• Pikaur

Urinvägsinfektion.

Nu har jag fått det för 5:e gången i år. Börjar lessna. Jag har aldrig haft det förut, men nu kan det komma om jag så står i duschen, jobbar i trädgården, efter sex, sitter i soffan och kollar på TV, ja när som helst. Är jag ute klär jag mig efter väder och vind. Varför får jag det?!

Enligt den läkare jag så fint blivit tilldelad på lokala vårdcentralen är det fullt normalt att få det upp till 6 ggr per år, och jag känner att detta kommer fint passera den gränsen med råge.

Är det någon som har samma problematik, eller bara har någon hyfsad förklaring till varför det blivit såhär? Är så less på det nu...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-05 23:26
    Tranbärsjuice, mycket dricka i övrigt och fortsätta pinka efter sex - got it!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 19:47
    Undra vad sambon säger om jag berättar att jag är "allergisk" mot honom, haha

• Svar på tråden Urinvägsinfektion.
  • Yummie

Tranbärsjuice är jättebra och då den osötade! Tranbärskapslar är också bra att äta. Finns på häloskostbutiken Life. Har själv haft massa problem och dessa två produkter har hjälpt mig enormt. Sen är det jätteviktigt att kissa och tvätta sig efter sex samt ta en tranbärskapsel innan sängsdax eller efter sex.

• Pikaur
    Yummie skrev 2008-10-05 22:15:31 följande:
    Tranbärsjuice är jättebra och då den osötade! Tranbärskapslar är också bra att äta. Finns på häloskostbutiken Life. Har själv haft massa problem och dessa två produkter har hjälpt mig enormt. Sen är det jätteviktigt att kissa och tvätta sig efter sex samt ta en tranbärskapsel innan sängsdax eller efter sex.
    Är det inte väldigt surt att dricka? Det är det jag befarar mest, hur sjutton jag ska få det i mig...
  • Yummie

Man späder ut den med vatten. Smakar som saft. Det står på förpackningen hur mkt man ska späda ut den.

• mimmi 1

ja,den är sur, men inte så jätte ändå, jag tycker den är god..
    mycket värre är det att få i sej äppelcidervinäger...

Jag blandar tranbärsdrickan ganska stark, och tar kallt vatten, och jag tycker den är läskande.

• Pikaur

mimmi 1 skrev 2008-10-05 22:25:18 följande:

ja,den är sur, men inte så jätte ändå, jag tycker den är god..mycket värre är det att få i sej äppelcidervinäger...Jag blandar tranbärsdrickan ganska stark, och tar kallt vatten, och jag tycker den är läskande.
    Hm... Antar att jag får testa mig fram hur surt jag klarar av och sen köra på det
  • Yummie

Samma här. Den är god och släcker törsten bra.

mimmi 1 skrev 2008-10-05 22:25:18 följande:

ja,den är sur, men inte så jätte ändå, jag tycker den är god..mycket värre är det att få i sej äppelcidervinäger...Jag blandar tranbärsdrickan ganska stark, och tar kallt vatten, och jag tycker den är läskande.
  • Pikaur

Imorgon hittar ni mig i ICA bland juiceförpackningarna

• mimmi 1
    Yummie skrev 2008-10-05 22:28:15 följande:
    Denna rekommenderar jag varmt! www.gymgrossisten.com/bilder/artiklar/A3835-2...Finns på både Ica och Life, fast på Ica är den billigare.
    Gör inte samma tabbe som jag bara.. jämförde priset, och beställde på bodystore eller gymgrossisten , det är samma, för den var billigare än på ica, MEN det var bara en halv liter i den mot en liter på ica!!

M;en det är just B&P tranbärsdricka, den osötade, som är så bra!
  • Glass

Jag hittar ingen information som säger att drycken måste vara osötad.
    Var har ni hittat det?

Jag har ingen sidfot...
Svar på tråden Urinvägsinfektion.