• Igor

Vi 40+:are som plusas efter ÄD

Hej
    Alla ni 40+:are som genomgått ÄD och lyckats med att få ett plus på stickan är välkommen till dettaa tråd.

Jag tänkte att vi här kunde diskutera allt från glädjeämnen till sådant som man oroar sig för.

Och om lyckan håller i sig kanske följas åt fram till förlossningen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-11 15:40
    Skulle naturligtvis varit plusar och inte plusas. :)

• Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD
  • Vitsippa65

Idag har jag inte känt mig ett dugg gravid. Hittills har jag haft ömma bröst längre än jag haft vid mina "egna" IVF men det har avtagit lite nu. Antar att det inte behöver betyda nåt negativt iofs men svårt att låta bli att fundera... Nu på kvällen har jag haft lite mer molvärk också och är ju livrädd för att det verkligen innebär att jag snart börjar blöda men inga tecken på det ännu - det kan ju också var positiva tecken att livmodern växer lite! Imorgon kommer jag äntligen iväg för att ta ett hCG-prov och har bokat tid för vul nästa tisdag, bör vara v 7 då så man äntligen borde kunna få ett besked på det finns nån filur därinne eller om det blir snaps till jul...!

• Igor

Hej alla
    Jo solstickan 41 inför tätare kontroller är känslorna dubbla. Bra nu i början (mitten) att få veta att allt är ok men det kommer bli svårt att få ledigt från jobbet för att gå på alla kontroller. Kommer nog att försöka få dessa något glesare än de vill trots allt. Ffa för att jag inte kan ta ledigt hur som helst. Många av besöken kommer nog att se 1 timmes resa från min hemstad dessutom eftersom min specialmödravård ligger i en annan stad. Suck. Hoppas nu på att det läkarbesök och RUL man ska göra kan samordnas eftersom de är i den andra staden. Lär också bli runt jultid. Har några dagar ledigt då så de kunde ju passa bra.

• ninnie65

Hej Igor!

Är inte inne så ofta, jobbar heltid och har massor att avsluta på jobbet. Jag har gått på vanlig MVC med fyra veckors mellanrum på kontrollerna hela tiden, nu blir det lite tätare då jag är i v 34 för att snart blir varannan vecka. Har de sagt varför du behöver tätare kontroller? Rönen verkar så olika från olika kliniker.

• Igor

De sa att pga av att jag gjort ÄD har det ett PM som säger att då krävs det tätare kontroller. Vid besöket trodde hon att det var som vanligt dvs kontroller som du beskrev men sedan ringde hon upp och sa att det blev fler kontroller. Satt just då lite illa till och ville därför inte fråga så mycket. Har ju inte berättat på jobbet ännu. Ska fråga vid läkarbesöket. Tänker inte gå på fler kontroller än jag känner för. Mår finfin och alla värden är helt perfekta.

• Igor

Tar fram listan igen. Inga fler som vill lägga in sig på listan ???

BF listan.

Igor BF 090518
    Solstickan42 BF 090526
    Fille BF 090526

• solstickan41

Härligt att du mår fint Igor

Det gör jag med. Otroligt faktiskt att man knappt kan känna av att man är gravid. Man får hoppas att det goda fortsätter hela graviditeten och att man kan arbeta så länge som möjligt. ska bli skönt att gå ledig över sommaren sen med bebben.. vilken underbar tid..

• Scilla66

Igor
    Jag såg att ni hade kryssat fram och tillbaka mellan äggplock och ET. Hinner man verkligen det? Vi ska förmodligen dit nästa vecka och min man ska lämna sperma till äggplocket. Båten kommer väl in vid 11.00, menar du att ni hann till äggplocket då på förmiddagen samma dag? trodde att plocken skedde på morgonen? Flygpriserna blir bara dyrare och dyrare ser jag och jag vågar inte boka ngt förräns vi fått besked på fredag.
    Kram
    Scilla

• Vitsippa65

Igor: jag väntar med BF-listan tills jag vet att det finns nåt litet levande pyre därinne... Väntar på provsvar på hCG imorgon förhoppningsvis, och sen ett till blodprov + vul nästa tisdag. Förhoppningsvis ser allt bra ut - då kanske jag vågar! Vet inte ens vilket datum jag har...

• Bette

Hej allihop,

Hade ni också svullna bröstvårtor och var jättetrötta typ en vecka efter ÄD?

Bette

• solstickan41

Bette, jag hade ont i ländryggen. Detta har jag inte haft någon gång vid mina graviditeter.
    Kände inte av mina bröst alls i början på ruvningen.
    Alla har olika känningar och jag hoppas dina stämmer med en graviditet

Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD