• Anonym

Han runkar i duschen

Tycker det känns så där att komma på min man i duschen med full hand-aktivitet om man säger så. Herregud kan han inte vänta tills jag inte är hemma. Blir så jäkla avtänd. Han kan runkaloss fast jag och bebisen är utanför. Kan man förbjuda onani då man själv är hemma? Vill knappt ta i honom om jag tror han gjort det i duschen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 19:33
    För att svara på några frågor. Ja, jag tycker det är motbjudande att han runkar då jag är i rummet intill. Men jag kanske är sjuk i huvudet vem vet? Där står hand och fantiserar om nån pinuppa och här sitter jag och tar hand om hans bebis. Känns sådär... Jag onanerar gärna. Men det gör jag då jag är SJÄLV.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 19:11
    Återigen jag råkar VETA att han aldrig fantiserar om mig för det har han sagt. Han fantiserar inte om det han har. Han tänker på sexuella situationer etc. som är bara rent sex. Det kan jag aldrig vara för honom.

• Svar på tråden Han runkar i duschen
  • MrsDeepblue

Hihi, och här kommer jag och tycker något annat igen!

Anonym (besviken): Jag ser det inte som att det är runkandet i sig som är problemet. Utan att ni behöver prata om hur ni ser på sex och onani, och hur det hänger ihop. Han kanske helt enkelt kände för att onanera, men inte att ha sex. Han kanske skiljer på det. Eller så finns det någon annan anledning till att han inte vill ha sex med dig, och då behöver ni prata om det.

• fjäilen

om du nu tycker att du blir så kränkt av att han har självsex är det inte bättre att ni pratar om det hela än att du går runt och mår dåligt?
    kanske att han skall göra som du ha självsex när ingen avdera är hemma.. det man inte vet har man inte ont av finns det något som heter...

• Jordgubbssmak
    Svar på #341

Okej ska vi sammanfatta?

Enligt dig är orsaken relationsrelaterad och
    Verkan inget gemensamt sex 
    Oberoende faktor är onani

Enligt mig är Orsaken onani (som ev är relationsrelaterat eller bara obetänksamhet eller egoism eller missbruk)

Verkan är inget gemensamt sex
    Oberoende faktor (kan eventuellt vara status på relationen)

Jag tycker faktsitk att båda teorierna är full möjliga men för mig funkar sex som ett kitt mellan tegelstenarna så jag kan tyvärr inte vara så storsint så jag inte alls bryr mig om all hans lust utesluter mig. Men jag beundrar dig som kan känna så det gör jag verkligen!! =)

• Anonym (eva)
    Jordgubbssmak skrev 2008-10-13 12:18:33 följande:
    Svar på #339Huvudet på spiken!! Det är PRECIS det här jag pratar om i mina inlägg!Hur lyckat är det då tycker ni alla som skriker högt om rätten för omedelbart ensam orgasm precis när som helst utan hänsyn.
    Men man HAR rätten att onanera precis när man vill. Det kan ni aldrig reglera! Om er kille däremot VÄLJER att onanera istället för sex med dig, så är det ju något ni måste prata om. Vad är själva orsaken till att han väljer bort "riktig" sex allt som oftast? Lösningen på problemet är ju inte att förbjuda eller reglera, utan försöka komma åt vad det är som gör att handen är en bättre älskarinna.
  • MrsDeepblue
    Jordgubbssmak skrev 2008-10-13 17:43:28 följande:
    Svar på #341
    Okej ska vi sammanfatta?
    Enligt dig är orsaken relationsrelaterad och Verkan inget gemensamt sex Oberoende faktor är onaniEnligt mig är Orsaken onani (som ev är relationsrelaterat eller bara obetänksamhet eller egoism eller missbruk)
    Verkan är inget gemensamt sexOberoende faktor (kan eventuellt vara status på relationen)Jag tycker faktsitk att båda teorierna är full möjliga men för mig funkar sex som ett kitt mellan tegelstenarna så jag kan tyvärr inte vara så storsint så jag inte alls bryr mig om all hans lust utesluter mig. Men jag beundrar dig som kan känna så det gör jag verkligen!! =)
    På det stora hela - ja! Men orsaken kan vara annat än relationsrelaterad. Det kan finnas olika orsaker till att man inte orkar med sex med någon annan - det kan vara stress, depression, man har en dålig dag osv. Men sådana saker påverkar inte onanin.

Jag tycker nog inte att det handlar om storsinthet, utan ett rent teoretiskt resonemang från min sida. Som baseras på att min lust (och min mans också för den delen) att onanera är oberoende av hur saker och ting funkar i relationen. Det är till och med så att vi nog onanerar mer när vi har ett bra sexliv än när vi inte har det. I alla fall är det så för mig när jag tänker efter. Som en följd av det vi sa i den andra tråden om att sex föder sex.
  • Jordgubbssmak
    Anonym (eva) skrev 2008-10-13 17:43:45 följande:
    Men man HAR rätten att onanera precis när man vill. Det kan ni aldrig reglera! Om er kille däremot VÄLJER att onanera istället för sex med dig, så är det ju något ni måste prata om. Vad är själva orsaken till att han väljer bort "riktig" sex allt som oftast? Lösningen på problemet är ju inte att förbjuda eller reglera, utan försöka komma åt vad det är som gör att handen är en bättre älskarinna.

Jag känner nu att jag har blivit förespråkare för IGEN ONANI-gruppen och att det ser ut som att jag inte är nöjd med mitt sexliv :/ Så är inte fallet, men med tidigare erfarenheter kan jag förstå hur TS känner sig och efterhand som vi argumenterat vidare så har jag hänfallit till att motargumentera känner jag..

Men iaf..det här med att man har RÄTTEN till att onanera..(jag håller i sak med om det absolut) men vem bestämmer det liksom? Är inte det något varje relation måste komma fram till om det är ett problem.?
    Hur kan man så självklart försvara rätten att sumpa det gemensamma sexlivet och onanera istället men inte anse att det är lika självklart att om man inte får vad man vill ha sexuellt inom förhållandet så går man till nån annan.

Är det ok om jag säger: nej, jag känner inte alltid för att ha sex just med min man, jag är kåt men vill sköta det på annat sätt eller jag får inte det jag vill ha av honom så då är det min RÄTT att söka det jag behöver någon annastans!

Vad är egentligen skillanden på att ge sig det man själv vill ha med porr, lösvaginer eller sin egen hand och att ha sex med en annan människa som vill ge en det man behöver om man nu lever efter devisen: Var och en gör som den vill med sitt sexliv och sin kropp

• MrsDeepblue
    Jordgubbssmak skrev 2008-10-13 17:52:00 följande:
    Jag känner nu att jag har blivit förespråkare för IGEN ONANI-gruppen och att det ser ut som att jag inte är nöjd med mitt sexliv :/ Så är inte fallet, men med tidigare erfarenheter kan jag förstå hur TS känner sig och efterhand som vi argumenterat vidare så har jag hänfallit till att motargumentera känner jag..
    Men iaf..det här med att man har RÄTTEN till att onanera..(jag håller i sak med om det absolut) men vem bestämmer det liksom? Är inte det något varje relation måste komma fram till om det är ett problem.?Hur kan man så självklart försvara rätten att sumpa det gemensamma sexlivet och onanera istället men inte anse att det är lika självklart att om man inte får vad man vill ha sexuellt inom förhållandet så går man till nån annan.
    Är det ok om jag säger: nej, jag känner inte alltid för att ha sex just med min man, jag är kåt men vill sköta det på annat sätt eller jag får inte det jag vill ha av honom så då är det min RÄTT att söka det jag behöver någon annastans!
    Vad är egentligen skillanden på att ge sig det man själv vill ha med porr, lösvaginer eller sin egen hand och att ha sex med en annan människa som vill ge en det man behöver om man nu lever efter devisen: Var och en gör som den vill med sitt sexliv och sin kropp
    Rent teoretiskt håller jag med dig om att man, om man inte kommit överens om annat, skulle ha rätt att gå till någon annan om man inte är nöjd med det man får hemma.

MEN nu har vi ju en norm i vårt samhälle som säger att om man inte har kommit överens om något annat så gäller att man ska vara trogen, dvs inte ha sexuella relationer med andra än sin partner. Däremot finns det ingen norm som säger att det inte är ok att tillfredsställa sig själv. Sen finns det en gråzon där vissa anser att en norm råder, och andra inte. Och där står vi och diskuterar.

Jag är inte mycket för det där med normer, jag tycker att man ska prata om sånt här när man går in i en seriös relation, så man är överens om var man har gränserna.
  • Viking och Loke

De klart vet man att han tänker på nån/nått annnat skulle jag nog ta illa upp...

Annars bryr jag mig inte alls om han gör de...

• Anonym (eva)
    Jordgubbssmak skrev 2008-10-13 17:52:00 följande:
    Jag känner nu att jag har blivit förespråkare för IGEN ONANI-gruppen och att det ser ut som att jag inte är nöjd med mitt sexliv :/ Så är inte fallet, men med tidigare erfarenheter kan jag förstå hur TS känner sig och efterhand som vi argumenterat vidare så har jag hänfallit till att motargumentera känner jag..Men iaf..det här med att man har RÄTTEN till att onanera..(jag håller i sak med om det absolut) men vem bestämmer det liksom? Är inte det något varje relation måste komma fram till om det är ett problem.?Hur kan man så självklart försvara rätten att sumpa det gemensamma sexlivet och onanera istället men inte anse att det är lika självklart att om man inte får vad man vill ha sexuellt inom förhållandet så går man till nån annan.Är det ok om jag säger: nej, jag känner inte alltid för att ha sex just med min man, jag är kåt men vill sköta det på annat sätt eller jag får inte det jag vill ha av honom så då är det min RÄTT att söka det jag behöver någon annastans!Vad är egentligen skillanden på att ge sig det man själv vill ha med porr, lösvaginer eller sin egen hand och att ha sex med en annan människa som vill ge en det man behöver om man nu lever efter devisen: Var och en gör som den vill med sitt sexliv och sin kropp
    Jag anser nog att man har RÄTT även att sumpa förhållandet, även om det låter krasst. Om jag väljer att onanera istället för att ha sex med min sambo, trots att jag vet att han blir irriterad och ledsen för att det blir på bekostnad av vårt gemensamma sexliv, så är det ju ändå ett val jag gör.

Min sambo kan bara förhålla sig till det. Han kan välja att lämna mig, att ha sex med andra, att tillfredsställa sig själv och vänta ut mig...det är hans val.

Det är inte detsamma som att jag tycker att det är ett bra förhållande! I ett bra förhållande tar man hänsyn till varandras behov, och gör vad man kan för att uppehålla ett gemensamt sexliv, även om man emellanåt onanerar. Om den ena plötsligt förändras och drar sig undan, så måste man ju kunna prata om saken, reda ut var problemet sitter egentligen. Kan man inte det, så måste man förhålla sig till det läge som råder.

Min poäng är att man inte kan förändra eller reglera den andra...bara sig själv.
Svar på tråden Han runkar i duschen