Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym

Han runkar i duschen

Tycker det känns så där att komma på min man i duschen med full hand-aktivitet om man säger så. Herregud kan han inte vänta tills jag inte är hemma. Blir så jäkla avtänd. Han kan runkaloss fast jag och bebisen är utanför. Kan man förbjuda onani då man själv är hemma? Vill knappt ta i honom om jag tror han gjort det i duschen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 19:33
    För att svara på några frågor. Ja, jag tycker det är motbjudande att han runkar då jag är i rummet intill. Men jag kanske är sjuk i huvudet vem vet? Där står hand och fantiserar om nån pinuppa och här sitter jag och tar hand om hans bebis. Känns sådär... Jag onanerar gärna. Men det gör jag då jag är SJÄLV.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 19:11
    Återigen jag råkar VETA att han aldrig fantiserar om mig för det har han sagt. Han fantiserar inte om det han har. Han tänker på sexuella situationer etc. som är bara rent sex. Det kan jag aldrig vara för honom.

• Svar på tråden Han runkar i duschen
  • Anonym (jaha)
    Svar på #366

Hallelulja! Fler sådana män till folket! Män som inte är så totalt impulsstyrda när det gäller deras kuk att dom inte kan vänta 2 timmar för att ha sex tillsammans istället!

• Ablan
    Svar på #366
    Kimma72 skrev 2008-10-14 08:09:40 följande:
    Du träffar just huvudet på spiken, vänd på det, som kvinna uppfattas den runken just som du beskriver, som att han stampar på den sista glöd hon har. Kanske är hon nyförlöst,trött,jobbar mycket, hormonell, dåligt självförtroende,det finns tusen orsaker, och medans hon kämpar med sitt inre att må bättre,ta mer initativ och hitta sin sexlust, stampar han på den sista glöd av sexuell attraktion hon kunde uppbringa..Jag tog upp tråden med min sambo och han bara skakade på huvudet, och tyckte det var otroligt många sånnahär trådar på forumet och undrade varför så många karlar föredrar en duschrunk istället för att vänta nån timme eller två och få stoppa in den i en varm kvinna istället. Han kan inte se hur runk/onani kan ersätta en livs levande människa. Dels är det ansträngande att stå upp och runka hävdar han och dels är det tråkigt för man får ingen feedback.Vad är det som skiljer min sambo mot TS sambo? Vad är det som gör att män uppför sig så olika? En sak är i alla fall klar, det måste till ömsesidig förståelse från båda hållen, och det måste till en icke anklagande dialog mellan parterna. Man måste vara så ärlig mot sig själv att man kan säga till sin partner att man känner sig sårad, äcklad, smutsig eller vad det nu än är när han/hon tar saken i egna händer. Att man saknar kroppskontakt, smek,kel,kärlek/s fulla ord och handlingar och på så sätt få fram en ömsesidig sexrelation med varann igen.Jag har uppfostrat 2 barn som numera är nästan vuxna, min sambo har 2 små sen tidigare så nu är vi småbarnsföräldrar igen men aldrig har detta hindrat mig att ha ett funktionellt sexliv med mina män. Och de har inte behövt runka för att barnen är vakna just när han är sugen. Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge. Jag säger inte att min gubbe inte "får" tillfredsställa sig själv, jag eller (han för den delen)kan bara inte förstå varför det måste göras när jag ändå finns till hands. Nu eller om en stund när barnen sover.

fast man kan som kvinna bjuda till, och försöka förföra mannen eller prata om det  osv

är man fylld av skumma hormoner, kass sexlust, dåligt självförtroende och känner sig osexig då får man jobba på det själv, man blir inte botad av att mannen går på sex torka i ren sympati, jag tycker inte synd om kvinnor som känner sig osexiga efter att de har fött barn för det är inte ett faktum utan det sitter i deras huvud, det är något man får jobba med själv, jag har inte så dålig självkänsla, jag har aldrig känt så.

Kung Fu Pasta
  • Ablan
    Svar på #371
    Anonym (jaha) skrev 2008-10-14 10:12:40 följande:
    Svar på #366 Hallelulja! Fler sådana män till folket! Män som inte är så totalt impulsstyrda när det gäller deras kuk att dom inte kan vänta 2 timmar för att ha sex tillsammans istället!
    eller fler kvinnor som inte blir frigida bitter fittor som förbjuder onani för att de har klämt ut ett barn?
    Kung Fu Pasta
  • Ablan
    Svar på #370
    Anonym (jaha) skrev 2008-10-14 10:08:56 följande:
    Om du inte är sugen ja! Men om du ÄR sugen och han redan valt att låsa in sig och göra det själv. Inte lika skoj då va?
    det handlade inte om att ts var sugen vid det tillfället och blev förnekas sex för att han ville runka i stället.
    utan att hon kände sig ledsen och sviken för att han runkade när hon satt utan för med "hans" bäbis.
    Kung Fu Pasta
  • Pallas
    Kimma72 skrev 2008-10-14 08:09:40 följande:
    undrade varför så många karlar föredrar en duschrunk istället för att vänta nån timme eller två och få stoppa in den i en varm kvinna istället. Han kan inte se hur runk/onani kan ersätta en livs levande människa. Dels är det ansträngande att stå upp och runka hävdar han och dels är det tråkigt för man får ingen feedback.Vad är det som skiljer min sambo mot TS sambo? Vad är det som gör att män uppför sig så olika?
    Autosex och knull är två helt skilda saker. Jag kan onanera för att jag är sugen på sex men inte har någon till hands, ELLER för att det är ett skönt sätt att slappna av efter en stressig dag. Det har inget att göra med om jag älskar min man eller vill ha sex med honom eller ej. När jag onanerar för mig själv är ju själva idén med det hela att jag inte vill ha någon feedback, det är inte en ersättning för min man.

Låt oss säga att du tappar sexlusten helt av någon anledning. Då finns det enligt ditt och din mans resonemang tre alternativ: 1. Barmhärtinghetsknull å din sida, 2. Total avhållsamhet, 3. Han är otrogen för att "få stoppa in den i en varm kvinna ".

Man kan sitta i badkaret. *idé*

Och ett *trött* påpekande: Det är inte MÄN som beter sig olika, det är individer.
  • Anonym (jaha)
    Ablan skrev 2008-10-14 13:21:39 följande:
    Svar på #371 eller fler kvinnor som inte blir frigida bitter fittor som förbjuder onani för att de har klämt ut ett barn?

men va?! Man är väl inte frigid för att man vill ha sex med sin man så fort det finns möjlighet? dvs. i det fall som jag svara på, när barnen somnat.

Jag har klämt ut 3 barn och jag har nog aldrig varit så lite frigid som nu

• Anonym (jaha)
    Ablan skrev 2008-10-14 13:23:14 följande:
    Svar på #370 det handlade inte om att ts var sugen vid det tillfället och blev förnekas sex för att han ville runka i stället.utan att hon kände sig ledsen och sviken för att han runkade när hon satt utan för med "hans" bäbis.
    det framkom som så vitt jag förstod längre fram i TS respons att hon faktiskt kände sig bortskuffad och saknade fysisk närhet, kontakt och sex med sin man. Så, min gissning som är lika bra som din är att hon faktiskt längta efter sex med honom, men inte kunde fixa det precis i det ögonblicket som han kände för att gå in i duschen och runka. Hon hade önskat att han väntat lite med sitt omedelbara självbegär och gav sig hän åt dom båda tillsammans.
  • Pallas

Anonym (jaha) skrev 2008-10-14 13:36:48 följande:

men va?! Man är väl inte frigid för att man vill ha sex med sin man så fort det finns möjlighet? dvs. i det fall som jag svara på, när barnen somnat.
    Jag har klämt ut 3 barn och jag har nog aldrig varit så lite frigid som nu
    Man varför tar du åt dig? Vill du förbjuda din man att onanera?
  • Ablan
    Svar på #377
    Anonym (jaha) skrev 2008-10-14 13:36:48 följande:
    men va?! Man är väl inte frigid för att man vill ha sex med sin man så fort det finns möjlighet? dvs. i det fall som jag svara på, när barnen somnat. Jag har klämt ut 3 barn och jag har nog aldrig varit så lite frigid som nu
    frigid är att inte ha sexlust, att inte vilja ha sex HELA tiden är inte samma sak som att inte ha sexlust alls.
    Anonym (jaha) skrev 2008-10-14 13:39:49 följande:
    det framkom som så vitt jag förstod längre fram i TS respons att hon faktiskt kände sig bortskuffad och saknade fysisk närhet, kontakt och sex med sin man. Så, min gissning som är lika bra som din är att hon faktiskt längta efter sex med honom, men inte kunde fixa det precis i det ögonblicket som han kände för att gå in i duschen och runka. Hon hade önskat att han väntat lite med sitt omedelbara självbegär och gav sig hän åt dom båda tillsammans.
    fast i ärlighetens namn så kom ts på det där med att deras sexliv inte fungerade ganska sent i tråden och efter att ha blivit ganska hårt kritiserad, hon sa ju att han fick runka när hon inte är hemma det borde ju i sånna fall påverka deras sexliv lika negativt som när han gör det när hon är hemma?
    Kung Fu Pasta
  • Anonym (jaha)
    Svar på #378
    Men hallå ja! Glad det är liksom det debatten handlar om i den här tråden.

Men för att svara på din fråga, nej jag vill inte förbjuda min man att onanera, inte mig själv heller. När vi inte är på samma ställe, eller han eller jag inte vill osv så har jag absolut inga problem alls med det. Vad jag försöker lägga som en motvikt här i den hetsiga ALLA HAR RÄTT ATT GÖRA VAD DOM VILL MED SIN KROPP-debatten är att man också har ett ansvar för sitt förhållande (och sin parnter)  För vissa kanske det kvittar totalt om man inte har sex alls. Men i det fall som tex. TS där onanin tar en så stor del av partners fysiska förmåga att det gemensama sexet får ta stryk så tycker inte jag det känns ok längre. Jag blir ledsen och frustrerad om jag inte får så mycket sex, lek, närhet och fysisk tillfredställelse med min partner som jag önskar. Jag känner mig bortvald och sårad om vi inte har sex, jag tar initativet och blir avvisad för att han dagligen runkar istället. (jag vet att folk säger att det inte är istället) men jag känner det så, för min man kan oftast bara få orgasm/utlösnig en gång per dygn.
    Frågor på det?
Svar på tråden Han runkar i duschen