• Pikaur

Urinvägsinfektion.

Nu har jag fått det för 5:e gången i år. Börjar lessna. Jag har aldrig haft det förut, men nu kan det komma om jag så står i duschen, jobbar i trädgården, efter sex, sitter i soffan och kollar på TV, ja när som helst. Är jag ute klär jag mig efter väder och vind. Varför får jag det?!

Enligt den läkare jag så fint blivit tilldelad på lokala vårdcentralen är det fullt normalt att få det upp till 6 ggr per år, och jag känner att detta kommer fint passera den gränsen med råge.

Är det någon som har samma problematik, eller bara har någon hyfsad förklaring till varför det blivit såhär? Är så less på det nu...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-05 23:26
    Tranbärsjuice, mycket dricka i övrigt och fortsätta pinka efter sex - got it!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 19:47
    Undra vad sambon säger om jag berättar att jag är "allergisk" mot honom, haha

• Svar på tråden Urinvägsinfektion.
  • Glass
    Yummie skrev 2008-10-06 22:10:41 följande:
    Orkar inte diskutera mer med dig. Ingen har någonsin sagt att jag har fel eller inte tagit mig på allvar. De har snarare varit tacksamma för mina tips. Jag har aldrig hävdat att det finns någon kemisk förklaring. Jag skrev att jag HÖRT. Och sen har jag inte skrivit någonstans att det MÅSTE vara osockrat. Ser inte ordet måste någonstans i mina inlägg.Du behöver inte läxa upp mig med dina forskningar. Totalt ointressant för jag kan ta reda på saker och ting själv. Fortsätt dricka din sockrade. Jag kommer fortsätta med min osockrade!
    Oj vad otrevlig du blev.
    Ja du har skrivit vad du hört men också att sockrade produkter gör så att urinen inte blir sur.
    Naturligtvis så kan du ta reda på saker själv, men jag har all rätt i världen att diskutera sakfel i ett diskussionsforum eftersom du enligt mig sprider okunskap då du hävdar såna saker.
    Att du tolkar ifrågasättande och ren fakta som uppläxande får stå helt för dig, det är inget som jag håller med om, jag hade däremot uppskattat fakta och relevant ifrågasättande tillbaka då det är så man utvecklas och lär sig nya saker, om man nu är intreserad av det.

Jag har ingen sidfot...
  • mimmi 1

Tycker du? vad har han köpt för sort?

men smaken är ju olika... hoppas att du vänjer dej då. för det är verkligen verksamt!
    Ta bara och klunka i dej, och sedan sköljer du munnen med vatten eller nåt

• mimmi 1

mimmi 1 skrev 2008-10-06 22:24:35 följande:

Tycker du? vad har han köpt för sort? men smaken är ju olika... hoppas att du vänjer dej då. för det är verkligen verksamt!Ta bara och klunka i dej, och sedan sköljer du munnen med vatten eller nåt
    svar på pikaur`s inlägg...
  • Glass
    Pikaur skrev 2008-10-06 22:11:38 följande:
    Sambon köpte tranbärsjuice idag. Tyvärr hade de bara med 5% socker i, men han köpte 2 paket. Fy ända in i koarslet vad vidrigt!! Det smakar ju som att tugga råa lingon Begriper inte hur jag ska få detta i mig varje dag
    Jag tyckte också att det smakade riktigt illa första gångerna, men jag vande mig faktiskt
    Jag tycker fortfarande att det är "bäst" till någon god macka eller så som man mildra lite, men det går att dricka den rakt upp och ner nu... men inte i början
    Jag har ingen sidfot...
  • Pikaur

mimmi 1 skrev 2008-10-06 22:24:35 följande:

Tycker du? vad har han köpt för sort? men smaken är ju olika... hoppas att du vänjer dej då. för det är verkligen verksamt!Ta bara och klunka i dej, och sedan sköljer du munnen med vatten eller nåt
    Han hittade bara Finnerödja, (eller nåt sånt), och huvvalien vad besk Men jag SKA ha den i mig. Måste testa allt för att slippa detta fler gånger känner jag
  • mimmi 1

finnerödja.. är den drickfärdig?
    köp koncentrerad nästa gång.. då kan du ta mindre mångd, men mer koncentrerad, och så dricker du vatten sen...

• mimmi 1

... välj B&P Tranbärsdricka, koncentrerad.. den har största mängden verksamma ämnen... finns i fyrkantiga litersförpackningar,

• Pikaur

mimmi 1 skrev 2008-10-07 18:21:01 följande:

finnerödja.. är den drickfärdig?köp koncentrerad nästa gång.. då kan du ta mindre mångd, men mer koncentrerad, och så dricker du vatten sen...
    Ska kolla efter den. Detta var den enda de hade inne just nu. "Ingen jätteförfrågan" berättade en av de som packar upp i butiken. Jag förstår varför
  • theoIsac

har inte läst tråden så detta kanske har kommit upp några ggr redan drick jättemycket, flera liter. inget sötat, det drar bara till sig bakterier. klä dig varmt, glöm stringtrosor! tranbärsjuice och teer, finns speciella i hälsoaffärer.

dessa råd fick jag, jag har ofta urinvägsinfektion:-S

om man haft urinvägsinfektion ofta kommer det lättare tillbaka, provade någon medecinsk kur nångång men infektionen kom bara tillbaka efter några veckor..

• hej88

Jag har haft urinvägsinfektion ca 1 gång/månad i 6 år fram tills jag blev gravid, då blev jag ordinerad långtidsbehandling med furadantin. Hade inte en enda infektion under hela graviditeten. Så fort bebisen hade fötts slutade jag med antibiotikan, fick första infektionen efter 3 veckor.

Såhär måste jag leva för att undvika urinvägsinfektion:
    1. Inget sex
    2. Tvätta 2 ggr/dag
    3. Ej använda tvål, endast olja
    4. Ej använda string
    5. Ej bada
    6. Ingen alkohol

Bryter jag mot någon av dessa regler så kommer det en urinvägsinfektion som ett brev på posten, BLÄÄÄÄÄ!!!!!

Många ser urinvägsinfektion som något ofarligt och harmlöst, men det kan faktiskt vara farligt i längden om det börjar gå upp i njurarna som det har gjort på mig. För att inte tala om hur jobbigt det är, det begränsar livet något fruktansvärt! Man kan inte planera saker så som andra kan..har man planerat att åka utomland så vaknar man ju garanterat med urinvägsinfetion samma dag som man ska åka..

Jag förstår verkligen att du tycker det är jobbigt!!
    Mitt råd till dig är: Stå på dig mot läkarna, få någon att skriva en remiss så att det görs en utredning!

Lycka tiil!

Svar på tråden Urinvägsinfektion.