• Pikaur

Urinvägsinfektion.

Nu har jag fått det för 5:e gången i år. Börjar lessna. Jag har aldrig haft det förut, men nu kan det komma om jag så står i duschen, jobbar i trädgården, efter sex, sitter i soffan och kollar på TV, ja när som helst. Är jag ute klär jag mig efter väder och vind. Varför får jag det?!

Enligt den läkare jag så fint blivit tilldelad på lokala vårdcentralen är det fullt normalt att få det upp till 6 ggr per år, och jag känner att detta kommer fint passera den gränsen med råge.

Är det någon som har samma problematik, eller bara har någon hyfsad förklaring till varför det blivit såhär? Är så less på det nu...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-05 23:26
    Tranbärsjuice, mycket dricka i övrigt och fortsätta pinka efter sex - got it!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 19:47
    Undra vad sambon säger om jag berättar att jag är "allergisk" mot honom, haha

• Svar på tråden Urinvägsinfektion.
  • Maddisen80

välkommen hit ,hoppas att du kommer trivas.

Yummie skrev 2008-10-11 23:38:34 följande:
    Dessa råd har jag alltid fått av läkare:Sitt inte på kalla underlag.Kissa OFTA, håll dig aldrig.Använd trosor i naturmaterial.Tvätta alltid efter att ha gjort nr 2. (Räcker med att bara duscha av)Kissa och tvätta alltid efter sex.Inte blanda hål vid sex. Dvs gå ej från analt till vaginalt. Gäller likaså fingrar. Något jag har observerat en gång är att jag fått ont efter att ha ätit vindruvor. Vet såklart inte om det var av det, men har slutat äta det nu och har inga besvär sen dess.Följer även noggrant alla ovanstående råd. Dricker även en kopp tranbärste innan sovdax några ggr i veckan. Ibland kör jag också en förebyggande kur med tranbärskapslar.
  • Pikaur
    Yummie skrev 2008-10-11 23:38:34 följande:
    Inte blanda hål vid sex. Dvs gå ej från analt till vaginalt. Gäller likaså fingrar.
    Hm... Jag är av skaran som säger att i skitan ska saker ut - inte in Så den punkten är ju lugn
  • brummagumman

Jag har haft stora problem med uvi sen jag var 15 men sen jag träffade nuvarande killen har jag bara fått det en enda gång (i aug förra året). Lever likadant men nån sa en gång att det kan beror på partnens bakterieflora inte fungerar med den egna. Men om man nu inte vill dumpa sin älskling så är tranbärskapslar och UVA-E från hälsokost superbra.

• Pikaur
    brummagumman skrev 2008-10-13 08:45:18 följande:
    Jag har haft stora problem med uvi sen jag var 15 men sen jag träffade nuvarande killen har jag bara fått det en enda gång (i aug förra året). Lever likadant men nån sa en gång att det kan beror på partnens bakterieflora inte fungerar med den egna. Men om man nu inte vill dumpa sin älskling så är tranbärskapslar och UVA-E från hälsokost superbra.
    Nä huvva! Verkligen inte... Det vore som att kapa av mig ena benet Tranbär for me it is, smaka som det smaka vill
  • mimmi 1

vill bara säga att man vänjer sej verkligen med tranbärsdrickan,(som är ännu bättre än kapslarna) från början klunkade jag i mej den och sköljde munnen med vatten sen, men nu tycker jag den är god verkligen läskande.. och ändå tar jag mycket starkare koncentration än man ska....

men såg i går att den blivit ruggigt dyr.. kostar 89:- nu för en liter, den osötade, men den sötade kostade 84:- konstigt??
    tycker inte alls det är länge sedan den kostade 69:- ??
    har nån hittat den billigare och i så fall var?

men som sagt, eftersom den är koncentrerad så blir literpriset ändå inte dyrare jämfört med om man köper färdigblandad.
    och så kan man dricka den lite starkare, om man känner att uvi är på väg = snabbare resultat

• Pikaur

Sambon köpte på Konsum här i vår lilla "by", 5% socker och av märket Finnerödja. 0,45 liter, kravmärkt och 18:- Vet dock inte om det är den folk rekommenderar direkt, men har faktiskt inte haft känning sen jag började kämpa den i mig

mimmi 1 skrev 2008-10-13 12:16:11 följande:

vill bara säga att man vänjer sej verkligen med tranbärsdrickan,(som är ännu bättre än kapslarna) från början klunkade jag i mej den och sköljde munnen med vatten sen, men nu tycker jag den är god verkligen läskande.. och ändå tar jag mycket starkare koncentration än man ska....men såg i går att den blivit ruggigt dyr.. kostar 89:- nu för en liter, den osötade, men den sötade kostade 84:- konstigt??tycker inte alls det är länge sedan den kostade 69:- ??har nån hittat den billigare och i så fall var?men som sagt, eftersom den är koncentrerad så blir literpriset ändå inte dyrare jämfört med om man köper färdigblandad.och så kan man dricka den lite starkare, om man känner att uvi är på väg = snabbare resultat
  • Pikaur

*Suck!* Räfsat hela förmiddagen så händerna är trötta... 0,75 liter skulle det stå

Pikaur skrev 2008-10-13 13:41:11 följande:
    Sambon köpte på Konsum här i vår lilla "by", 5% socker och av märket Finnerödja. 0,45 liter, kravmärkt och 18:- Vet dock inte om det är den folk rekommenderar direkt, men har faktiskt inte haft känning sen jag började kämpa den i mig mimmi 1 skrev 2008-10-13 12:16:11 följande:
  • Maddisen80

Blåbär kapslar ska även va bra mot uvi sägs det
    mimmi 1 skrev 2008-10-13 12:16:11 följande:

vill bara säga att man vänjer sej verkligen med tranbärsdrickan,(som är ännu bättre än kapslarna) från början klunkade jag i mej den och sköljde munnen med vatten sen, men nu tycker jag den är god verkligen läskande.. och ändå tar jag mycket starkare koncentration än man ska....men såg i går att den blivit ruggigt dyr.. kostar 89:- nu för en liter, den osötade, men den sötade kostade 84:- konstigt??tycker inte alls det är länge sedan den kostade 69:- ??har nån hittat den billigare och i så fall var?men som sagt, eftersom den är koncentrerad så blir literpriset ändå inte dyrare jämfört med om man köper färdigblandad.och så kan man dricka den lite starkare, om man känner att uvi är på väg = snabbare resultat
  • Yummie

Jag dricker den också lite starkare. Ska kolla på min Ica i veckan när jag ska handla vad den kostar nu för tiden.

Svar på tråden Urinvägsinfektion.