läget skulle jag tro....

Camilla

• Pikaur

Ska genast bege mig till affären och införskaffa citroner. Tranbärsjuice ska man ha i drinkar

Har hört att man kan bada underlivet i grön såpa, (vet dock inte hur många delar såpa och hur många delar vatten det är tänkt). Någon som provat det och vet om det funkar?

• GrodAnn

Jag har precis lagt in en fråga om UVI.

Själv har jag varit på hälsokostaffären och köpt UVA-ört och tranbärsdricka. Förr när jag hade upprepade UVI började jag dricka massor med vatten och tranbärsdricka för att driva ur bakterierna ur blåsan när jag kände att det var något på gång. Det brukar funka för mig. Får se om det har effekt denna gången. Det var över 5 år sedan jag var dålig sist så jag har kommit av mig.

För att undvika UVI är jag noga med att kissa direkt efter att vi har haft sex.

Jag klär mig också efter väder och vind, men tror presonligen inte att man får UVI för att man är kall om rumpan.

• nirakkarlsson

Jag hade 17 st på 1 år...gjorde alla tester som fanns...men hittade inga fel...

Gick sen på akupunktur och blev frisk...klarade mig i 5 år innan jag fick tillbaka 1 uvi.

• Maddisen80

Hejsan jag urinvägsinfektion 1 gång i månaden antingen före efter menstration de har blivit mer och mer sen jag började styrketräna.

Pikaur skrev 2008-10-04 00:32:55 följande:
    Nu har jag fått det för 5:e gången i år. Börjar lessna. Jag har aldrig haft det förut, men nu kan det komma om jag så står i duschen, jobbar i trädgården, efter sex, sitter i soffan och kollar på TV, ja när som helst. Är jag ute klär jag mig efter väder och vind. Varför får jag det?!Enligt den läkare jag så fint blivit tilldelad på lokala vårdcentralen är det fullt normalt att få det upp till 6 ggr per år, och jag känner att detta kommer fint passera den gränsen med råge.Är det någon som har samma problematik, eller bara har någon hyfsad förklaring till varför det blivit såhär? Är så less på det nu...
  • Pikaur
    Maddisen80 skrev 2008-10-04 16:36:16 följande:
    Hejsan jag urinvägsinfektion 1 gång i månaden antingen före efter menstration de har blivit mer och mer sen jag började styrketräna.
    Jag har också fått det sen jag började träna!! Varför blir det så?!?!?
  • jazzy

Jag hade oxå många efter det att jag fick barn. Fick två olika mediciner, den ena var långtidsbehandling under ca 1 mån. sen försvann det!!!
    Är det bakterier,(som det var för mig ) så hjälper det inte med Tranbär eller citron...

Lycka till!!!

3 barnsmamma
  • Pikaur

Just nu går jag på penicillin, men ärligt talat - det försvann första 2 dagarna på kuren. Igår kom det tillbaka mitt under kuren Vad gör man?!

• jazzy
    Pikaur skrev 2008-10-04 18:19:32 följande:
    Just nu går jag på penicillin, men ärligt talat - det försvann första 2 dagarna på kuren. Igår kom det tillbaka mitt under kuren Vad gör man?!
    kontakta VC..har dom gjort nån urinodling så du får rätt sorts PC???
    3 barnsmamma
  • Pikaur
    jazzy skrev 2008-10-04 18:29:00 följande:
    kontakta VC..har dom gjort nån urinodling så du får rätt sorts PC???
    Hm... Sist jag var på vårdcentralen fick jag kissa i en kopp, hade blod i urinen och fick det penicillinet jag har nu. De la även ett recept vilande, och det är det jag har hämtat ut. De tyckte att det var onödigt att jag skulle "kissa i kopp" varje gång. Och jag tar ju tacksamt emot eftersom jag har läkarskräck
Svar på tråden Urinvägsinfektion.