Hej Igor och ni andra!
Var som jag skrev i andra tråden på UL i måndags och fick bildbevis på att det faktiskt ff är två små varelser där inne. Jag har precis som under hela mina IVF-behandlingar och nu ÄD med alla hormoner hit och dit, inte känt mig särskilt påverkad alls, så det är väldigt svårt att förstå ändå att det verkligen verkligen finns liv i mig. Den enda "biverkningen" jag har haft är otroligt ömmande bröst, vilket är obevämt framför allt när man ska sova. Och förresten på tal om sova så har jag nu senaste tiden fått sömnproblem - på morgonen! Vaknar vid 5-tiden o kan inte för allt i världen somna om. Jag är annars en riktigt snoozare och har helst sovmorgon 7 dgr i veckan. Någon som haft liknande problem?
Bara några timmar efter vi gjort UL var vi för ett första besök hos MVC. Här i Linköping där vi bor har de den rutinen att träffa blivande föräldrar så fort som möjligt efter plus. Det är bara ett info-möte om hälsa o kost. Dagen innan julafton har vi sen tid för inskrivning (v12+2) och det första vanliga UL. Jag fick även en läkartid och barnmorskan (som var helt superbra, jag är så nöjd!) pratade om att det var viktigt att jag fick någon som kunde följa mig hela vägen. Jag misstänker att detta var pga av möjligt tvillingfödsel...?
Tvillingar ja...här var det extra, extra extra. Kvinna som jag är snöade jag in på en otrolig mängd praktiska saker i morse, kan vara en anledning till att jag inte kunde somna om. Tanken tidigare har varit att så kul att få köpa en barnsäng, vagn osv blev nu - shit, två av allt - hjälp!!!