• Igor

Vi 40+:are som plusas efter ÄD

Hej
    Alla ni 40+:are som genomgått ÄD och lyckats med att få ett plus på stickan är välkommen till dettaa tråd.

Jag tänkte att vi här kunde diskutera allt från glädjeämnen till sådant som man oroar sig för.

Och om lyckan håller i sig kanske följas åt fram till förlossningen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-11 15:40
    Skulle naturligtvis varit plusar och inte plusas. :)

• Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD
  • Vitsippa65

Mitt hcg låg på 2400 i tisdags och det var 3 veckor igår sen ET. Det känns helt OK! Ska ta ett prov till nästa tisdag och hoppas på fortsatt stigning...

• Lyckoprinsessan

Vitsippa65 skrev 2008-12-04 15:36:47 följande:

Mitt hcg låg på 2400 i tisdags och det var 3 veckor igår sen ET. Det känns helt OK! Ska ta ett prov till nästa tisdag och hoppas på fortsatt stigning...
    Härligt Vitsippa!
    Jag kan inget om de där siffrorna men ligger det inom normala gränsvärden så är det ju toppen
  • Igor

Hej Scilla66.
    vi fick ägginförandet på eftermiddagen runt 13.00 och även tid för spermaprovet direkt när båten kom in. Min pojkvän hann gå från båten direkt till kliniken och lämna provet. Sedan fanns gått om tid att göra stan på innan det var dags att ta båten hem.

För oss fungerade det helt perfekt. Blev betydligt billigare på detta sätt än med flyg och hotell. Dessutom behövdes inte så många dagars ledighet. Super för det var inte populärt med ledighet då i aug då vi hade högtryck på arbetet.

Vitsippan65 helt ok med att vänta. ska kännas bra för dig att lägga in sig på listan. Datumet räknar du fram från äggplock och 14 dagar bakåt. Då har du dagen för sista mens. Lycka till!
    Angående HCG bör du nog maila din klinik och fråga om du ska ta ett prov till. Jag gjorde det för att se stigningen eftersom AVA kliniken ville ha det. Kändes bra för mig också.

Bette: Jag var jättetrött och mådde lite illa om jag inte åt ofta. Hela första månaden somnade jag redan 18.00 varje kväll. Otroligt. Brösten kom först mycket senare. Men som solstickan sa har vi haft olika symtom på graviditet. Vi håller tummarna för dig!

• Vitsippa65

Igor, jo jag har mailat dem resultatet och även bokat in ett blodprov till på tisdag, en vecka emellan, ska även göra ett vul på tisdag. Det blir lite nervöst!! Finns det liv där inne???? Just nu känns det ok, hCG var ju inom rätt intervall om jag tolkat tabellerna rätt!

• Igor

Klart vitsippan65 att det finns liv därinne med de värdena på HCG. Frågan är väl om det är en eller två?.
    Lycka till i morgon.

• Bette

Hej alla,

Vad tror ni om mina symtom, jag känner mig mer svullen om magen, brösten mer svullna än förut, molvärk i magen i lördags. I dag kändes min m*s mer känslig, kände det när byxorna skavde.

Bette

• Igor

Visst kan det vara tecken på graviditet men vissa känner liknande symtom av medicin. Men visst stämmer symtomen med graviditet så hoppas, hoppas att vi får en till +:are.

• solstickan41

Hoppa Bette att det växer ett litet pyre därinne.. håller tummarna!

Vitsippa, hur gick det? HCG värdet var ju fint

• Vitsippa65

Helt otroligt! (Ett ofta använt ord i dessa dagar... ) Gyn kunde se ett litet hjärta picka vid vul imorse! Känns helt fantastiskt! Mycket kan fortfarande hända men det är ju trots allt ett stort steg i rätt riktning! Får besked om andra hCG-provet om ett par dagar också.

• solstickan41

Tjohoo Vitsippa, vilken härlig nyhet! Ta det lugnt nu och njut.. lättare sagt än gjort, jag vet men ett stort steg på väg är du ..

Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD