• Igor

Vi 40+:are som plusas efter ÄD

Hej
    Alla ni 40+:are som genomgått ÄD och lyckats med att få ett plus på stickan är välkommen till dettaa tråd.

Jag tänkte att vi här kunde diskutera allt från glädjeämnen till sådant som man oroar sig för.

Och om lyckan håller i sig kanske följas åt fram till förlossningen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-11 15:40
    Skulle naturligtvis varit plusar och inte plusas. :)

• Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD
  • solstickan41

Igor, hur änns det för dig att gå på så täta kontroller? Jag skulle tycka det var skönt men om man mår fint så behvs det kanske inte så ofta. Det kan vara svårt att ta ledigt från jobbet av och till. I början hade jag gärna gått varannan dag

Jag ska åka till Riga nästa helg med min kille. Vi ska dit och julshoppa och se oss omkring tillsammans denna gång. Vi åkte ju olika tider och var aldrig där tillsammans. Det ska bli mysigt att se frihetsstatyn igen. Det var där jag kände att lilla pyret fäste och dessutom ska jag in i stora katedralen igen. Jag gick in där och bad faktiskt att jag skulle få bli gravid och det gick i uppfyllelse.

Hur mår ni gravida?
    Jag mår fint men är lite känsligare än vanligt vid vissa situatoner och när jag ser på film. Grinar väldigt lätt..
    Mina bröst har mjuknat och är inte lika känsliga längre.
    Jag har RUL 5 januari, kommer vara i v 20 då. Ska resa bort under julen och därför blev det en sen tid.

• solstickan41

Scilla, jag har inte haft spottings på det sättet efter progynonstart utan efter att jag blev gravid fick jag tunna blödningar men det är ju ganska vanligt. Kan inte hjälpa dig.

• ÄlvanAlva

Vitsippa: Vad tråkigt med din senaste graviditet! Förstår ditt val mycket väl - i ditt läge hade kanske också mitt beslut varit ett annat. Alla måste ju ta dessa svåra beslut utifrån vår egen situation!
    Jag hoppas verkligen att du inte reagerade negativt på mitt senaste inlägg - det var absolut inte menat så! I så fall är jag jätteledsen!
    Men jag tycker att du har helt rätt då du säger att vi ju bär på unga ägg nu, dessutom ägg från kvinnor vars kromosomer är undersökta - det innebär ju att risken skall vara mycket liten!

• ÄlvanAlva

Jag menade förstås inte att det var tråkigt med graviditeten utan med FVP-svaret! Så tokigt det kan bli!

• Vitsippa65

ÄlvanAlva: Nej, jag tar inte illa upp! Det är helt rätt att var och en måste göra sitt eget val! Jag gjorde mitt utifrån mina förutsättningar just då. Har dessutom blivit gravid 3 ggr till efter det med IVF och egna ägg men två MA och ett tidigt MF så får det vara nog... Nu ska det bli barn också hoppas jag! Man får försöka tänka på positivt trots tidigare erfarenheter, lättare sagt än gjort ibland dock...

Hur känner du dig?

• ÄlvanAlva

Vitsippa65: Tackar som frågar - jo, trött men lycklig. Det har varit en händelserik helg. Håller nog fortsättningsvis på att försöka smälta att jag faktiskt är gravid, trots att kroppen nog på många sätt påminner mej!
    Håller med om att det är svårt att hållas positiv i alla lägen!

• Nikolina

Nu vågar jag skriva på den här sidan. Efter alla misslyckanden och nu senast smärtor och blödningar är jag tydligen fortfarande gravid efter ET 17 okt AVA Riga. Jag har inte riktigt vågat hoppas eller nästan ens vara glad. Men efter att ha läst alla positiva tongångar här så; det skall gå den här gången.
    Grattis till er andra!

Nikolina

• ÄlvanAlva

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!
    Njut av att vara gravid så behöver du i alla fall inte sörja att du inte hann uppleva glädjen i att vara gravid - det betyder ju inte att du har större risk att drabbas av jobbigheter... Och någongång skall det väl vara nog med tråkigheter!
    Jag håller tummarna för att din inneboende bebis har hyreskontrakt på 9 månader! Vilken vecka har du nu?
    KRAM ÄlvanAlva

• Liselotte B

Nikolina: Grattis, vad härligt!

• Vitsippa65

Åh vad roligt att höra Nikolina!! STORT GRATTIS!! Jag håller också alla tummar för att det ska fortsätta enligt plan!

Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD