• Igor

Vi 40+:are som plusas efter ÄD

Hej
    Alla ni 40+:are som genomgått ÄD och lyckats med att få ett plus på stickan är välkommen till dettaa tråd.

Jag tänkte att vi här kunde diskutera allt från glädjeämnen till sådant som man oroar sig för.

Och om lyckan håller i sig kanske följas åt fram till förlossningen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-11 15:40
    Skulle naturligtvis varit plusar och inte plusas. :)

• Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD
  • Bette

Hej på er,

Skall man vänta så länge med s*x, får man inte tidigare? Väldigt länge, men samtidigt kan man göra annat också.

Bette

• makima

Visst får man tidigare. Vi fick rådet att inte ha s*x under ruvningstiden.

Men känns det oroligt eller inte bra att göra det är det ju bättre att låta bli, eller hur Bette?

Gravid BF 090630
  • Igor

Hej
    Angående s*x kan man börja med det betydligt tidigare. Vi väntade 2 veckor ca efter att vi plusat. Har inte varit något problem för oss. Om man blivit gravid normal skulle man förmodligen inte väntat alls eftersom man knappt vet om att man vore gravid.

• makima

Igor BF 090518
    Solstickan42 BF 090526
    Fille BF 090526

Tar bort mig härifrån. Fick idag konstaterat en ofostrig grav.Gråter i v.8.
    Alltså endast fosterhinna + fostervatten. Kroppen har inte fattat att fostret tillbakabildats.

Hoppas kunna komma hit igen i jan/feb. efter nästa försök.
    Men just nu måste jag sörja barnet som aldrig blev. 

• solstickan41

Men Makima, vilken hemsk upplevelse.. jag är så ledsen för din, er skull. jag hade verkligen sett fram emot glädjebesked från dig idag.. usch vet inte vad jag ska skriva..blir stum
    Varmaste kramen o ta hand om er..

• Bette

Hej Makima,

Jag tänker på dig, vilken sorglig och hemsk upplevelse. Du får låta dig tas om handom av din man. Ta nya tag i januari/februari.

Många varma kramar

Bette

• Vitsippa65

Oh nej Makima!! Så fruktansvärt! Tänker också på dig, saknar ord som kan trösta... Varma kramar!

• Vitsippa65

Oh nej Makima!! Så fruktansvärt! Tänker också på dig, saknar ord som kan trösta... Varma kramar!

• hymafr

Tröstekramar till dig makima!

Men det betyder väl att du lyckades bli gravid - men det var något fel på ägget, eller hur?

Ta det nu lugnt och vila upp dig så att du orkar ta nya tag efter nyår.

Kram

• makima

Vill tacka för tröstande ord...de värmer.

Det positiva är ju att jag lyckades bli gravid och kroppen ville behålla graviditeten även om kroppen ej förstod att något fel uppstått i celldelningen på embryot...

Så jag ska vila upp mig, sörja färdigt detta barn som aldrig blev och ta nya tag i början på nästa år....har 5 st frysisar som väntar på oss...

makima

Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD