• MiIou

Nodejas Babes och Bambinos

Susanne: Oj, har jag missat något? Totalrenoverar ni? Ska ni gifta er? Wow .

Låter inte kul med ett grustag och saknad av fönster. När jag var liten blåste ett fönster hos oss upp och kraschade rakt mot tegelväggen, det var i mitt och min systers rum, vi fick ha en ditlimmad plastskiva rätt länge, kan säga att det var väldigt obehagligt då det blåste ute, speciellt på natten, eftersom plastfönstret bågnade i vinden och det lät rätt ordentligt .

• MiIou

Susanne: Jättefin klänning . Nu var jag och kikade i ditt galleri, vet inte hur jag har missat att ni håller på och bygger, men kan ju vara att det varit så mycket husprat här på sistone att det blandats ihop lite. Så ni bygger ut alltså?

• MiIou

Nu bokstavligen spyr jag på matten, jag fattar inte det sista kapitlet, vi varvar med två olika böcker, den på engelska är begriplig, men fan heller den på svenska. Förklarar ingenting, de skulle lika gärna kunna skriva ut ett megatal med kommentaren "kom på lösningen själv" och lägga till en smiley som hånflinar. Skitbok. Så jag satsar på allt annat och hoppas det går vägen ändå. Annars får jag två omtentor i matte...jippi...

Sen letade jag kurslitteratur för en av de nya kurserna, boken till hållfasthetsläran är typ slut överallt, eh...ok? Får försöka leta lite extra på sidor jag inte brukar handla på. Och nej, jag går på ett skit-universitet så vi har ingen egen bokhandel längre för den gick i kk... haha.

Jag undrar om omega3 hjälper, för Isak har varit en ängel sen jag började ge honom, eller så är det bara en slump. Men de två-tre senaste dagarna har han varit urmysig och sovit mycket bättre.

Sen ringde min pappa för ett tag sen och jag har inte pratat med honom sen "incidenten", det var ett myyyycket spänt samtal. Det var lite ombytta roller för han verkade vela prata om det, men jag orkade inte, sa bara att jag vet ALLT som hände, att jag bara hoppas han kan finna andra glädjeämnen i livet än ölburken, han försökte säga något om att det där bara var en engångsföreteelse och att han inte alls brukar bli så, men jag sa ju som det är att han brukar ringa mig på fyllan och jag har ju varit med i 24 år, så jag har anledning att vara oroad, att jag ser att han inte mår bra, sen satte jag punkt. Känns som att vi inte alls står varandra nära längre, jag var bara less och hade ungefär ingenting att säga honom. Trist.

• MiIou

Carro: Bra att ni träffar en läkare som säger vad hon tänker, det kanske ligger något i det att Sam inte var redo för dagis när han är prematur. Hoppas hoppas att det börjar hända saker för Sam nu så han slipper gå runt och vara sjuk så mycket.

Ang. sjukdomar så rosslar, snorar och hostar Isak fortfarande efter två veckor, det var tamigfasen en seg förkylning.

Men annars är ungen som föbytt, alltså, om ni hade sett hur han har varit fram tills för några dagar sen så skulle ni bara gapa när ni träffar honom nu (ni har ju läst mitt "min son älskar mig inte-breakdown"), alltså, han är VÄRLDENS UNDERBARASTE! Isak vill mysa, sjunga, sitta i famnen, kramas, leker snällt, busar snällt, han har varken bitits eller sprarkats på flera dagar, han somnar relativt snällt. De senaste dagarna har vi haft pusskalas på morgonen innan dagmamman, jag får kram och puss varvat innan de går (Kent lämnar), men idag, efter att jag fått pussa honom tio gånger, så stannar han på bron, vänder sig om och säger "mamma, pyss!" och kommer tillbaka och ger mig en riktig gopuss... *snyft!* *gråter floder av stolta-mamma-tårar*.

Så nu verkligen längtar jag till tisdag då min ledighet börjar, eftersom jag skippar den andra tentan så får jag nästan en vecka ledigt, och jag ska ha så jävla mysigt med Isak! Min mamma har tagit ledigt tisdagen för att kunna umgås med oss, sen ska Kent ta ledigt fredagen. Jag ska passa på att baka med Isak och städa och göra fint hemma, sen ska jag unna mig att sy och sticka på kvällen, istället för att plugga. Sen har jag och Kent biljetter till Magnus Betnér på fredagen, ska bli väldigt kul (var när han var här förra gången, har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv ).

• MiIou

Jesster: Grejjen är att jag tror det är det, Kent skrattar ju bara åt mig, men det är en sån drastisk förändring! Speciellt det att han sover bättre, förut har han sovit väldigt oroligt och om jag pussade honom innan jag gick och la mig så började han vifta och knorra som en tok, nu sover han som en sten och både igår och i förrgår kunde jag sitta rätt länge bredvid hans säng och krama han hårt och det enda han gjorde var att börja gos-stryka på min arm med sin hand. Jag vet ju själv hur mycket bättre jag mår av omega3, just det där att man lättare kan varva ner, fokusera och blir piggare, jag känner ju igen det i Isaks förändring. Halleluja för omega3, den här familjen kommer börja knarka den där oljan

Carro: Jag har varit och läst i eran matvägrar-tråd, blev himla berörd vill jag bara säga, och som jag skrev där tycker jag ni är underlag för en dokumentär efter det jag läst.

• MiIou

Jag tyckte jag valde en fin fondvägg till vårat vardagsrum, men ganska snart efter vi tapetserat kom alla de här nya skitsnygga tapeterna, väggen vi har nu kostade 2 papp i runda slängar, jag hade fått väldigt mycket häftigare tapeter för det priset nu. Så gissa om jag har lite ågren...
    Jag hade helst av allt velat ha tapeter i svart/vitt med en björkskog, har sett en jättefin. Det skulle passa så vansinnigt bra ihop med resten då jag har mycket ek, teak, brunt och ljusblått i inredningen, typ naturfärger. Jag hoppas att Isak ska råka rita på tapeten en vacker dag...

Nä, undrar om jag ska peta i mig lite lunch nu, jag har ingen aptit men magen knorrar ju, sen finns det bara tråkiga saker att äta också. Suck. Undrar om jag ska föreslå pizza till middag idag, orkar inte tänka ut något att laga, och det är ju fredag trots allt .

• MiIou

Vi har redan avverkat våran (icke)romantiska pizza-middag. Isak åt bara sallad, sen när vi städat undan gick han och hämtade en bit pizza som han skulle äta i soffan, sen avslutade han med att krama mig, samt trycka upp pizzan i mitt ansikte, efter det gick vi och badade...

Nu sitter jag åter vid mmitt skrivbord och ska fortsätta nöta matte. Jag kan ju alla smådelar, men det är att sätta ihop det till en helhet som är så förvirrande

• MiIou

God morgon! Jag blev mycket chockad då jag tittade på klockan när jag vaknade, 09.11! Isak låg i sin säng och läste böcker... Så idag är alla pigga och glada eftersom både jag och Kent fått sovmorgon.
    Isak åt som en björn också, en rostad smörgås, två koppar te och en vuxenportion gröt, allt åkte ner... Haha!

Däremot fick jag veta att den stora loppisen som brukar anordnas två gånger per år tror jag, är nu i helgen, de fyller en hel arena med folk som säljer, ååååh!! Jag har missat den där loppisen flera år i rad nu, för den infaller alltid när jag jobbar, tentapluggar eller inte har ett öre på fickan .

Annars så är det bara att fortsätta läsa matte. Sa igår till Kent att om jag tänker på det stora hela så får jag panik, att jag inte varit ut mer än för att hämta posten sen i måndags, annars har jag suttit från ca nio på morgonen till nio på kvällen på samma stol, och att veta att man ska göra likadant dagen efter och dagen efter det... Nu har det blivit så för att jag inte räknat klart boken utan har fått sitta med det i några dagar, men hur många elever är så duktiga att de räknar sidorna som gåtts igenom på föreläsningarna samma kväll? Typ ingen. Men ja, det är en jävla massa saker som ska kommas ihåg.

Jag har till och med drömt om matten inatt, att en massa matriser kommit flygandes och så var det lite davinchikoden över det hela och jag såg lösningarna för matriserna eigenvärden ploppa fram... skjut mig snälla?

• MiIou

LillaMy: Vi har just pratat om det, hur myckte tröttare man känner sig bara för att det är mörkt på morgonen. Hur kul känns det när klockan ringer sex på morgonen och det är svart som natten.

Här var det ingen vidare action idag. Jag har suttit framför skrivbordet hela dan, känner mig stressad eftersom jag måste börja gå ner nu och umgås med Isak en timma innan han ska i sängen.

Kent har börjat sätta upp lampor unnder skåpen i köket nu, vilken skillnad när man får ljus ovanför diskhon.

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos