• Igor

Vi 40+:are som plusas efter ÄD

Hej
    Alla ni 40+:are som genomgått ÄD och lyckats med att få ett plus på stickan är välkommen till dettaa tråd.

Jag tänkte att vi här kunde diskutera allt från glädjeämnen till sådant som man oroar sig för.

Och om lyckan håller i sig kanske följas åt fram till förlossningen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-11 15:40
    Skulle naturligtvis varit plusar och inte plusas. :)

• Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD
  • fille

Solstickan: Ja, snacka om oflyt du haft!! Inte klokt att de har sådan dålig service. Stackars dig,gravid och allt. Hoppas att ni kan åka på söndag så ni till slut kan koppla av med lite solsemester

Vitsippa: Det behöver inte alls vara nån fara med bruna flytningar eller rött blod heller för den delen. Som nån annan här påpekade, ta extra progesteron och vila!!
    Jag hade oxå bruna flytningar som sen övergick till rött blod, tror det var runt v6 men det var ingen fara. Det gick över, jag tog iof progesteronsprutor men tror att det går bra med vaggissar eller gel oxå. Hoppas det går bra!

• Vitsippa65

Solstickan och Fille: Tack för svar! Jag har tagit en extra vaggis och vilat för nån timme sen, ska lägga mig i sängen nu och ta en till för säkerhets skull! Det värsta är att jag ska upp i ottan och åka till Sthlm för 2 dgrs konferens... Jag är i v 7+2 idag, fick ju 2 embryon tillbaka så kanske att det är det ena som kroppen försöker hantera? Blir det värre, om jag börjar blöda så åker jag givetvis inte.

Solstickan: Sicket skräp till resebyrå!!! Det är väl självklart att man får besked om ett flyg man bokat ställs in??? Hoppas ni kommer iväg men det ger ju tyvärr lite besk eftersmak med en sån massa strul. Men det blir ju ändå väldigt skönt med lite sol och värme i så fall!!

Natti natti - nu ska jag drömma positiva drömmar!! Inget ska gå fel här inte!

• solstickan41

Vitsippa, du är nog i Sthlm nu, hoppas det, och att blödningen la sig.

fille, vi har bokat ny resa idag IGEN och varit på thai-ambassaden. Vilken cirkus. Jag kommer inte vara lugn förrän vi går av planet i Thailand och går på thailändsk mark..
    3500kr extra betalning per person på resan har vi fått lägga till. Om vi avbokat hela resan hade vi fått endast 1/4 av priset tillbaka och då hade vi ändå avbeställningskydd.

Tackar tjejen på Air China, hon va en klippa och så lugn hela tiden. Fixa allt åt oss 2 gånger utan att knota det minsta.

Nu sitter jag på jobbet igen och känner mig ganska okej. Skönare och vara här än sitta hemma och gräma sig.

• Bette

Solstickan42: Skönt att ni kommer iväg till Thailand snart. Jag kommer troligtvis att få en ny donator nästa vecka redan, det blir skönt att det snart snurrar på igen. Nästa gång måste det gå, då får det bli toppenembryon.

Bette

• förväntan68
    Svar på #334
    Hej Bette
    Skönt du fått ny donator. Hoppas du får många bra ägg denna gång. Det är bra att ha till frysen. Mitt första försök blev platt fall men nu ruvar jag på frysisar så vi får se.
    Lycka till
  • solstickan41

Hade missat ditt inlägg förut Igor. Va kul att läsa att allt såg fint ut och att du mår bra fortfarande
    Då låter det bra med extra kontroller om det kan vara en fara för oss. Just nu mår jag också hur bra som helst men vi får väl se vad som väntar. Jag måste boka om vårt RUL som är bokat till 5 jan( v 19+6). Vi kommer vara på resande fot då så det blir ännu senare.

Bette, ny donator så snart. Va skönt att det går att ordna så fort. Förstår ju att du vill på't igen

förväntan68, hur känns det med ruvandet?

• förväntan68
    Svar på #336
    Solstickan
    Hej, mitt ruvande är ju ganska nytt men min slemhinna har fått nytt liv, det sliter och drar i den. det är ju så svårt att inte vara positiv och känna tecken. Inatt levde slemhinnan om så jag vaknade kl 03.00 av att den liksom rör sig, det är inte precis mensvärk.
    Hur kändes det för dig?
  • Igor

Hej Fille
    Ska också göra en MRSA odling från näsa, svalg och mellangård eftersom vi varit utomlands.

Stackars dig Solstickan som har haft sådant otur med din resa till Thailand. Hoppas att du är i Thailand nu och kopplar eller åtminstone är på väg.

• Igor

Ingen fler som vågar skriva in sig?

BF listan

Igor BF 090518
    Solstickan42 BF 090526
    Fille BF 090526
    Sanca BF 090707

• Vitsippa65

Hej igen!

Tillbaka från konferensen, det blev tack och lov inte mer än bruna flytningar i ca ett dygn, nu är det som innan igen. Men vilken panik man får!!! Nu hoppas jag allt är OK bara och att jag kan andas ut ett tag till...

Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD