Ablan skrev 2008-10-14 01:59:40 följande:
om man har brist på sex i ett förhållande så tror jag knappast att lösningen är att förbjuda någon att runka i duschen, skit samma om ts är hemma eller ej, det spelar ju knappast någon roll vid vilken tidpunkt som mannen runkar om det är bristen på sex som stör ts.
sen om man vill tända en brasa och det brinner dåligt så har jag svårt att tänka mig att den bästa lösningen är att stampa på sista glöden?
Du träffar just huvudet på spiken, vänd på det, som kvinna uppfattas den runken just som du beskriver, som att han stampar på den sista glöd hon har. Kanske är hon nyförlöst,trött,jobbar mycket, hormonell, dåligt självförtroende,det finns tusen orsaker, och medans hon kämpar med sitt inre att må bättre,ta mer initativ och hitta sin sexlust, stampar han på den sista glöd av sexuell attraktion hon kunde uppbringa..
Jag tog upp tråden med min sambo och han bara skakade på huvudet, och tyckte det var otroligt många sånnahär trådar på forumet och undrade varför så många karlar föredrar en duschrunk istället för att vänta nån timme eller två och få stoppa in den i en varm kvinna istället. Han kan inte se hur runk/onani kan ersätta en livs levande människa. Dels är det ansträngande att stå upp och runka hävdar han och dels är det tråkigt för man får ingen feedback.
Vad är det som skiljer min sambo mot TS sambo? Vad är det som gör att män uppför sig så olika? En sak är i alla fall klar, det måste till ömsesidig förståelse från båda hållen, och det måste till en icke anklagande dialog mellan parterna. Man måste vara så ärlig mot sig själv att man kan säga till sin partner att man känner sig sårad, äcklad, smutsig eller vad det nu än är när han/hon tar saken i egna händer. Att man saknar kroppskontakt, smek,kel,kärlek/s fulla ord och handlingar och på så sätt få fram en ömsesidig sexrelation med varann igen.
Jag har uppfostrat 2 barn som numera är nästan vuxna, min sambo har 2 små sen tidigare så nu är vi småbarnsföräldrar igen men aldrig har detta hindrat mig att ha ett funktionellt sexliv med mina män. Och de har inte behövt runka för att barnen är vakna just när han är sugen. Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge. Jag säger inte att min gubbe inte "får" tillfredsställa sig själv, jag eller (han för den delen)kan bara inte förstå varför det måste göras när jag ändå finns till hands. Nu eller om en stund när barnen sover.