• Anonym

Han runkar i duschen

Tycker det känns så där att komma på min man i duschen med full hand-aktivitet om man säger så. Herregud kan han inte vänta tills jag inte är hemma. Blir så jäkla avtänd. Han kan runkaloss fast jag och bebisen är utanför. Kan man förbjuda onani då man själv är hemma? Vill knappt ta i honom om jag tror han gjort det i duschen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 19:33
    För att svara på några frågor. Ja, jag tycker det är motbjudande att han runkar då jag är i rummet intill. Men jag kanske är sjuk i huvudet vem vet? Där står hand och fantiserar om nån pinuppa och här sitter jag och tar hand om hans bebis. Känns sådär... Jag onanerar gärna. Men det gör jag då jag är SJÄLV.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-09 19:11
    Återigen jag råkar VETA att han aldrig fantiserar om mig för det har han sagt. Han fantiserar inte om det han har. Han tänker på sexuella situationer etc. som är bara rent sex. Det kan jag aldrig vara för honom.

• Svar på tråden Han runkar i duschen
  • Ablan
    Svar på #390
    Biancha skrev 2008-10-14 15:47:53 följande:
    jag förstår inte att så många inte verkar ha något emot de när man läser denna tråd.. som ts själv sagt håller jag med, runkar / onanerar kan man göra om man är själv, ALDRIG när ens partner är hemma ... de är fullkomligt skadat enligt mig...
    men varför tycker du att det är skadat?
    Kung Fu Pasta
  • Anonym (jaha)
    Ablan skrev 2008-10-14 15:45:40 följande:
    Svar på #387 fast man kan inte alltid få sex av sin partner när man vill, iblan´d får min sambo inget när han kommer hem från jobbet fast att han är "sugen", "nej jag har redan klappat min själv!" jag bestämmer själv om jag vill få orgasm genom gemensamt sex eller på egen hand
    Ja, jag bestämmer också själv och bara för att jag föredrar gemensamt sex går folk i taket här. När jag befinner mig i ett förhållande värderar jag gemensamt sex mer än onani..skjut mig!
  • Anonym

Ett par frågor.

Fantiserar du enbart om honom när du tillfredsställer dig själv?

Slår det inte dig att det är i perioder är svårt att få till det med sexet när man har småbarn och därför "passar på" (säkert helt oplanerat) och lättar på trycket i duschen?

• Ablan
    Svar på #392
    Anonym (jaha) skrev 2008-10-14 15:50:49 följande:
    Ja, jag bestämmer också själv och bara för att jag föredrar gemensamt sex går folk i taket här. När jag befinner mig i ett förhållande värderar jag gemensamt sex mer än onani..skjut mig!
    helt ok att göra det, men om man är 2 i ett förhållande och tycker olika så behöver ju inte det betyda att den som föredrar gemensamt sex ska få sín vilja igenom framför den andres vilja?
    Kung Fu Pasta
  • Anonym (jaha)
    Ablan skrev 2008-10-14 16:03:02 följande:
    Svar på #392 helt ok att göra det, men om man är 2 i ett förhållande och tycker olika så behöver ju inte det betyda att den som föredrar gemensamt sex ska få sín vilja igenom framför den andres vilja?
    Sant, men någons vilja måste ju gå före, Och för mig känns det konstigt att tänka sig att min parnters vilja som han skulle strida för skulle vara rätten att INTE ha gemensamt sex.
    Det blir underliga motsättningar om man drar det så långt och hade gjort att jag hade känt mig utesluten eller mindre viktig.
    Återigen jag pratar inte nångång eller ibland jag pratar återkommande.
  • MrsDeepblue

Grejen är ju att ingens vilja måste gå före. Om man pratar om sånt här i relationen och kommer fram till en lösning som funkar för båda så är ju problemet löst. Ofta går det att kompromissa om man tycker helt olika i en fråga som båda känner starkt inför.

Varför är det just den ena som ska få stå tillbaka? Varför ska man ha en situation där den ena är missnöjd? Det blir aldrig en bra relation av det. Den där saken som man är oense om kommer att komma upp i varje diskussion, och det blir inte ok när båda vill ha det på ett visst sätt.

Det är helt ok att föredra sex med partnern framför onani. Men det är också helt ok att se sex med partnern och onani som två olika saker som inte har med varandra att göra. Jag tror det senare, så om min man inte vill ha sex med mig så beror det definitivt inte på hans onani.

Och en sak till - varför är det så farligt att ens partner inte alltid har lust? Det gör väl inte en själv till en misslyckad person?

• Ablan
    Svar på #395
    Anonym (jaha) skrev 2008-10-14 16:10:54 följande:
    jag tror ju på att kompromisa.
    Kung Fu Pasta
  • Ablan
    Svar på #396
    MrsDeepblue skrev 2008-10-14 16:28:36 följande:
    Grejen är ju att ingens vilja måste gå före. Om man pratar om sånt här i relationen och kommer fram till en lösning som funkar för båda så är ju problemet löst. Ofta går det att kompromissa om man tycker helt olika i en fråga som båda känner starkt inför. Varför är det just den ena som ska få stå tillbaka? Varför ska man ha en situation där den ena är missnöjd? Det blir aldrig en bra relation av det. Den där saken som man är oense om kommer att komma upp i varje diskussion, och det blir inte ok när båda vill ha det på ett visst sätt. Det är helt ok att föredra sex med partnern framför onani. Men det är också helt ok att se sex med partnern och onani som två olika saker som inte har med varandra att göra. Jag tror det senare, så om min man inte vill ha sex med mig så beror det definitivt inte på hans onani. Och en sak till - varför är det så farligt att ens partner inte alltid har lust? Det gör väl inte en själv till en misslyckad person?
    sanning
    Kung Fu Pasta
  • Anonym (jaha)

Så känner nog jag faktiskt, eller det är inte farligt att min parnter inte har lust.
    Men det känns jättefarligt att han inte har lust till mig. Och om han onanerar framför att ha sex med mig så känns det som han har lust, men inte till mig. Det känns faktiskt..jätte farligt och jobbigt och ledsamt.

MrsDeepblue skrev 2008-10-14 16:28:36 följande:
    Och en sak till - varför är det så farligt att ens partner inte alltid har lust? Det gör väl inte en själv till en misslyckad person?
  • MrsDeepblue

Anonym (jaha) skrev 2008-10-14 16:46:43 följande:

Så känner nog jag faktiskt, eller det är inte farligt att min parnter inte har lust.Men det känns jättefarligt att han inte har lust till mig. Och om han onanerar framför att ha sex med mig så känns det som han har lust, men inte till mig. Det känns faktiskt..jätte farligt och jobbigt och ledsamt.
    Men det är ju så lust fungerar för många, för mig också. Ibland är jag kåt och vill onanera. Ibland är jag kåt och vill ha sex. Två skilda behov. Det betyder inte att jag inte åtrår min man, tvärtom, vi har det fantastiskt på det sexuella planet. Men jag tror att det är svårt att ha en konstant lust till en partner.
Svar på tråden Han runkar i duschen