Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Pela/Winner: Ni ska se vad vi får plats med i vår gamla skruttiga Volvo 940 från -96 (ingen kombi). När vi åkte till Ks pappas land hade vi följande med:
-Iina i barnstol i bak
-Sid i barnstol i fram
-Katt i kattbur plus kattlåda på golvet i baksätet
-Enkelvagn+ligginsats i bagageluckan
-Sulky(paraply?)vagn i bagageluckan
-Två stora sportbagar med kläder
-Skötväska
-Två ryggsäckar med badkläder
-Två kuddar
-Två fulla blöjpaket
-En platta öl
-Två vuxna
Plus nån matkasse eller två
De ni!
Smirre: Då förstår man varför han kännt sig dålig! Stackars Anton, så typsikt när dom ska komma flera på en gång!
JoKo: Tyckte båda hårfärgerna var jättefina! Båda bilderna var jättefina! Går det inte att ha båda?
Krodan: Åh, du får berätta hur det var sen! Och så lite bilder kanske?
Nu minns jag inge mer, ni hade ju skrivit så mycket
Här har vi tagit oss i kragen och bakat lussekatter! Väldans goda! Iina tyckte det var så roligt, och hon var jätteduktig på att rulla och lägga upp på plåten och sätta russin och pensla med ägg och allt. Sen gör K världens godaste deg också!
Gah! Iina vägrar sova, hon har typ gått upp fem gånger, hon brukar aldrig gå upp annars. Gick och la sig sju och sover fortfarande inte.
Sen grät Sid i sömnen för första gången idag, låg och snyftade och snörvlade för sig själv i sängen. Lite sött
Vi kom iväg och det var supermysigt. Fick så mycket beröm för min lilla prinsessa och vi blev både filmade och fotade av nån pressfotograf som ville ha namn på oss
Min lilla kändis
Athena var på sitt allra mest strålande humör och mamma nfick höra att henne ska jag vara mycket stolt över
Så det var kul. På vägen hem gick vi förbi Nks julskyltning och athena var alldeles salig
sen fick hon ragg i gallerian
En riktigt mysig em/kväll.
Men min kamera är trasig så jag har inga bra bilder, fick låna en av svärmor som funkar så där, ska se vad jag fick ihop för bild.
Krodan: Klart din söta tjej charmade alla!
Kram på er alla andra! Jag har så lite tid och så mycket att göra...
Krodan> Vad kul att det blev så lyckat.. klart som tusan din sötis charmade alla och jag tror allt att mamma oxå var poppis
JoKO> Fasen vad snygg du är!!! Ser inte nå´t grått och tråkigt så det måste blivit väldigt lyckat
Smirre> KLART Anton stackarn hade ont
Nu har jag jobbat heeeela dagen, hade advents mys och inspiration på jobbet ikväll. Jätte kul och lyckat. Typ 40 fruns som shoppade och hade mysigt, gjorde kransar m.m.
Så nu ska jag sova om inte Emil har någto bättre förslag hihi *S*
godmorgon. Eller nått.
Emma kommer insläntrandes vid 5. 5.15 kräks hon på min kudde. Okej, ingen större fara - det var bara slem
Vi städar undan o försöker somna om. Emma vill/kan inte utan bökar o stökar o pratar om/med sin "älsklings mamma tjockis, söta mamman sova lite. Emma klappar älskklings mammans huve. O bäisen! Morrrgon, komma ut leka nu??"
När hon väl börjar sluta o komma till ro kräks hon en skvätt igen, på min andra kudde
Jäjä, fattar vinken - vi går upp istället...
Så, nu ska hon få vara hemma idag,även om jag inte tror att hon är sjuk. Bäst att inte riskera nåt när det handlar om kräks!!
Trollet - Jo, av er här inne
Nä, men ja - det är nog ganska många som tror att hon är iaf 3 år.
Krodan - Skojigt att det var bra!! Vi ska kolla in NK på lördag, fast det hinner nog inte bli mörkt ute...Men Emma tycker nog att det är lika skoj att titta på tomtar osv i dagsljus ![]()
Uuusch, nu måste vi göra frulle innan jag svälter ihjäl ![]()
Jag kan inte sova... Jag vaknade kl 5 av att Ludde bökade, så jag gick upp och gjorde mat åt honom. När jag kom tillbaka sov han... Men jag kan inte sova! Visst är det typiskt, när båda barnen sover, ja då kan inte jag sova *morr* Ligger och tittar på Grey´s Anathomy, säsong 4 kom med posten igår
Min sambo kommer att mörda mig när han inser att jag tittat utan honom
JoKo: sånna där mornar bara ääääälskar man, inte sant?
Smirre: Men gud så härligt att få höra nått sånt!!!
Ett ord innan jag kommenterar nåt annat...INGEN SAAB! Det ska vara Volvo!
Volvo är byggda för att rulla å rulla å rulla...Saab är bara SKIT som bilokunniga människor tycker funkar skitbra...tills växellådan rasar eller nt annat skoj. Är ihop med en bilfantast och fd mekaniker...så jag vet
(tror jag
)
JoKo, oh my Jossan vad snygg du är!!!!!!!!!
Passade dig kalasbra!
Och Emma var den finaste lilla pepparkaksgumma jag sett!!!!!!
Jag har också färgat håret...jätterött är det...och så har jag ju klippt av över 30cm hår
Nu frulle...
gomorron!
hilla: men då vill vi ju se bild
joko: känner igen det där med att var störthungrig och inget annat är viktigt
det är bara på nätterna när jag varit gravid som jag kunnat äta, annars skulle jag aldig komma på tanken. håller tummarna för att det inte är nån kräksjuka, urk.
bilen: vad mysigt det lät med inspirationskvällen, bra jobb du har
nu har vi ätit frukost och alice vaknar där uppe hör jag. bäst att klä på sig, snark
God morgon!
Anton får vara hemma idag också, P vabbar, men imorgon "måste" han till förskolan för de kommer och ska fotografera (kors i taket) honom då. Men de har bokat in "runt lunch"... bra tajming för en kille som brukar sova då... Får väl se om det blir några glada bilder...
Så skönt att det ändå löste sig!
Anton har sovit jättebra inatt så jag tror att det börjar lugna sig med tänderna. Dock är han lite tafflig på att äta fortfarande, men nu när jag ringde hem så åt han fil med müsli och smörgås... ![]()
VIP, kanske bjuder på ett senare ![]()