Minbebis: Haha, Isak är likadan, han får ju gärna smaka när man lagar mat, tycker bara att det är bra att han är nyfiken, men här senast han jag precis stoppa honom innan han petade i sig rå kyckling... Blä!
Har man otur så kan man hitta Isak ståendes på sin triptrap framför diskbänken ätandes ur slasken, alternativt dricka diskvatten ur en smutsig mugg, och nä, det är inte som att han får gå runt och svälta eller törsta
Nu har jag tjurat färdigt över tentan, har redan börjat spåna på en strategi för att klara minst tre tentor runt jul, har en omtenta före jul (den jag skrev idag) och en efter, sen har jag två ordinarie efter, men jag funderar, beroende på hur kursen ser ut, men eftersom jag redan läst en kurs i hållfasthetslära till skillnad från de andra i klassen, och att den ena kursen jag börjar nästa vecka verkar påminna mycket om det jag redan läst, om jag kanske kan göra den tentan innan jul, alltså innan kursen är färdig, men det är inget jag tänker göra till bekostnad av min hälsa, utan bara om kursen verkar lätt med tanke på att jag redan läst en liknande kurs. Jag vill helst behöva plugga så lite som möjligt under jul och nyår då det blir min enda chans till lite semester det här året med familjen, plus att både min bror, syster och bästa kompis kommer hem.
Isak har börjat fatta fördelarna med nya sängen nu, att han inte sitter inburad på morgonen innan han gapat tillräckligt för att vi ska vakna, han brukar gå och hämta böcker och lägga sig i sängen och läsa, han tycker jättemycket om Alfons. Och sen jag köpte den nya boken åt honom som han tycker väldigt mycket om, har han även börjat behandla sina andra böcker bättre, han kan alltså läsa vanliga barnböcker med pappersblad nu utan att ta sönder dem, hurra... Men han verkar som sagt tycka det är rätt kul att få leka själv på morgonen innan vi vaknat, han kommer inte in till oss förrän jag ropar på honom
JoKo: Isak är ju också väldigt rosslig och hostig trots att det är 2½ vecka sen han blev förkyld, inte lika illa som Emma, men han får hostattacker på natten och rosslar och snorar på dan.
Carro: Vad härligt att ni äntligen fått en tid för sams öron! Nu håller jag tummar och tår åt er så Sam inte blir förkyld eller sjuk innan dess! Trist att du åkt på bihåleinflammation istället, ni verkar som bara byta av varandra du och Sam