• Pikaur

Urinvägsinfektion.

Nu har jag fått det för 5:e gången i år. Börjar lessna. Jag har aldrig haft det förut, men nu kan det komma om jag så står i duschen, jobbar i trädgården, efter sex, sitter i soffan och kollar på TV, ja när som helst. Är jag ute klär jag mig efter väder och vind. Varför får jag det?!

Enligt den läkare jag så fint blivit tilldelad på lokala vårdcentralen är det fullt normalt att få det upp till 6 ggr per år, och jag känner att detta kommer fint passera den gränsen med råge.

Är det någon som har samma problematik, eller bara har någon hyfsad förklaring till varför det blivit såhär? Är så less på det nu...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-05 23:26
    Tranbärsjuice, mycket dricka i övrigt och fortsätta pinka efter sex - got it!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 19:47
    Undra vad sambon säger om jag berättar att jag är "allergisk" mot honom, haha

• Svar på tråden Urinvägsinfektion.
  • Maddisen80
    Svar på #79
    pika,jo men det är inte många som duscha efter gymmet, jag har sett många som byter till sina nya kläder sen säger de att de ska hem och duscha. :) Men jag ska fråga en annan gynläkare med på tisdag se vad han säger.

Wildrose, jag äter inge p-piller så de kan inte va de heller för mig,men de kan ju vara när de är för kallt på toasitsarna elelr stolarna och busshållsplatsbänkarna, offentliga toaletter
  • Pikaur
    Maddisen80 skrev 2008-10-11 19:54:08 följande:
    Svar på #79pika,jo men det är inte många som duscha efter gymmet, jag har sett många som byter till sina nya kläder sen säger de att de ska hem och duscha. :)
    Åh, fy f*n vad äckligt Hur fräscht är det på en skala?!
  • Maddisen80
    Svar på #82
    pikaur, jag tycker de är superäckligt ;:( blää ,samma när man duscha på gymmena och man få göra rent efter dem för de är fullt med hår i avloppen bläää
  • Pikaur
    Maddisen80 skrev 2008-10-11 20:12:36 följande:
    Svar på #82pikaur, jag tycker de är superäckligt ;:( blää ,samma när man duscha på gymmena och man få göra rent efter dem för de är fullt med hår i avloppen bläää
    Fast... Jag slipper städa vare sig gymmet (om inte torka av maskinen efter sig räknas?) eller duschen då jag bara är en helt vanlig work out-kund
  • Maddisen80
    Svar på #84
    pikau jag torka av maskinerna med. Jag tränar också bara på gymmet i landskrona men jag vill inte kliva på hår, de är 3 duschar bruka va en hel hög med hår .

Sen praktisera jag på ett gym i helsingborg men där städar jag bara spinningcyklarna,styrkemaskinerna, cardiomaskinerna och prata med kunderna och sortera träningskort stå i reception ,träna själv på praktiktiden :)

Så jag ska avsluta mitt medlemskap i landskrona i december för kan inte va på 2 gym
  • Pikaur
    Maddisen80 skrev 2008-10-11 20:22:22 följande:
    Svar på #84pikau jag torka av maskinerna med. Jag tränar också bara på gymmet i landskrona men jag vill inte kliva på hår, de är 3 duschar bruka va en hel hög med hår . Sen praktisera jag på ett gym i helsingborg men där städar jag bara spinningcyklarna,styrkemaskinerna, cardiomaskinerna och prata med kunderna och sortera träningskort stå i reception ,träna själv på praktiktiden :)Så jag ska avsluta mitt medlemskap i landskrona i december för kan inte va på 2 gym
    Hade vart kul o jobba på gym tror jag - när man har ett intresse för det, vilket jag ju iofs har numera Fast att städa duscharna hade jag inte klarat. Klöks bara jag ser sambon tömma vattenlåsen här hemma
  • Maddisen80

Tja igen ,de är andra gymmet jag är på ,för jag var på ett annat i helsingborg med, nu är jag på nautilus simhallsbadet har varit i en månad, förra året var jag på ett som hette turn träningcenter ,där fick jag vara instruktör, städa omklädningsrummen ,stå i receptionen och ta emot kunder och svara i telefon och kolla vilka föräldrar som hade betalat danskurser och de som inte hade betalat, gjort medlemskapskort mm så de va jätteroligt. Men på nautilus slipper jag städa duscharna de har de städerskor till :)

Jag få inte vara instruktör där en för de vill att man ska ha deras utbildning ,men jag har snart klarat denna www.trainersacademy.se men den godkänner dem inte, men har klarat näringslära 1,2,3, anatomi 1,2,3,muskelfysiologi 1,2 och har 3an kvar sen ska jag beställa lärarledda kurser.

Nautilus kanske jag kan få jobb som nästa år ,men de arbetsuppgifterna jag gör nu ,men om jag kanske få på de gymmet i landskrona vänta på svar då ta jag de istället för han tycker trainersacademy är bättre än nautilus internutbildning

Pikaur skrev 2008-10-11 20:24:23 följande:
    Hade vart kul o jobba på gym tror jag - när man har ett intresse för det, vilket jag ju iofs har numera Fast att städa duscharna hade jag inte klarat. Klöks bara jag ser sambon tömma vattenlåsen här hemma
  • Pikaur

Det är på Nautilus jag tränar, dock i betydligt mindre "stad"

Maddisen80 skrev 2008-10-11 20:29:44 följande:
    Tja igen ,de är andra gymmet jag är på ,för jag var på ett annat i helsingborg med, nu är jag på nautilus simhallsbadet har varit i en månad, förra året var jag på ett som hette turn träningcenter ,där fick jag vara instruktör, städa omklädningsrummen ,stå i receptionen och ta emot kunder och svara i telefon och kolla vilka föräldrar som hade betalat danskurser och de som inte hade betalat, gjort medlemskapskort mm så de va jätteroligt. Men på nautilus slipper jag städa duscharna de har de städerskor till :)Jag få inte vara instruktör där en för de vill att man ska ha deras utbildning ,men jag har snart klarat denna www.trainersacademy.se men den godkänner dem inte, men har klarat näringslära 1,2,3, anatomi 1,2,3,muskelfysiologi 1,2 och har 3an kvar sen ska jag beställa lärarledda kurser.Nautilus kanske jag kan få jobb som nästa år ,men de arbetsuppgifterna jag gör nu ,men om jag kanske få på de gymmet i landskrona vänta på svar då ta jag de istället för han tycker trainersacademy är bättre än nautilus internutbildning
  • Yummie

Dessa råd har jag alltid fått av läkare:

Sitt inte på kalla underlag.
    Kissa OFTA, håll dig aldrig.
    Använd trosor i naturmaterial.
    Tvätta alltid efter att ha gjort nr 2. (Räcker med att bara duscha av)
    Kissa och tvätta alltid efter sex.
    Inte blanda hål vid sex. Dvs gå ej från analt till vaginalt. Gäller likaså fingrar.

Något jag har observerat en gång är att jag fått ont efter att ha ätit vindruvor. Vet såklart inte om det var av det, men har slutat äta det nu och har inga besvär sen dess.
    Följer även noggrant alla ovanstående råd. Dricker även en kopp tranbärste innan sovdax några ggr i veckan. Ibland kör jag också en förebyggande kur med tranbärskapslar.

Svar på tråden Urinvägsinfektion.