• Igor

Vi 40+:are som plusas efter ÄD

Hej
    Alla ni 40+:are som genomgått ÄD och lyckats med att få ett plus på stickan är välkommen till dettaa tråd.

Jag tänkte att vi här kunde diskutera allt från glädjeämnen till sådant som man oroar sig för.

Och om lyckan håller i sig kanske följas åt fram till förlossningen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-11 15:40
    Skulle naturligtvis varit plusar och inte plusas. :)

• Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD
  • Igor

Hej alla
    Vill bara berätta att jag varit på rutinultraljud idag och läkarbesök i samband med detta. Allt såg bra ut, barnet stämmer med beräknat datum.
    Frågade varför man måste gå på en massa extra kontroller när man genomgått en äggdonation och fick till svar att de sett en högre risk för havenskapsförgiftning, högt blodtryck och tillväxthämning av barnet.

För min del känns det därför extra tryggt att jag berättat att jag genomgått en ÄD. Visst blir det jobbigt med dessa extra kontroller men hellre den än att det missar något under graviditeten. Mår prima hittills.

• fille

Ja, gör det Bette. Du kanske tillhör låghormonare, får hoppas det i alla fall!
    Min slemhinna vara "bara" 8 mm, jag hört att många ligger runt 10-12 men läste här på FL att det finns de med 5-6mm slemhinna där läkare anser att det är helt normalt att sätta in ägg! Det beror väl på många saker bla om slemhinnan är treskiktad eller inte och säkert en massa annat oxå.

Det säkert inte dumt att mannen oxå tänker på livstil som kost och extra tillskott av vitaminer och undvika varma bad. Jag vet att mineralen zink och magnesium ska vara väldigt bra för män. De finns i multivitaminer som man kan köpa på apoteket.
    Lycka till

Igor: Vad skönt att allt ser bra ut! Jag håller med att det känns bättre att tala om att man gjort ÄD ifall det skulle bli komplikationer. Jag har ju extrakoll på mig nu eftersom jag har högt blodtryck. Jag fick dessutom lämna prov på bakterieodling från näsa och mellangård! De har det som rutin här nere i Lund om man varit utomlands och gjort ngra ingrepp. Så man inte har tagit med sig ngra bakterier från det land man varit trots rigorös nogrannhet med hygien på kliniken i St.Petersburg där jag var.

• Liselotte B

Bette: Jag håller tummarna för dig, det finns väl en chans fortfarande? Jag var på AVA Riga igår och de sa att blodprov är känsligare än vanliga graviditetstest med urin. Kanske det är därför.

• lotuskotte

Hej tjejer

vet inte om detta är rätt tråd men jag undrar om det är nån som vet på vilka kliniker, utanför Sverige som de gör både ägg oh spermiedonation? Och isåfall vad det kan kosta?

• Vitsippa65

Sk*t också! Har precis fått lite bruna flytningar... Det får bara inte vara kört nu!! Får lägga mig på soffan och ta det lugnt - man får ju panik av minsta lilla!! Enligt kliniken är inte bruna nåt att oroa sig för, bara om det börjar blöda rött. Vad gör man??? Jag blir orolig för allt!

• solstickan41

Vitsippa, ta extra progesteron vaginalt på en gång och lägg dig o vila.
    Jag blödde ljust klart vattnigt blod, men ytterst lite. Det gick över efter ett tag.

• solstickan41

Jag har haft sånt jä*la missflyt sen igår. Vi skulle ju resa till Thailand i måndags. När vi kom till flygplaten så gick inte vårt flyg alls den dagen !! allt hade avbokats för länge sen o vi hade inte informerats om detta. Vi fick snäääällt åka hem igen:-O Tur vi bor i Sthlm.
    Resebyrån lovade att ordna ny biljett till idag. Inte sjutton hände något även när vi ringde o tjatade. När klockan närmade sig 14.00 tog vi tag i saken själva och åkte in till Kinas resebyrå som ordnar resorna och hon var snäll och bokade om vår resa till idag. Vi pustade ut en aning för vi hade i alla fall 2 timmar kvar till avresan.
    Vilken chock vi fick sen när min kille nekades att åka eftersom han inte ordnat visum till Thailand. Han är EU medborgare men tyvärr så måste han ändå ha visum. Inte ett endaste ord om detta från resebyrån han beställde biljetterna ifrån.
    Kan de göra så?

FY F*N är så besviken. Vi ska nu ta oss till thai- ambassaden imorn. Tar tre dagar att få visum. Så nu kanske vi får boka om resan igen och åka på söndag istället. Vi får betala extra i mellanskillnad för resan. Vi kommer skicka varenda räkning som blir utöver till den där jä*la resebyrån Viva travel i Uppsala.

skitkul att gå till jobbet igen i några dagar. NOT! Men blir nog så tvungen. Pengar för 3 dagar till är mycket.

Sorry, helt OT men är så ledsen o besviken på allt. Gravid o allt så grät jag på flygplatsen också...

• tickan

Skit solstickan! Inte ska gravida kvinnor behöva råka ut för sånt strul Ingen annan heller för den delen. Hoppas nu verkligen att ni kommer iväg på söndag. Och resebyrån slänger vi i Plus-Sverkers soptunna!

• solstickan41

Tack tickan, ja Sverkers soptunna passar perfekt för den resebyrån. Betalar de inte så kommer vi reklamera.

Vitsippa, hur är det med dig..? jag vet känlsan av maktlöshet o oro.. men vi är väldigt många som råkat ut för samma sak efter ÄD och det har gått fint.. håller tummarna för dig.. kram

Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD